AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Hei. Jeg har en datter på seks år som snorker i våken tilstand. Det er flere ganger jeg har trodd at hun har sovna foran tv eller mens hun sitter og leker, men hun puster bare tungt... Flere barn som gjør dette? Anonymkode: 402f6...a7a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Min gjorde det. Hadde sykt store mandler som måtte fjernes. Han fikk sove svært dårlig og overhode ikke når han var forkjølet. Stemmer det for ditt barn også er tur til fastlegen å anbefale. Anonymkode: 2a45b...16d 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #3 Skrevet 24. april 2023 Ville fått sjekket om det er store mandler, eller polypper i nesen. Sitat Stertor While stertor is less well-known than either wheezing or stridor, it's also a lot more common. "The sound that a congested child makes is stertor," Walsh says. "It's almost like a snoring sound that indicates congestion in the mouth and nose." Stertor can happen with a common cold. It can also indicate adenoid enlargement from allergies or flu. In rare cases, stertor may result from a structural abnormality in the back of the nasal cavity. Kilde Anonymkode: c74b5...829
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #4 Skrevet 24. april 2023 Min jente på 2 år gjør dette. Her er det store mandler og mistanke om falske mandler i tillegg. Venter på dato for operasjon. Anonymkode: 0b2fb...abb
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #5 Skrevet 24. april 2023 Eh, nei? Det er selvsagt ikke normalt. Tydelig tegn på at noe ikke er som det skal i luftveiene. Få en legetime til den lille, og ikke vent med det - tar på for en liten kropp å ikke få puste ordentlig ❤️ Anonymkode: eeb1a...685 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #6 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Min gjorde det. Hadde sykt store mandler som måtte fjernes. Han fikk sove svært dårlig og overhode ikke når han var forkjølet. Stemmer det for ditt barn også er tur til fastlegen å anbefale. Anonymkode: 2a45b...16d Hun har veldig godt sove hjerte og har aldri blitt forstyrret av forkjølelse og sånne ting.. Ved tett nese har hun bare sovet med munnen åpen. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Eh, nei? Det er selvsagt ikke normalt. Tydelig tegn på at noe ikke er som det skal i luftveiene. Få en legetime til den lille, og ikke vent med det - tar på for en liten kropp å ikke få puste ordentlig ❤️ Anonymkode: eeb1a...685 Det er ikke hele tiden, gjerne hvis hun sitter og ser på tv eller konsentrerer seg. Ikke når hun sitter rolig feks og tegner eller skriver.. Hun har aldri vist tegn til ubehag, full av energi og helt normal liksom, men trodde det var normalt:/ høres ut som hun sover.. Men ja får bare bestille... Takk ❤️ Anonymkode: 402f6...a7a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #7 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hun har veldig godt sove hjerte og har aldri blitt forstyrret av forkjølelse og sånne ting.. Ved tett nese har hun bare sovet med munnen åpen. Det er ikke hele tiden, gjerne hvis hun sitter og ser på tv eller konsentrerer seg. Ikke når hun sitter rolig feks og tegner eller skriver.. Hun har aldri vist tegn til ubehag, full av energi og helt normal liksom, men trodde det var normalt:/ høres ut som hun sover.. Men ja får bare bestille... Takk ❤️ Anonymkode: 402f6...a7a Jeg må bare spørre. Har du tenkt at det er normalt å snorke i våken tilstand? Anonymkode: bb90f...c84
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #8 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg må bare spørre. Har du tenkt at det er normalt å snorke i våken tilstand? Anonymkode: bb90f...c84 Helt ærlig har jeg ikke tenkt over det, for det har ikke vært veldig ofte, hun har liksom hatt det som en lyd når hun har konsentrert seg hardt. Ingen andre har reagert på det, feks min mor som legger merke til alt. Det har skjedd to ganger nå den siste uken at jeg har trodd at hun har sovet også ligger hun bare og ser på tv så jeg vet ikke.. (jeg kaller det snorking da, mulig vi definerer det forskjellig. Ikke snorking med nesen sånn høyt men mer bakover hvis du skjønner) Anonymkode: 402f6...a7a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #9 Skrevet 24. april 2023 Mitt barn haddde store mandler og mye polypper. Da kunne hen sitte fremoverlent og konsentrere seg om noe, og så plutselig gispe inn luft kraftig som om hen hadde holdt pusten lenge og endelig kunne puste igjen. Ville ikke kalt det snorking, men vi merket at der var noe selv om han så ut til å puste greit ellers. Det var virkelig tett med polypper, så det var godt at det ble oppdaget. Anonymkode: cf594...00a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #10 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville fått sjekket om det er store mandler, eller polypper i nesen. Kilde Anonymkode: c74b5...829 Er verken stertor, stridor eller wheezing.. Skal se om jeg finner lignende lyd Anonymkode: 402f6...a7a
Blålilla Skrevet 24. april 2023 #11 Skrevet 24. april 2023 Min 4 åring gjorde også det. Måtte fjerne mandlene og polypp i nesa. Greit å sjekke det ut.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #12 Skrevet 24. april 2023 Blålilla skrev (41 minutter siden): Min 4 åring gjorde også det. Måtte fjerne mandlene og polypp i nesa. Greit å sjekke det ut. Hvordan hørtes den lyden ut? Skal sjekke det ut 💕 Anonymkode: 402f6...a7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå