Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den kommentaren fikk jeg i dag og dette påvirker meg til å slanke meg. Fikk bmi resultat på 19,9. hvordan kan jeg heve meg over sånne kommentarer?

Anonymkode: 3e162...67f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om dette gikk inn på deg og du har en BMI på 19,9, så kan det hende du skulle snakket med noen profesjonelle om kropp og psykisk helse? 

Det blir litt som at når noen gjør narr av meg fordi jeg har blått hår, når jeg ikke har blått hår - så bryr jeg meg naturligvis ikke.

Anonymkode: e3737...e92

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppfattet faktisk kommentaren som ironisk. Tror ikke du trenger å slanke deg.❤️

Anonymkode: 5a5a5...b18

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bmi på 19,3. Magen min buler ut, særlig i løpet av dagen, fordi jeg blir oppblåst. Tenker ikke det er noe unormalt. Minst like vanlig å ha litt bul på magen og være slank, som å ha helt flat magen og være slank.

Anonymkode: 90bd4...077

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du er normal! 

Anonymkode: 6a2c9...654

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av hva andre folk syns om meg  det er sikkert tonnevis av ting jeg ikke liker ved andre også 🙂🙂 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg oppfattet faktisk kommentaren som ironisk. Tror ikke du trenger å slanke deg.❤️

Anonymkode: 5a5a5...b18

Det var ikke en ironisk kommentar. Det var en kommentar som såret, og etter dette har jeg følt meg tjukk. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått samme kommentar, men da var det holdningen min som var problemet, ikke vekten.  Jeg var litt krum i ryggen (lut holdning), og da buler magen ut.

Så mitt tips er: rett deg opp i ryggen, rull skuldrene tilbake, glem alt av dumme kommentarer og slankekurer, og gå med hodet høyt hevet!

Anonymkode: 2b8e0...3db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har fått samme kommentar, men da var det holdningen min som var problemet, ikke vekten.  Jeg var litt krum i ryggen (lut holdning), og da buler magen ut.

Så mitt tips er: rett deg opp i ryggen, rull skuldrene tilbake, glem alt av dumme kommentarer og slankekurer, og gå med hodet høyt hevet!

Men kan jeg ta en operasjon for og evt ikke få mage som buler ut i fremtiden? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det finnes ikke noe slikt. Og med en bmi på rett under 20 har du ikke behov for noe som helst av korrigeringer på at det er "for mye" av noe.

Den som sa det til deg, sa det garantert fordi du er tynn og ville være "morsom" og erte deg litt. Du tok det blodig alvorlig, noe som er feil. 

Anonymkode: ec735...04c

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det finnes ikke noe slikt. Og med en bmi på rett under 20 har du ikke behov for noe som helst av korrigeringer på at det er "for mye" av noe.

Den som sa det til deg, sa det garantert fordi du er tynn og ville være "morsom" og erte deg litt. Du tok det blodig alvorlig, noe som er feil. 

Anonymkode: ec735...04c

Jeg veide meg nettopp, jeg er snart 51 kilo. Når jeg etter dette fikk den kommentaren følte jeg at alt var for mye. Men jeg spiser helt normalt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor vil du opereres?  En mage vil aldri være helt flat hele tiden, selv etter en operasjon.  Mat, drikke og luft forhidrer det.

Du spurte i første innlegg om hvordan du kunne heve deg over slike kommentarer, og det er en mye bedre idé enn en operasjon.

Mitt tips var å rette deg opp i ryggen, gå med hodet høyt hevet, og ignorere slike idiotiske kommentarer. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du opereres?  En mage vil aldri være helt flat hele tiden, selv etter en operasjon.  Mat, drikke og luft forhidrer det.

Du spurte i første innlegg om hvordan du kunne heve deg over slike kommentarer, og det er en mye bedre idé enn en operasjon.

Mitt tips var å rette deg opp i ryggen, gå med hodet høyt hevet, og ignorere slike idiotiske kommentarer. 

Jeg bare lurte på om det gikk an. Det går mer inn på meg enn at jeg trodde. Ja skal det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, du kan sterilisere deg 😆

Men fra spøk til alvor: du kan seriøst ikke være så sart som dette. En litt sleivete kommentar, og du får helt noia? Du kan jo ikke gå ut av huset uten å tvile på hele din eksistens da?

Jobb med å bli trygg på deg selv. Du vet jo at du er tynn, du har jo både vekt og speil. Rist det av deg og gå videre med livet.

Anonymkode: c8d43...a3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Den kommentaren fikk jeg i dag og dette påvirker meg til å slanke meg. Fikk bmi resultat på 19,9. hvordan kan jeg heve meg over sånne kommentarer?

Er du klar over at du fornærmer og sårer alle de som faktisk har noen kilo for mye? Du er super tynn.. og så henger du deg opp i en liten bul på magen? 

Anonymkode: d692a...69d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan sterilisere deg 😆

Men fra spøk til alvor: du kan seriøst ikke være så sart som dette. En litt sleivete kommentar, og du får helt noia? Du kan jo ikke gå ut av huset uten å tvile på hele din eksistens da?

Jobb med å bli trygg på deg selv. Du vet jo at du er tynn, du har jo både vekt og speil. Rist det av deg og gå videre med livet.

Anonymkode: c8d43...a3a

Sterilisere meg? Jeg er ikke en mann. Jo det var sårende fordi det kom fra en nær venninne og litt sånn ikke morsomst sagt. Litt krast. Jeg veier meg ikke til vanlig, gjorde i går og så 50,9😱 aldri i mitt liv veid så mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Er du klar over at du fornærmer og sårer alle de som faktisk har noen kilo for mye? Du er super tynn.. og så henger du deg opp i en liten bul på magen? 

Man kan være/bli usikker på egen kropp uavhengig av hvor tynn man er..

Anonymkode: 3a98f...2df

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er jeg ikke klar over😥unnskyld. 

AnonymBruker
Skrevet

Sterilisere meg? Jeg er ikke en mann. Jo det var sårende fordi det kom fra en nær venninne og litt sånn ikke morsomst sagt. Litt krast. Jeg veier meg ikke til vanlig, gjorde i går og så 50,9😱 aldri i mitt liv veid så mye. 

Mann? Du høres fryktelig ung og usikker ut.

Anonymkode: 7387f...c17

AnonymBruker
Skrevet

Er du klar over at du fornærmer og sårer alle de som faktisk har noen kilo for mye?

Folk kan få lov til å bekymre seg over seg selv uten at det reflekterer på andre. Om andre mennesker som er svakere en meg blir fornærma og såret for at jeg vil løfte vekter å bli sterkere så er det problemet til andre, ikke til meg, Herregud. 

I denne saken synes jeg jo kanskje TS krisemaksimerer. Man trenger ikke operere seg eller få helt panikk pga en sleivkommentar til andre. Da kan man jo ikke gå ut døra. Overse kommentarer andre har om din kropp er du grei, det spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 6924a...949

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...