Gå til innhold

Hvordan komme seg ut av medlemskap hos Grønn Jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vært misfornøyd med de fra starten av. Noen dager etter firmaet mitt ble registrert i Brønnøysund registeret ringte de og fortalte at de var eneste godkjente bedrifthelsetjeneste i min bransje og mens jeg var i telefonen med de ble jeg presset til å signere avtale med de (avtalen måtte signeres mens jeg var i en telefonsamtale med de, så jeg fikk heller ikke mulighet til å lese avtalen før signering). Jeg var absolutt dum og naiv som signerte uten å gjøre research først...  Plutselig var man bundet for 1 år.... Prisen var høyere enn hva som ble sagt over telefon, og jeg skjønte raskt at man ikke fikk noe for pengene... I forbindelse med kartleggingsmøte nente vi at de hadde et kurs som kanskje kunne være aktuelt for oss etter hvert og da begynte de å ringe på både dagtid og kveldstid flere ganger i uka for å mase om at vi skulle kjøpe dette kurset.
Jeg har funnet andre aktører som virker både bedre og rimeligere, men dessverre klarte jeg å misse avbestillingsfristen deres som er 3 måneder før årsfornyelse pga at denne informasjonen ikke finnes på "min side".

Nå er jeg så lei av Grønn Jobb, har hatt flere slitsomme episoder med de enn det som står oppført her. De er masete, uprofesjonelle og vi føler at vi ikke får noe for pengene. 
Finnes det noe måte å komme seg ut av medlemskapet uten å måtte betale for et nytt år? 

Anonymkode: 43cdb...3da

Fortsetter under...

AnonymBruker

Oi, så trasig. Tvilsomt at det finnes noe som heter "eneste godkjente BHT i din bransje".

Jeg tror at jeg bare hadde ansett de pengene som tapt men sagt opp medlemsskapet nå, så er du sikker på at det ikke blir fornyet neste gang. Og gjort research og funnet en annen BHT i mellomtiden.

Anonymkode: 8b7e9...102

AnonymBruker

Har du ingen form for skriftlig avtale? Du skal jo motta vilkår for medlemsskapet så du vet hva du har sagt ja til, og hvordan du sier opp medlemsskapet. Les nøye gjennom alle vilkårene og se hvilke regler de har. Bare vært obs på at det finnes noen luringer (som f.eks. de forhatte gul.no som leker gulesider) som krever at man sier opp ganske nøyaktig innenfor et visst tidsrom for å få utmeldingen godkjent. Kanskje har grønn jobb også noen sånne lure regler.

Du kan også forhøre deg med forbrukerrådet om de har noen tips og råd til deg. Du er sikkert ikke den eneste som har dårlig erfaring med dem.

Anonymkode: 426be...9e9

Dette er et ganske kjent problem, tvilsomme leverandører som ringer nyoppstarta firma og skal selge diverse greier.

Dessverre har du veldig lite å stille opp med som bedriftskunde. Det eneste du kan gjøre er nok å sende inn en skriftlig oppsigelse av avtalen, sånn at du slipper å betale for tredje året.

Alternativt kan du forsøke å lage såpass mye kvalm at de dropper avtalen fordi du er mer arbeid enn du er verdt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...