Gjest Gjesta Skrevet 4. januar 2006 #1 Skrevet 4. januar 2006 Hei! Jeg antar jeg holder på å få en urinveisinfeksjon, og da jeg ikke har hatt dette før, så lurte jeg på om man MÅ til legen? Har lest litt i de andre trådene om "kjerringråd", kan de hjelpe for å bli kvitt hele greia, eller må man på antibiotika? (Befinner meg på en liten plass, uten apotek og lege....johho )
Gjest Gjest_Line80_* Skrevet 4. januar 2006 #2 Skrevet 4. januar 2006 Hvis du først har fått en uvi MÅ du til lege for å få de riktige tablettene Vanligvis så kjenner man ikke symptomene før det er for seint...
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #3 Skrevet 4. januar 2006 drikk vann!! masser av vann... hele tiden... men er nok best å komme seg til legen uansett..
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #4 Skrevet 4. januar 2006 Drikk masse, selv om det gjør vondt å gå på do. Drikk vann, men også masse urtete, helst salvie eller til nød kamille. Men det er det kanskje heller ikke lett å få tak i? God bedring!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #5 Skrevet 4. januar 2006 hold deg varm, drikk masse. Har selv uvi nå og har ikke dratt til lege for dette har jeg så ofte og vet det går over.Får ikke gjort annet enn å spise medisiner hvis jeg skulle tatt det hver gang. Men for all del kontakt lege hvis du blir verre, vondt i nyrer, feber og allmentilstanden verrer seg.
Gjest gjesta Skrevet 4. januar 2006 #6 Skrevet 4. januar 2006 eg pleie å hive i meg en liter med tranebær juice når eg kjenne symptom.. har ikkje hatt UVI på sikkert 1år, og trur det e p.g.a. juicen.
Puselure Skrevet 4. januar 2006 #7 Skrevet 4. januar 2006 Sure drikker er med på å forebygge uvi, feks appelsinjuice. Det anbefales. Og drikk masse vann. Tranebærjuice skal også være bra har jeg hørt. God bedring!!
Gjest Gjesta Skrevet 4. januar 2006 #8 Skrevet 4. januar 2006 Nå har jeg drukket ca en 0,5l med appelsinjuice og mye vatn, og jeg føler meg faktisk bedre allerede. Føler ikke samme trangen til å gå på do hele tiden, og det er betydelig hyggeligere når jeg først må (Men er ellers litt øm i kroppen, men det er sikkert samme greiene som "alle andre" har her hjemme,..)
Iceglow Skrevet 4. januar 2006 #9 Skrevet 4. januar 2006 Jeg tar tranebærkapsler (1-2 i timen en dag eller to), drikker vann, og holder meg varm. Det hjelper når jeg har symptomer på UVI, men selvsagt kan jeg ikke være sikker på hva som hadde skjedd om jeg ikke hadde gjort dette. Er du gravid, så MÅ du til lege for å få Selexid kur (mener det er et par til som blir brukt under graviditet, men Selexid er eneste jeg husker nå) pga at UVI kan bli svært farlig svært fort under graviditet. Tranebær som støttebehandling eller forebyggende er det ingenting i veien for så sant det er rene tranebærprodukter, og ikke produkter som inneholder andre urter.
Gjest lilletroll Skrevet 4. januar 2006 #10 Skrevet 4. januar 2006 Drikk appelsinjuice, appelsinjuice og mere appelsinjuice. For meg er det suverent til å stoppe begynnende UVI. (Mannen min kjørte en gang 2 mil hver vei midt på natten for å kjøpe det til meg, og det var det som "reddet" meg den gangen)
Beloved Skrevet 5. januar 2006 #11 Skrevet 5. januar 2006 Jeg har også "gleden" av å ha det akkurat nå.. Liker ikke å bry legen for noe så lite, så mine triks for å få det til å gå over er: - drikke MYE, spesielt vann. Går mye i supper til middag også, for å få i meg mest mulig væske. Appelsinjuice var et godt tips ja, det har ikke jeg brukt. - tell timene mellom hver gang du er på do - og gjør deg raskt ferdig. Det blir bare verre av at man går på do annenhver time (iallefall for meg). - ekstra mye varme på "stumpen".. ha på ekstra strømpebukse, sitt varmt hele tiden, skru opp varmen på stua og sørg for å sove med en dekkende truse på. Ta mange lange varme dusjer Ikke direkte ubehagelig noen del av kuren iallefall.. Å ha en kjæreste å sitte på fanget til gjør også undere
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #12 Skrevet 5. januar 2006 Er det noen av dere andre her som er plaget med uvi, som også har blødning ?Når mitt er på det verste så kommer det blod og da er det så vondt at det kjennes ut som kniver i skrittet Og er ikke lite heller som kommer da. Lurer på om det er normalt Fint å høre fra andre som har opplevd det.
Iceglow Skrevet 5. januar 2006 #13 Skrevet 5. januar 2006 Er det noen av dere andre her som er plaget med uvi, som også har blødning ?Når mitt er på det verste så kommer det blod og da er det så vondt at det kjennes ut som kniver i skrittet Og er ikke lite heller som kommer da. Lurer på om det er normalt Fint å høre fra andre som har opplevd det. ← Jada, jeg hadde 4 på rappen, de tre siste blødde jeg såpass mye at de spurte om jeg hadde mens og det kunne være grunnen til at det var blod i prøven. Merket og et par ganger at det kom en form for “blod-tråder” ut med urinen. Når det gikk så langt kapitulerte til og med jeg og rotet meg til lege Dette begynte ca 5-10 timer etter første symptomene, men ga seg etter et lite døgn på Selexid og tranebærkapsler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå