Gå til innhold

Hva mottivasjon har folk som komenterer masse negativt på Kvinneguiden poster om emner de selv hevder at de ikke interesserer seg for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom inn ved en tilfeldighet på Kvinneguiden og leste innlegg for første gang tidlig i vinter og må si jeg ble raskt overrasket både når jeg først leste mange av andre sine innlegg og senere laget egen profil med poster om ting jeg ønsket å belyse.

Det som overrasket var  mengden av negative kommentarer enkelte legger inn til andre sine poster om ting som seriøst opptar dem.

I tillegg påstår dem som kommenterer mye negativt at innleggene de komenterer masse på er helt uintrisante og dumme innlegg.

Jeg snakker da ikke om saklig uenighet men sure oppstøt der enkelte anonyme forsøker å stigmatisere å sette tvil ved oppriktigheten til andre av våre anonyme profiler med folk de ikke kjenner i komentar feltet.🤓

Personlig gidder jeg ikke å legge inn en eneste komentar på poster jeg synes er uintresante eller dumme. Min tid er for dyrebar til slik unyttige ting.

Jeg går som regel ikke engang inn og leser dem. Så for meg fremstår all dette negative engasjementet helt uforståelig. 

Kunne vært intresant å "høre" noens tanker om det. Men da uten usakelige person angrep som forklaring. Noe som jo ofte er kjennetegnet på slikt negativt engasjement. 

Er det p.g.a det økende mobbe klima i sosiale medier? 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler på det samme. Hver gang jeg har lagt ut et innlegg, uansett hva det er om, så blir jeg angrepet og får usaklige svar. De fleste innpå her er ikke greie.

Anonymkode: 9143b...1fe

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv startet noen tråder og spurt om uskyldige ting, men har blitt bombadert med negative uttaleser i fra de andre.. så jeg logget ut en perioder og orket ikke å lese.

Jeg lurer fælt på hvem disse damene er? Hvem er dere irl? Er en av dere den alltid så hjelpsomme, flinke, kollegaen min som er alltid er et ja menneske? Men med engang når hun har muligheten, så er hun et nettroll som må sparke andre som ligger nede anonymt på kvinneguiden?

Jeg har til dagsdato aldri svart noen negativt. Jeg prøver så godt jeg kan å svare saklig 

Anonymkode: 2000b...a68

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mountain Man skrev (7 minutter siden):

Jeg kom inn ved en tilfeldighet på Kvinneguiden og leste innlegg for første gang tidlig i vinter og må si jeg ble raskt overrasket både når jeg først leste mange av andre sine innlegg og senere laget egen profil med poster om ting jeg ønsket å belyse.

Det som overrasket var  mengden av negative kommentarer enkelte legger inn til andre sine poster om ting som seriøst opptar dem.

I tillegg påstår dem som kommenterer mye negativt at innleggene de komenterer masse på er helt uintrisante og dumme innlegg.

Jeg snakker da ikke om saklig uenighet men sure oppstøt der enkelte anonyme forsøker å stigmatisere å sette tvil ved oppriktigheten til andre av våre anonyme profiler med folk de ikke kjenner i komentar feltet.🤓

Personlig gidder jeg ikke å legge inn en eneste komentar på poster jeg synes er uintresante eller dumme. Min tid er for dyrebar til slik unyttige ting.

Jeg går som regel ikke engang inn og leser dem. Så for meg fremstår all dette negative engasjementet helt uforståelig. 

Kunne vært intresant å "høre" noens tanker om det. Men da uten usakelige person angrep som forklaring. Noe som jo ofte er kjennetegnet på slikt negativt engasjement. 

Er det p.g.a det økende mobbe klima i sosiale medier? 

Du må regne med å bli sagt i mot på et diskusjonsforum. Og mtp dine innlegg her inne, vil du få reaksjoner. Du ønsker ikke å høre på motargumenter, men fortsetter å påtvinge det du mener er det eneste riktige. Du vil predikere om ditt samliv og levemåte, ikke få i gang en diskusjon. Dermed må du forvente at folk tar til motmæle. 

Anonymkode: b4cfe...b14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer i alle fall VELDIG tydelig frem i alle de hundre og ørten trådene om alle mulige slags "influencere" eller andre patetiske kjendiser som for søker å gjøre seg mest mulig berømte på Internett. 

