Gå til innhold

matlei etter jul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

så, kan noen komme med forslag til noe spennende, deilig og lett fordøyelig???

har så lyst på noe godt, men føler at smaksløkene mine er overkjørt etter en særdeles hard jul.. :forvirret:

gjerne med masse grønnsaker, frukter eller sånn! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve deg på det vi skal ha til middag i dag? Vi skal ha båndspagetti iblandet stekte krydderpølser, purre, mais, brokkoli og litt pesto. Nam :)

Skrevet

Velg ønsket fisk i passende porsjonsbiter som pakkes i folie sammen med finkuttede grønnsaker (gulrot, purre/vårløk, fennikel, paprika osv), sitronskiver, friske urter, salt/pepper og noen smørklatter. Bak i ovnen og server med f.eks. poteter og salat og hjemmelaget urtemajones, evt aïoli.

Skrevet

wok i vei!!!

det gjorde vi i går og det var deilig med noen friske smaker

Skrevet

Når jeg er matlei søker jeg meg tilbake til helt basic mat.

Havregryn med melk til frokost, brødskiver med syltetøy, faktisk også havregrøt eller annen grøt laget på grovt mel (bygg eller rug eller blandinger m havregryn) til middag, gjerne mengder epler og appelsiner for å fylle på når man blir sulten igjen etter grøtmiddag.

Og så skjærer jeg opp kålrot, gulrot og blomkål i biter, legger i vann i en bolle i kjøleskapet, og knasker hver gang jeg begynner å tenke på sjokolade.

Det er ikke så mange dagene som skal til før jeg "setter pris på vanlig mat igjen" da :)

Skrevet

Pitabrød kan fylles med alt mulig godt; blandet salat, wokede grønnsaker, skinkebiter, kylligfilet, fisk, ++.

Gjest gjest1
Skrevet

Er faktisk litt matlei selv, så idag ble det fiskeboller i hvit saus, poteter og rårevne grønnsaker (gulrot, kålrabi og syrlig eple).

Gjest Maikana
Skrevet

Vi hadde en grønnsakswok med risnudler blandet sammen med en litt sterk thai"paste".

Masse brokkoli, sukkererter, brekkbønner, gulrøtter, paprika... Det er så masse godt man kan slenge i woken!

Gjest gjest1
Skrevet

Ovnsbakt laks med poteter, agurksalat og grønnsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...