AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Om vi har besøk av noen som drikker brus eller lignende, må barnet også få? Selv om ikke vi andre voksne drikker? Vi har jevnlig besøk av noen som alltid har med seg brus.. Vi prøver å unngå brus mest mulig i ukedagene, men er det slemt om barnet ikke får, når besøkende drikker? Anonymkode: a73ae...fc8
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Nei, barnet må ikke alltid få det alle andre har. Anonymkode: cc1af...ea1 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #3 Skrevet 24. april 2023 Om det er barn så synes jeg det, selv om de andre voksne setter dere i en ubehagelig situasjon. Men barn trenger ikke få det voksne får, dog vi pleier å tilby vårt barn noe annet det liker å drikke feks bris, vann med isbiter, sukkerfri saft eller melk med smak. Anonymkode: 8713e...41c
Marvels Skrevet 24. april 2023 #4 Skrevet 24. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Om vi har besøk av noen som drikker brus eller lignende, må barnet også få? Selv om ikke vi andre voksne drikker? Vi har jevnlig besøk av noen som alltid har med seg brus.. Vi prøver å unngå brus mest mulig i ukedagene, men er det slemt om barnet ikke får, når besøkende drikker? Anonymkode: a73ae...fc8 Personlig hadde jeg latt de som medbringer å drikke brusen sin. Men det betyr ikke at jeg hadde sagt at hen må dele med seg. Har man en regel om at det skal være brus kun i helgene, forklarer man dette til sitt barn. Barn kan se på dette som urettferdig, men regler i hjemmet syns jeg bør overholdet til tross. Det virker kanskje strengt, men man må selfølgelig også se ann situasjonen når man står i den. Men mine premisser er at, om vi har en regel om brus og godt kun i helgene, skal denne overholdes. Men hadde jeg derimot servert brus til mine barn, hadde også gjestene fått Edit: syns faktisk dette var et litt vanskelig tema å sette meg inn i og finne en løsning på, hehe 😅 Endret 24. april 2023 av Marvels
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #5 Skrevet 24. april 2023 Synes det blir urettferdig for det barnet som da ofte må stå å se på at andre får noe godt uten å få selv. Da ville jeg enten gitt barnet mitt brus så det ble likt, eller sagt til barnet på besøk at dere ikke drikker brus i ukedager, så den må legges bort til han/hun reiser igjen😊 Anonymkode: 26767...eab
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #6 Skrevet 24. april 2023 Tar noen med seg brus til barn når de kommer på besøk? Det er pussig. Jeg ville kanskje bedt om at de droppet det, hvis det er noen som kommer ofte med medbrakt til hverdags. Jeg prøver å gi barna så lite brus som mulig, uten å være helt fanatisk. Men hadde det først vært brus på bordet hadde jeg ikke nektet mitt barn å få - det blir en så åpenbar forskjellsbehandling. Greit nok at ulike hus har ulike regler, men når brusen kommer inn i huset er man litt sjakk matt. Anonymkode: 7ddf2...da5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #7 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tar noen med seg brus til barn når de kommer på besøk? Det er pussig. Jeg ville kanskje bedt om at de droppet det, hvis det er noen som kommer ofte med medbrakt til hverdags. Jeg prøver å gi barna så lite brus som mulig, uten å være helt fanatisk. Men hadde det først vært brus på bordet hadde jeg ikke nektet mitt barn å få - det blir en så åpenbar forskjellsbehandling. Greit nok at ulike hus har ulike regler, men når brusen kommer inn i huset er man litt sjakk matt. Anonymkode: 7ddf2...da5 Mitt inntrykk var at gjestene tok med seg brus til seg selv Anonymkode: 15bfa...bfe
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #8 Skrevet 24. april 2023 En halvliters flaske til seg selv eller 1,5 liter man kan dele? Er det en liten brus så er det jo mer personlig. Jeg har med redbull feks, ikke så naturlig å dele. Anonymkode: 7d0be...aa6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #9 Skrevet 24. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi har jevnlig besøk av noen som alltid har med seg brus.. Anonymkode: a73ae...fc8 Be personen drikke sitt brus hjemme eller ikke komme på besøk. Anonymkode: 04d43...f90
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #10 Skrevet 24. april 2023 Uavhengig av denne brus situasjonen; ingen barn har vondt av å få nei. Barn trenger, og ønsker, grenser! Jeg hadde neppe latt slaget stå om brus, men vi tar det på merkeklær, kjøp i spill osv. Anonymkode: 4980d...e51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå