Gå til innhold

Nytt barn etter fødselsdepresjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn på syv år, og vi har det helt fantastisk sammen. Det har ikke alltid vært sånn, for da h*n var baby, opplevde jeg å få en massiv fødselsdepresjon. Dette var pga store komplikasjoner i graviditeten og en eks som var utro i babytiden. Årene har gått, og jeg har nå møtt en fantastisk mann jeg har vært sammen med i to år som er veldig snill, raus stiller og tar godt vare på oss begge. Han ønsker seg sterkt barn, og jeg er på gli. men! Jeg er engstelig for å oppleve det samme igjen. Noen som har erfaring med fødselsdepresjon og det å få nytt barn etter noen år? 

Anonymkode: 30930...a30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri fått et nytt barn. Du har allerede utvist dårlig dømmekraft når det kommer til menn, sjansen er stor for at du gjør samme feil.

Det er også en uting med mennesker som får barn med flere partnere. 

Anonymkode: ea514...30a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ville aldri fått et nytt barn. Du har allerede utvist dårlig dømmekraft når det kommer til menn, sjansen er stor for at du gjør samme feil.

Gå å spy galle et annet sted 🖕🏼

Anonymkode: 0d171...293

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Siden du allerede har hatt fødselsdepresjon så vil du bli passet litt ekstra på. Man ser etter tegn, du kan få flere samtaler (jeg har hatt flere samtaler med helsesykepleier feks). Å da vet du at du ikke skal «se det an», siden du vet hva det dreier seg om og hvor viktig det er at du får hjelp for det ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hahahah hva faen. Du er helt på jordet.

Anonymkode: 41f40...5c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Siden du allerede har hatt fødselsdepresjon så vil du bli passet litt ekstra på. Man ser etter tegn, du kan få flere samtaler (jeg har hatt flere samtaler med helsesykepleier feks). Å da vet du at du ikke skal «se det an», siden du vet hva det dreier seg om og hvor viktig det er at du får hjelp for det ❤️

Riktig. De er veldig obs på dette, spesielt når man har hatt det før. Og man kan få hyppigere kontroller m.m. HVIS det skulle ryke på en ny depresjon så vil det nok være lav terskel for å tilby hjelp.

Og så skal man ikke kimse av rett og slett det at man har vært igjennom det før og har erfaring. Selvfølgelig får man et helt nytt barn med sin egen personlighet, men man er jo tryggere på en del ting. 

Anonymkode: 41f40...5c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Signerer denne! 👏I tillegg er du nå sammen med en som tar vare på dere begge. Sannsynligheten for at det skal gå bedre neste gang er mye større.❤️

Anonymkode: 8e553...8d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...