Gå til innhold

Ser noen klarsynte her årsaken til at jeg har ekstraslag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen klarsynte her som kan se årsaken til at jeg får så mange ekstraslag på hjertet i perioder? Jeg er fullt utredet, og ingenting er galt. Men det er registrert veldig mange ekstraslag på et døgn, opp mot 6000stk. I andre perioder er det helt borte. Det har kommer og gått i mange år, og er tilstede i ukesvis, av og til månedsvis når det kommer. Veldig utmattende. Kan det være ascension- symptomer? Eller noe annet? 

Vet at mange klarsynte ikke svarer på spørsmål ang helse, men som sagt så er jeg godt utredet av hjertespesialist. Vil i neste omgang spørre dere klarsynte. Håper dere vil hjelpe, og prøve å se hva dere får opp❤️

Anonymkode: 6a417...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dytter litt😊 Kan dere kanskje bare svare ja/nei på om det er ascension-symptomer eller ikke? Vet det er kraftig energi som kommer inn nå for å oppgradere kroppene våre, solstormer bl.a. Er dette årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har absolutt ingen peiling på det alternative, men jeg kan prøve å gi deg en god forklaring på hvorfor ekstrasystoler kommer og går. Det er veldig vanlig at det er sånn.

Hvis man har en tilbøyelighet til å få ekstraslag, så er det mange faktorer som påvirker hvorvidt man får dem. Den desidert vanligste er stress/adrenalin i kroppen. Ekstraslag har en tendens til å dukke opp enten i løpet av, eller i etterkant av stressede perioder. Dette er fordi adrenalin ikke bare påvirker selve sinusknuten i hjertet (som styrer pulsen), men andre deler av hjertet til å bli mer irritable og da potensielt skape ekstraslag (som du vet er et ekstraslag et hjerteslag som oppstår et annet sted i hjertet enn i sinusknuten). 

En annen vanlig årsak er forbigående endringer i saltbalansen i blodet. Spesielt hvis man har litt lite kalium eller magnesium i blodet, så er det vanligere å få ekstraslag. Det er en del hjertespesialister som anbefaler at man har et kosthold med godt med kalium og magnesium (som det er mye av i grønnsaker) hvis man plages med ekstraslag.

En annen faktor er små inflammasjoner og betennelser. Hjertet er utrolig sensitivt ovenfor dette, og f.eks. en forkjølelse eller annen infeksjon kan lett øke mengden ekstraslag forbigående.

Konklusjonen er vel uansett at ekstraslag som regel er helt ufarlig. Du er godt utredet, og jeg håper du kan ta dette med ro og ikke lete for mye etter årsak, særlig ikke i det alternative.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dytter litt😊 Kan dere kanskje bare svare ja/nei på om det er ascension-symptomer eller ikke? Vet det er kraftig energi som kommer inn nå for å oppgradere kroppene våre, solstormer bl.a. Er dette årsaken?

Det der er virkelig ikke sunt for deg å tro på. 

Anonymkode: b5b5f...209

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
isw skrev (8 timer siden):

Hei.

Jeg har absolutt ingen peiling på det alternative, men jeg kan prøve å gi deg en god forklaring på hvorfor ekstrasystoler kommer og går. Det er veldig vanlig at det er sånn.

Hvis man har en tilbøyelighet til å få ekstraslag, så er det mange faktorer som påvirker hvorvidt man får dem. Den desidert vanligste er stress/adrenalin i kroppen. Ekstraslag har en tendens til å dukke opp enten i løpet av, eller i etterkant av stressede perioder. Dette er fordi adrenalin ikke bare påvirker selve sinusknuten i hjertet (som styrer pulsen), men andre deler av hjertet til å bli mer irritable og da potensielt skape ekstraslag (som du vet er et ekstraslag et hjerteslag som oppstår et annet sted i hjertet enn i sinusknuten). 

En annen vanlig årsak er forbigående endringer i saltbalansen i blodet. Spesielt hvis man har litt lite kalium eller magnesium i blodet, så er det vanligere å få ekstraslag. Det er en del hjertespesialister som anbefaler at man har et kosthold med godt med kalium og magnesium (som det er mye av i grønnsaker) hvis man plages med ekstraslag.

En annen faktor er små inflammasjoner og betennelser. Hjertet er utrolig sensitivt ovenfor dette, og f.eks. en forkjølelse eller annen infeksjon kan lett øke mengden ekstraslag forbigående.

Konklusjonen er vel uansett at ekstraslag som regel er helt ufarlig. Du er godt utredet, og jeg håper du kan ta dette med ro og ikke lete for mye etter årsak, særlig ikke i det alternative.

Tusen takk for gode forklaringer. Jeg er ikke lenger redd for at dette er noe farlig, det er bare så ubehagelig når det er så mye av dem at de ødelegger både søvn og våken tilstand. Det er mye greier jeg kjenner på til vanlig, som bl.a kroniske ganske kraftige smerter, migrene, men dette tror jeg er det verste jeg kjenner på. Jeg har sett at ekstraslag står på listen over symptomer på den åndelige utvikling/oppstigning/ascension, derfor ville jeg spørre her på alternativforumet om noen kjente til dette eller t.o.m kunne får inn hva som var årsaken hos meg.

Jeg syns det er rart at det kommer og går sånn da, en mnd +- på, en mnd +- av, uten noe endring i stressnivå eller betennelsesnivå. Saltbalansen vet jeg ikke da, kanskje den går opp og ned selv om jeg spiser mye det samme? Har prøvd betablokkere ved «anfall», men syns det hjelper minimalt. Jeg får prøve meg på mer magnesium og kalium-inntak😊

Om du eller andre her ellers har noen gode råd eller forslag til hvordan det kan bedres, så tas det imot med et stort takk❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får opp stress og indre uro. Tipper du er mer stressa og urolig enn du tror. Er nok overskudd av kortison og adrenalin i kroppen din. 
anbefaler deg  meditasjon og pusteøvelser!

Anonymkode: 18614...f7f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.4.2023 den 17.28):

Tusen takk for gode forklaringer. Jeg er ikke lenger redd for at dette er noe farlig, det er bare så ubehagelig når det er så mye av dem at de ødelegger både søvn og våken tilstand. Det er mye greier jeg kjenner på til vanlig, som bl.a kroniske ganske kraftige smerter, migrene, men dette tror jeg er det verste jeg kjenner på. Jeg har sett at ekstraslag står på listen over symptomer på den åndelige utvikling/oppstigning/ascension, derfor ville jeg spørre her på alternativforumet om noen kjente til dette eller t.o.m kunne får inn hva som var årsaken hos meg.

Jeg syns det er rart at det kommer og går sånn da, en mnd +- på, en mnd +- av, uten noe endring i stressnivå eller betennelsesnivå. Saltbalansen vet jeg ikke da, kanskje den går opp og ned selv om jeg spiser mye det samme? Har prøvd betablokkere ved «anfall», men syns det hjelper minimalt. Jeg får prøve meg på mer magnesium og kalium-inntak😊

Om du eller andre her ellers har noen gode råd eller forslag til hvordan det kan bedres, så tas det imot med et stort takk❤️

Hei igjen,

Beklager sent svar - er så opptatt med jobb for tiden - hektiske dager. 

Smertetilstanden din gjør jo at kroppen er i alarmberedskap, og gjør at du går med mye adrenalin i blodet. Jeg vet ikke hva denne skyldes eller om den kan behandles, men jeg tror mye ligger der. Det er gjerne summen av mye som gir ekstraslag - kanskje noe smerter, noe stress, litt endringer i saltbalansen, osv - og så utløses ekstraslagene. Det er ikke alltid man selv klarer å sette fingeren på det.

Så hva kan du gjøre med dette? 6.000 ekstraslag i døgnet er plagsomt mye. Skjønner veldig godt at det er ubehagelig selv om det ikke er farlig. Du har allerede prøvd betablokker og det er førstevalg i behandlingen hvis man skal bruke medisiner. Hvilken dose folk responderer på varierer, så du kan jo snakke med legen din om dette. Noen får effekt av det som kalles kalsiumblokkere. Det er også medisiner med relativt lite bivirkninger.  Særlig ekstraslag fra forkamrene kan respondere på dette. 

De medisinene med best effekt, kalles antiarytmika, men det er UTROLIG sjelden at en hjertespesialist setter en ung frisk person med ufarlige ekstraslag på det. Dette er medisiner med mange mulige bivirkninger, og er vanligvis forbeholdt rytmeforstyrrelser som er farlige eller invalidiserende. Uansett er dette en spesialistoppgave. 

Den beste (og vanskeligste, jeg vet) behandlingen for ufarlige ekstraslag er aksept. Aksepter at de er der, men at de er ufarlige. Hjertet tar ikke skade av ekstraslag, og med 6.000 om dagen har du bevist godt at de ikke skader deg. Gjør fysisk aktivitet ut fra det du klarer (det demper stress) og gjør positive ting. Og prøv å glemme hjertet ditt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...