Gå til innhold

Dattern min på 15 år forteller at niesen vår på 13 år vaper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren vår og kusinen hennes går på samme ungsomsskole på forskjellige trinn. Datteren min deler ikke mye om hverdagen sin, men jeg er ikke i tvil om at det er sant når hun først forteller noe. Nå forteller hun uppfordret om at kusinen hennes vaper på skolen og at hun har kommet inn i en gjeng som driver med litt av hvert. Kusinen er bare 13 år og altfor ung til å begynne med sånt. Hva ville du gjort? Tatt kontakt med svoger/svigerinne med informasjon som datteren din har delt i fortrolighet? Jeg har ikke noe nært forhold til sviger/svigerinne og jeg har jo ikke sett vapingwn selv. Og jeg er litt usikker på hvor modent den informasjonen mottas hos svoger/svigerinne, og derfor  er jeg ikke sikker på at det ikke vil gå ut over datteren vår hvis det blir oppdaget at det er hun som har sladret. 

Anonymkode: b4f38...147

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes noen ting som er viktig å fortelle om, dette er ikke det. 

La det være.

Anonymkode: 44514...4b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere ikke har et nært forhold og du er veldig usikker på hvordan de vil ta denne informasjonen så hadde ikke jeg sagt noe. Men det er fordi inntrykket jeg har er at de ikke er så "oppegående" og sannsynligvis vil ta deg og din datter i stedet for å fokusere på sin egen datter og vapingen.

Hadde det vært oppegående mennesker man kunne gi et lite hint til så er det noe annet.

Anonymkode: c879e...e61

• Liker 2
Skrevet

Synes heller du burde snakke med datteren din om at hun ikke burde være en sladrehank. Snitches get stitches. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er varer?

Anonymkode: daf44...b5a

AnonymBruker
Skrevet

Vaper? Hva betyr det? Jeg er blitt gammel, skjønner jeg. Hilsen Bodil (97) 

Anonymkode: c3d4e...7bb

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Vaping, tipper jeg. E-sigaretter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vaper? Hva betyr det? Jeg er blitt gammel, skjønner jeg. Hilsen Bodil (97) 

Anonymkode: c3d4e...7bb

Røyker el-sigarett

Anonymkode: 0db6d...4c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Røyker el-sigarett

E-sigarett, mener jeg

Skrevet

I det minste er det ikke vanlige sigaretter.. Det er vel ikke helt uvanlig at ungdommer på den alderen eksperimenterer litt med slikt, jeg tror ikke jeg hadde gått til foreldrene med en slik bagatell 

AnonymBruker
Skrevet
Peterpan91 skrev (9 minutter siden):

Synes heller du burde snakke med datteren din om at hun ikke burde være en sladrehank. Snitches get stitches. 

Dette er ikke et råd jeg kommer til å følge. Hvilke konsekvenser «snitching» til meg får handler jo om hvordan jeg tar imot og forvalter det hun forteller meg. Håper ikke du er en voksen.

Anonymkode: b4f38...147

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Peterpan91 said:

Gjelder det ved drap og? 

Anonymkode: 086ac...e42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som mor hadde satt pris på å fått beskjed hvis barnet mitt vapet og hang i et dårlig miljø.

Anonymkode: 65ba3...0e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg absolutt sladret videre om. Jeg hadde riktignok omskrevet historien og tatt for meg niesen først. «Jeg så deg vape ved skolen.. Hva er det for noe du driver med?» Deretter hadde jeg sagt fra til bror. På den måten lærer du datteren din at det er viktig og riktig å si fra om sånt, samtidig som du ikke kaster henne under en buss.

Jeg har barn selv på 13, dette ville jeg gjerne ha visst om.

Anonymkode: 57bce...c7d

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...