Folk leser hvert eneste punktum de kommer over angående alle disse "kjendisene" og så kommer de hit til Kvinneguiden, bare for å sutre og klage over disse kjentfolkene. Da må de leve et temmelig kjedelig og enfoldig liv altså. Hvorfor i all verden de ønsker å gi enda mer oppmerksomhet og "klikk" til noen som de tydeligvis  misliker så til de gradet, det kan man selvfølgelig lure på.  

Anonymkode: f6d73...1aa

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må regne med å bli sagt i mot på et diskusjonsforum. Og mtp dine innlegg her inne, vil du få reaksjoner. Du ønsker ikke å høre på motargumenter, men fortsetter å påtvinge det du mener er det eneste riktige. Du vil predikere om ditt samliv og levemåte, ikke få i gang en diskusjon. Dermed må du forvente at folk tar til motmæle. 

Igjen kommer det altså en som går rett på med angrep på enkelt persons profil.

Jeg kjenner meg ikke igjen i din påstand om min profile poster og har aldri hevdet noe jeg mener som det eneste rette.

Men det er eggentlig uinntresant i denne posten fordi det problemet jeg her belyser og spør om er en uting enormt mange opplever.

Som ikke handler om saklig uenigheter men forsøk på person hets og forsøk på å disskreditere andre sine livs-valg og poster. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette kommer i alle fall VELDIG tydelig frem i alle de hundre og ørten trådene om alle mulige slags "influencere" eller andre patetiske kjendiser som for søker å gjøre seg mest mulig berømte på Internett. 

Folk leser hvert eneste punktum de kommer over angående alle disse "kjendisene" og så kommer de hit til Kvinneguiden, bare for å sutre og klage over disse kjentfolkene. Da må de leve et temmelig kjedelig og enfoldig liv altså. Hvorfor i all verden de ønsker å gi enda mer oppmerksomhet og "klikk" til noen som de tydeligvis  misliker så til de gradet, det kan man selvfølgelig lure på.  

Anonymkode: f6d73...1aa

Nettopp! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mountain Man skrev (1 minutt siden):

Igjen kommer det altså en som går rett på med angrep på enkelt persons profil.

Jeg kjenner meg ikke igjen i din påstand om min profile poster og har aldri hevdet noe jeg mener som det eneste rette.

Men det er eggentlig uinntresant i denne posten fordi det problemet jeg her belyser og spør om er en uting enormt mange opplever.

Som ikke handler om saklig uenigheter men forsøk på person hets og forsøk på å disskreditere andre sine livs-valg og poster. 

Det er ikke snakk om personhets. Men at du ikke tåler en diskusjon. Da går du, slik som nå, rett i forsvarsmodus og blir en skikkelig "drama queen" fordi noen påpeker at du skriver kontroversielle ting som du må påregne at blir sagt i mot. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke snakk om personhets. Men at du ikke tåler en diskusjon. Da går du, slik som nå, rett i forsvarsmodus og blir en skikkelig "drama queen" fordi noen påpeker at du skriver kontroversielle ting som du må påregne at blir sagt i mot. 

Roing er gøy. 😂

Når du forsøker å kuppe en post som ikke handler om en enkeltperson til nettopp å handle om en(min) persons poster så kan det vanskelig kalles noe annet. 

Jeg bryr meg perrsonlig absolutt nada om at noen anonyme profiler angriper min anonyme profil. 

Men det finnes mer sårbare mennesker her inne som opplever det samme av dere og deres negative ladede "kompanjonger" og for dem kan slikt gjøre at dem lukker seg inn og ikke tør å skrive åpent om hva som ligger på deres hjerter. 

For dette la jeg merke til i lang tid før jeg selv hadde profil her inne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Føler på det samme. Hver gang jeg har lagt ut et innlegg, uansett hva det er om, så blir jeg angrepet og får usaklige svar. De fleste innpå her er ikke greie.

Anonymkode: 9143b...1fe

Ja. Du har helt rett. Men trøst deg med at veldig mange opplever det samme. 

Trist selvfølgelig at ett forum som burde ha sky High takhøyde og forståelse forpesstes av mobbekultur. 

Men det viser klart hvorfor våre skoler er full av mobbere. Dem lærer av sine foreldre for voksne i komentar felt er dessverre de værste og særlig når dem kan skjule seg bak anonyme profiler. 

Samtidig viser det hvor viktig slike anonyme forum er for at folk skal tørre å åpne seg om ting som enten er sårbart eller bare betyr mye for dem personlig. ❤

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...