AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Jeg inviterte til 50 årslag, og der inviterte jeg bl.a ei som jeg ikke er så mye sammen med, men følte på en måte jeg burde invitere henne. Hun ble 50 i januar, hadde ikke noe selskap. Jeg kjøpte ikke noe til henne, vi bruker ikke å gi hverandre gaver. Hun kom i mitt 50 årslag, hadde ikke med noen gave, det var helt i orden for meg, jeg trenger ikke noe. Men, jeg overhørte at hun sa til ei venninne av meg at «Nei, jeg hadde ikke med noen gave, siden XXX (altså meg) ikke ga meg noe til min bursdag». Min venninne spurte om hun hadde hatt selskap hvorpå hun sa at nei hun hadde ikke det, men hun hadde forventet at jeg kom med noe til henne. Så da droppet hun å ha med noe til meg. Min venninne ble litt satt ut og visste ikke helt hva hun skulle si. Er dette vanlig at folk tenker slik? Jeg hadde hatt med gave uansett. Ikke at det bryr meg, jeg hadde en kjempefin 50 årsdag, men syntes det var litt sånn fjortis uttalelse. Anonymkode: 0ece8...f1b 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Ja det er vanlig å gi gave til de man pleier å få gave fra, og det er vanlig å gå i feiringer uten gave om man ikke pleier å gi gave til hverandre. Anonymkode: 91b1e...9c8 5
Jadaomatte Skrevet 24. april 2023 #3 Skrevet 24. april 2023 (endret) Jeg gir kun gaver når det er selskap. Gir ingenting om det ikke er party. Så ja, jeg syntes det var spesielt. Endret 24. april 2023 av Jadaomatte 22 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #4 Skrevet 24. april 2023 Blir jeg invitert på feiring, gir jeg gave. Uansett hvor perifer bekjent det er. Anonymkode: 02700...ead 11 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #5 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det er vanlig å gi gave til de man pleier å få gave fra, og det er vanlig å gå i feiringer uten gave om man ikke pleier å gi gave til hverandre. Anonymkode: 91b1e...9c8 Så om du blir invitert til bursdagsfest så har du ikke med noe? Jeg har aldri tenkt slik, er det bursdag så har jeg med gave og er det bare en fest eller selskap, så har jeg med en liten oppmerksomhet som en blomst eller en flaske vin. Anonymkode: 0ece8...f1b 5
Ebbeliten Skrevet 24. april 2023 #6 Skrevet 24. april 2023 Nei, det der er ikke vanlig. Blir man invitert i selskap/lag gir man gave. Uten selskap er det ikke vanlig å gi gave dersom man ikke er nære venner og har tradisjon for å gi noe. 19
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #7 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det er vanlig å gi gave til de man pleier å få gave fra, og det er vanlig å gå i feiringer uten gave om man ikke pleier å gi gave til hverandre. Anonymkode: 91b1e...9c8 Nei, det er ikke vanlig… det er vanlig å få gave om man har feiring. Har man ikke feiring er man heldig om man får gaver av de noen, gjerne kun de nærmeste. Anonymkode: ad186...092 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #8 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så om du blir invitert til bursdagsfest så har du ikke med noe? Jeg har aldri tenkt slik, er det bursdag så har jeg med gave og er det bare en fest eller selskap, så har jeg med en liten oppmerksomhet som en blomst eller en flaske vin. Anonymkode: 0ece8...f1b Det spørs hvor godt jeg kjenner vedkommende. Om jeg ikke fikk gave av vedkommende antar jeg vi ikke er så nære Anonymkode: 91b1e...9c8
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #9 Skrevet 24. april 2023 Gir ikke gave hvis det ikke er feiring, med mindre det er bestevenninnen, samboer eller veldig nære relasjoner. Er det selskap eller en form for markering gir jeg gave uansett relasjon. Utrolig flaut å dukke opp og ikke gi noe.. Det at hun ikke gir gave er i og for seg ikke noe spesielt sånn på en måte, da folk kan ha ulike syn på når det egner seg, men å basert på den tullete tankegangen der er bare veldig spesielt😂 Da vet du at du ikke inviterer hun neste gang. Anonymkode: d6270...83a 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #10 Skrevet 24. april 2023 Ikke vanlig! Hun hadde jeg ikke bedt igjen 🫣 Anonymkode: 37286...b1c 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #11 Skrevet 24. april 2023 Det er 50 års dag, mest trolig har du alt du trenger og gaven blir bare noe symbolsk når det er fra en venn eller bekjent. Mange år siden jeg har brydd meg om hva en får eller holder regnskap over hvem en gir til eller får gave fra... /M42 Anonymkode: 0e4e7...987
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #12 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er 50 års dag, mest trolig har du alt du trenger og gaven blir bare noe symbolsk når det er fra en venn eller bekjent. Mange år siden jeg har brydd meg om hva en får eller holder regnskap over hvem en gir til eller får gave fra... /M42 Anonymkode: 0e4e7...987 Ja, som jeg skriver så gikk det helt fint uten gave, men er tanken hvorfor hun ikke hadde med noe som var spesiell syntes jeg. Anonymkode: 0ece8...f1b
