Kalmusrot Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Vold, utagering, mobbing og ustyrlige elever preger en skole i fritt fall: https://www.dagsavisen.no/nyheter/2023/04/24/slar-alarm-om-ny-trend-enkeltelever-kontrollerer-hele-klasser-og-trinn/ Hvordan skal lærere og elever beskyttes mot slike elever? 1
Senatus Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Vi er mange som har ropt varsko i årevis. Alle som syter og klager over kvaliteten i dagens offentlige skole, får akkurat den skolen de fortjener om få år. Privatskolene går dog gode tider i møte! 3 2
Jegern Puahate Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 4 hours ago, Kalmusrot said: Vold, utagering, mobbing og ustyrlige elever preger en skole i fritt fall: https://www.dagsavisen.no/nyheter/2023/04/24/slar-alarm-om-ny-trend-enkeltelever-kontrollerer-hele-klasser-og-trinn/ Hvordan skal lærere og elever beskyttes mot slike elever? Hele skolesystemet trenger en omfattende reform der disiplin og orden gjeninnføres, elever som kronisk lager kvalme isoleres fra resten og får tilpasset undervisning. Det er jo ganske innlysende egentlig, men selvfølgelig skal sosiognomene tviholde på det som ikke virker. 4 1
Jegern Puahate Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 (endret) 4 hours ago, Senatus said: Privatskolene går dog gode tider i møte! Jeg forstår inderlig godt hvorfor foreldre vil sende kidsa sine på private skoler, når de hverken får god læring eller trygghet på de offentlige. Dessverre blir ikke dette en god løsning for samfunnet som helhet, men mer klasseskiller. Min sympati går til de som prøver å lykkes men ikke har råd til privatskole. At situasjonen er såpass i et rikt land som Norge skyldes 100% udugelighet, ansvarsfraskivelse, ideologi og berøringsangt, men andre ord: helt unødvendig. Endret 25. april 2023 av Jegern Puahate 3 2
iliah Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 Dette må nok bli enda verre, før vi får bygd opp igjen skolesystemet. Er det lov med hjemmeskole i Norge? Siden mange vil miste jobben fremover?
Kalmusrot Skrevet 25. april 2023 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2023 Jegern Puahate skrev (3 timer siden): Jeg forstår inderlig godt hvorfor foreldre vil sende kidsa sine på private skoler, når de hverken får god læring eller trygghet på de offentlige. Dessverre blir ikke dette en god løsning for samfunnet som helhet, men mer klasseskiller. Min sympati går til de som prøver å lykkes men ikke har råd til privatskole. At situasjonen er såpass i et rikt land som Norge skyldes 100% udugelighet, ansvarsfraskivelse, ideologi og berøringsangt, men andre ord: helt unødvendig. Dessverre må man være velstående for å velge bort statens ideologiserte lavkvalitets-skoler.
Rick Skrevet 25. april 2023 #7 Skrevet 25. april 2023 Forfallet i norsk skole er planlagt og ønsket av norske politikere. Politikerne vil ha idioter, fordi du må være idiot for å tro på norske politikere. 2
kraftwerk Skrevet 25. april 2023 #8 Skrevet 25. april 2023 (endret) Ja, det er Gen X som oppdrar alle disse barna. Blir sikkert bedre når det er Millennials som representerer alle skolebarna. Jeg kommer uansett til å sende barnet på privatskole. Endret 25. april 2023 av kraftwerk
kraftwerk Skrevet 25. april 2023 #9 Skrevet 25. april 2023 Kalmusrot skrev (13 timer siden): Dessverre må man være velstående for å velge bort statens ideologiserte lavkvalitets-skoler. Det må man vel ikke 1
Nattens rytter Skrevet 25. april 2023 #10 Skrevet 25. april 2023 IQ-en synk òg her til lands. https://www.worlddata.info/iq-by-country.php
Mooza Skrevet 25. april 2023 #11 Skrevet 25. april 2023 I gamle dager måtte de slemme ungene flyttes over til en egen skole. Vi pleide å kjøre forbi den- den lå midt i ingenting- og foreldrene pekte dit og sa; "husk å oppføre dere, eller må dere på slemskolen". Hvor ble det av de skolene?
Gjest Gapatrosten Skrevet 27. april 2023 #12 Skrevet 27. april 2023 Jeg er temmelig sikker på at denne skribenten setter fingeren på problemet: https://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/i/pQ4KW6/skulen-ingen-vil-inn-i To ekstra skoleår (ett på grunn av tidligere skolestart, ett i økt antall timer) og utallige kartlegginger har ikke ført til at elevene kan mer når de er ferdige med grunnskolen, og andre problemer (blant dem stress og psykisk uhelse) har økt voldsomt. Det er på tide å legge bort det som ikke fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå