AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Noen her som jobber 100 % i helsevesenet og har små barn? Skal begynne i 100 % stilling nå og har to små barn, å har fått mye negative kommentarer på dette av sorten: « herregud hvordan orker du det». Kjenner disse kommentarene skremmer meg å jeg begynner å tvile på meg selv og hva i huleste jeg har takket ja til. Har dere noen solskinnshistorier der ute tar jeg imot med stor takk ❤️ Anonymkode: a6df6...864
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Jeg gjør det, jobber turnus også. Det fungerer veldig fint De dagene jeg begynner kl 15 gjør jeg gjerne litt husarbeid, gjør klar middag o.l på dagtid også tar mannen av seg selve middag og legging på kvelden. Elsker å jobbe turnus, får tid til å hente meg inn alene og samtidig noen dager være tidlig hjemme Anonymkode: cd7d3...e61 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #3 Skrevet 24. april 2023 Noen har større kapasitet enn andre. Og noen har partner som drar større del av lasset enn andre har. Hvis man har krevende fulltidsjobb i helsevesenet, vakter på ukurante tider (f.eks mye kveld-dag så man ikke får hvilt ut) OG en partner som overlater mye til deg, ja da er det sikkert tungt. Anonymkode: 10e5a...029 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #4 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg gjør det, jobber turnus også. Det fungerer veldig fint De dagene jeg begynner kl 15 gjør jeg gjerne litt husarbeid, gjør klar middag o.l på dagtid også tar mannen av seg selve middag og legging på kvelden. Elsker å jobbe turnus, får tid til å hente meg inn alene og samtidig noen dager være tidlig hjemme Anonymkode: cd7d3...e61 Hvor mange kveldsvakter har du i turnus?😄 Anonymkode: a6df6...864
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #5 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mange kveldsvakter har du i turnus?😄 Anonymkode: a6df6...864 Jobber dag og kveld annenhver uke Anonymkode: cd7d3...e61
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #6 Skrevet 24. april 2023 Ja, og mange jeg kjenner også. Er lege, og kjenner derfor mange andre leger. Mange som jobber i vaktspesialiteter med ett eller flere barn, og gjennomsnittsberegnet ukesarbeidstid på 40-45 timer. Ingen au pair eller "hjemmefru" heller, for de som lurer på det. Noen er tilogmed to vaktgående leger, men det krever gjerne litt barnepass. Anonymkode: 33328...1fa
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #7 Skrevet 24. april 2023 Jobbet turnus i 100% siste 20 årene, er alene med 3 barn, det er utrolig tøft å jobbe turnus i perioder, spesielt helligdager og helger når barna har fri fra skole og barnehage. Men på den andre siden elsker jeg turnuslivet, jeg har fri enkelte dager når jeg jobber seinvakt, får egentid, får ordnet ting ute og hjemme og har i perioder lengere fri. Turnusjobb avhenger også mye hvordan sjefen legger opp turnus, ig hvor stor arbeidsbelastning du har i løpet av døgnet. Når jeg jobber vakt så har jeg ingen faste arbeidsoppgaver, men jobber kun om det er akutte situasjoner Anonymkode: c2349...adb 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #8 Skrevet 24. april 2023 Ja, var alene med barn de første 2 årene jeg jobbet i helsevesenet. Hadde da 100% stilling, men fikk forhandlet meg til å kun jobbe dagvakter og møte opp kl 8, noe som ikke gjorde meg særlig populær, men det gjorde det mulig å levere og hente barnet. Ikke til å anbefale, og umulig å jobbe kveld om du er alene med små barn. Anonymkode: 418ca...600
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå