Gå til innhold

Hvordan takle venninne som fort tar ting personlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en barndomsvenninne som av og til oppfører seg merkelig. Vi kan snakke om vanlige ting, og om jeg sier noe som hun tolker feil, så tror hun på en måte at det er et angrep på henne, noe det aldri er. Hun får intense reaksjoner, lasher ut, og "angriper" meg "tilbake". Jeg  forholder meg rolig, og forklarer nok til at hun etterhvert roer seg ned. Men jeg sitter som regel igjen som et spørsmålstegn med en veldig ekkel følelse i hele kroppen som varer lenge i etterkant. Er det feil av meg å bli med på karusellen og forklare når jeg ikke har gjort/sagt noe galt?

Hun sliter psykisk, og har ikke så mange andre enn meg. Denne oppførselen er nok grunnen. Å kutte henne ut er jeg ikke klar for, men det føles ikke bra for meg heller når dette skjer. Er det en måte jeg kan takle det på, uten å få vondt i magen og kjenne på denne ekle følelsen etterpå? Jeg forstår jo logisk sett at det ikke handler om meg, men det er likevel utrolig slitsomt. Det virker som at hun ikke klarer å regulere følelsene sine, og har en tendens til å tolke ting i verste mening. Dette skjer ofte skriftlig, heldigvis, og da er det litt enklere. Men det er vondt å kutte ut noen man er glad i, og som man har kjent hele livet. Er det en annen vei utenom? Tenk om hun blir bedre? 

Anonymkode: c0e0e...5e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...