Badebuksa2.0 Skrevet 25. april 2023 #13 Skrevet 25. april 2023 Høres ut som at hun ble såret og lei seg for det, og samtidig ikke er helt moden. Enda! 🤣
Daria Skrevet 25. april 2023 #14 Skrevet 25. april 2023 Jeg reagerer mer på at hun sier det så høyt og åpenlyst enn på tankegangen i seg selv. For meg ville det vært naturlig å gi gave i selskap selv om vi ikke utveksler gaver ellers, men jeg kan skjønne at andre tenker annerledes. Folk har så mange forskjellige gavetradisjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #15 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, som jeg skriver så gikk det helt fint uten gave, men er tanken hvorfor hun ikke hadde med noe som var spesiell syntes jeg. Anonymkode: 0ece8...f1b Ser den ja, men det tror jeg mer er at hun er litt nervøs for at hun ikke har med gave og føler veldig for å forklare hvorfor det er slik ... eller hun bare er rar som er også ett alternativ Anonymkode: 0e4e7...987
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #16 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg inviterte til 50 årslag, og der inviterte jeg bl.a ei som jeg ikke er så mye sammen med, men følte på en måte jeg burde invitere henne. Hun ble 50 i januar, hadde ikke noe selskap. Jeg kjøpte ikke noe til henne, vi bruker ikke å gi hverandre gaver. Hun kom i mitt 50 årslag, hadde ikke med noen gave, det var helt i orden for meg, jeg trenger ikke noe. Men, jeg overhørte at hun sa til ei venninne av meg at «Nei, jeg hadde ikke med noen gave, siden XXX (altså meg) ikke ga meg noe til min bursdag». Min venninne spurte om hun hadde hatt selskap hvorpå hun sa at nei hun hadde ikke det, men hun hadde forventet at jeg kom med noe til henne. Så da droppet hun å ha med noe til meg. Min venninne ble litt satt ut og visste ikke helt hva hun skulle si. Er dette vanlig at folk tenker slik? Jeg hadde hatt med gave uansett. Ikke at det bryr meg, jeg hadde en kjempefin 50 årsdag, men syntes det var litt sånn fjortis uttalelse. Anonymkode: 0ece8...f1b Gaver til bursdagen var vel noe ein fekk som barn, og når ein kom inn i voksenalderen blei det avsluttet. Voksne folk har vel oftest råd til å kjøpe det de har lyst på selv. Personleg så synes eg gavdryss etter at ein er blitt voksen er en uting. Ein innviterer venner, familie til selsskap fordi det handler om en igjennforening, og det er vel det sosiale som betyr noe. Tenk så kjedeleg det hadde blitt om ingen av de innviterte har komt ! Anonymkode: 14615...323
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #17 Skrevet 25. april 2023 Til akkurat runde dager som 50-års dagen især, så gir jeg alltid en oppmerksomhet uansett. Også om personen ikke har selskap - eller kanskje ekstra påpasselig da. Noen har ikke økonomi, plass, helse til å lage større feiringer. Eller kanskje føler de ikke har venner nok til å ha en stor feiring. Om så en blomst, det passer jeg på at også mer perifere venner får på stordager. Selv om vi ellers til jul/bursdag ikke utveksler gaver. Så i mine øyne, om hun er såpass nære at det er naturlig å invitere henne i din egen 50-års dag, så virker det veldig sært av deg å ikke ha gitt henne en oppmerksomhet på hennes dag. Anonymkode: 8d6b0...a6a 2
Andro Skrevet 25. april 2023 #18 Skrevet 25. april 2023 Syns at det er en snodig tanke, ja. Jeg har alltid med noe når jeg blir invitert i bursdag, jeg gir ikke gaver til folk jeg ikke blir invitert til. Blir jeg invitert, men ikke kan møte derimot, da sender jeg uansett en oppmerksomhet. Den som holder selskap gir jo også noe, så da er det å forvente at de som kommer også har med noe. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #19 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gaver til bursdagen var vel noe ein fekk som barn, og når ein kom inn i voksenalderen blei det avsluttet. Voksne folk har vel oftest råd til å kjøpe det de har lyst på selv. Personleg så synes eg gavdryss etter at ein er blitt voksen er en uting. Ein innviterer venner, familie til selsskap fordi det handler om en igjennforening, og det er vel det sosiale som betyr noe. Tenk så kjedeleg det hadde blitt om ingen av de innviterte har komt ! Anonymkode: 14615...323 Selvfølgelig inviterte jeg fordi jeg hadde lyst, ikke pga haver!! Håper ikke det var det jeg ga inntrykk av i hi. Selv tar jeg alltid med en gave om jeg er invitert i bursdag, men at hun gjorde spilte ingen rolle. Var bare måten hun la frem på at hun ikke hadde med noe. Anonymkode: 0ece8...f1b
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #20 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja det er vanlig å gi gave til de man pleier å få gave fra, og det er vanlig å gå i feiringer uten gave om man ikke pleier å gi gave til hverandre. Anonymkode: 91b1e...9c8 Neeeeiii herregud, det er IKKE vanlig å komme i selskap uten gave 🙈🙈🙈 Anonymkode: c038d...30d
Anbefalte innlegg