Gå til innhold

Lærere

Gjest 1111

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en gang til svar på en muntlig (privatist) eksamensoppgave, da jeg forbedret en karakter fra vgs "Dette var veldig bra, mange ville nok gitt deg en sekser på denne, men jeg mener at en sekser kun skal brukes når jeg blir overdrevent imponert, og det ble jeg ikke, så jeg gir deg en femmer. Men du kan si til de hjemme at dette tilsvarer en sekser" :overrasket:

Jeg ble litt perpleks og gikk derfra. Har i alle de år siden irritert meg grønn over dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lærere i den videregående skole - og i høyskole/universitetssystemet - burde ha et kontrollorgan som ble opprettet i elevenes/studentenes interesser. Et slags klageorgan der eleven selvsagt må føre god begrunnesle for sitt standpunkt, og et forum som fører protokoll på gitte karakterer.

I arbeidslivets lønnsforhandlinger ville en slik "karakter" (eller lønn) ha blitt protokollført slik at man for ettertidens skyld kan bevise skriftlig hva som ble sagt i møtet.

En slik mulighet finnes ikke for studenter!

Norske elever i vdg. skole og studenter: hvorfor jobber dere ikke for dette? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...