Gå til innhold

Akne av meieriprodukter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel kjent at meieriprodukter kan gi akne, jeg lurer på hvor strenge dere som reagerer på dette må være?

Her er iskrem helt katastrofe, men jeg har ikke helt greid å finne ut hva/hvor mye som må kuttes ut. 

Anonymkode: 3236f...91a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Frankenstein1
Skrevet

Har samme problem og må kutte ut alt av kumelk om jeg skal bli 100% kvitt aknen. Dessverre. 

Skrevet

Jeg har funnet ut at meieriprodukter går helt fint, så lenge de er laktosefri. Det er ikke store mengdene laktose som skal til før huden min reagerer. 

AnonymBruker
Skrevet
Frankenstein1 skrev (Akkurat nå):

Har samme problem og må kutte ut alt av kumelk om jeg skal bli 100% kvitt aknen. Dessverre. 

Hvilke matvarer er det du kutter ut?
Hva med middag med noe innhold av melk osv? Stekt/kokt etc? 

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på det ikke er sukker du får kviser av?

Anonymkode: 94a8c...73b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sikker på det ikke er sukker du får kviser av?

Anonymkode: 94a8c...73b

Tenker det kan være kombinasjon av melk/sukker? Får ikke store utbrudd av å spise masse sjokolade, men hvis jeg spiser is- da sier det pang..

AnonymBruker
Skrevet

Får kviser om jeg drikker et glass melk eller om jeg spiser matsaus med melk i to dager på rad. 

Tåler en is men ikke tre dager etter hverandre 

Unngår melk i aller høyeste grad 

Anonymkode: 8c794...b30

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får kviser om jeg drikker et glass melk eller om jeg spiser matsaus med melk i to dager på rad. 

Tåler en is men ikke tre dager etter hverandre 

Unngår melk i aller høyeste grad 

Anonymkode: 8c794...b30

Takk for svar!
Holder du deg også unna skyr og lignende?

Skrevet

Jeg tåler sjokolade (takk og lov ❤️), men ost, fløte, melk, nope. Da bryter jeg ut. Iskrem er en versting! Merkelig nok kan jeg hive i meg skyr, og det går helt fint, tror det er laktoseredusert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kullsyrevann skrev (Akkurat nå):

Jeg tåler sjokolade (takk og lov ❤️), men ost, fløte, melk, nope. Da bryter jeg ut. Iskrem er en versting! Merkelig nok kan jeg hive i meg skyr, og det går helt fint, tror det er laktoseredusert.

Takk for svar :)

Synes det går så fort med iskrem, plutselig mange betente kviser på null komma svisj. 

Tåler du melk i mat osv, litt ost på pizza/lasagne i form av en skive her og der når den er varmebehandlet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar :)

Synes det går så fort med iskrem, plutselig mange betente kviser på null komma svisj. 

Tåler du melk i mat osv, litt ost på pizza/lasagne i form av en skive her og der når den er varmebehandlet?

Når jeg spiser lasagne eller pizza så er jeg veldig klar over at jeg sikkert får kviser, men det er selvfølgelig verdt det! Jeg er bare takknemlig jeg ikke får mageproblemer av meieriprodukter, som så mange andre får. Bryter jeg litt ut med kviser er jeg bare ekstra bevisst på hudpleien og kostholdet over de neste dagene, også går det fort over. Men hadde jeg spist meieriprodukter jevnlig hadde jeg nok hatt akne så og si hele tiden, om det så er en eller fem kviser. Jeg bare følger med på hvordan huden reagerer og biter meg merke i det, så slipper jeg å ha uren hud hvis jeg skal noe spesielt. Også har jeg flo appen som viser meg hvor jeg er i syklusen, plutselig er det en dårlig kombo med hormonene som svinger. 

AnonymBruker
Skrevet
Kullsyrevann skrev (1 minutt siden):

Når jeg spiser lasagne eller pizza så er jeg veldig klar over at jeg sikkert får kviser, men det er selvfølgelig verdt det! Jeg er bare takknemlig jeg ikke får mageproblemer av meieriprodukter, som så mange andre får. Bryter jeg litt ut med kviser er jeg bare ekstra bevisst på hudpleien og kostholdet over de neste dagene, også går det fort over. Men hadde jeg spist meieriprodukter jevnlig hadde jeg nok hatt akne så og si hele tiden, om det så er en eller fem kviser. Jeg bare følger med på hvordan huden reagerer og biter meg merke i det, så slipper jeg å ha uren hud hvis jeg skal noe spesielt. Også har jeg flo appen som viser meg hvor jeg er i syklusen, plutselig er det en dårlig kombo med hormonene som svinger. 

Veldig enig i hva du skriver. Jeg prøver å finne triggeren min, for jeg har akne hele tiden (også rygg, bryst, mage osv.) 

Null stress å få noen kviser her og der, men jeg vil finne ut hva som gjør det, så jeg kan velge selv.. Nå har jeg så mye, og vet ikke helt hva det kommer av.

Hvordan følger du i forhold til syklus? Jeg har også flo.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig enig i hva du skriver. Jeg prøver å finne triggeren min, for jeg har akne hele tiden (også rygg, bryst, mage osv.) 

Null stress å få noen kviser her og der, men jeg vil finne ut hva som gjør det, så jeg kan velge selv.. Nå har jeg så mye, og vet ikke helt hva det kommer av.

Hvordan følger du i forhold til syklus? Jeg har også flo.

Vurdert isokur? Høres utrolig slitsomt ut å analysere absolutt alt man spiser og alle andre faktorer på den måten.

Anonymkode: 33d02...973

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...