AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Datteren vår og kusinen hennes går på samme ungsomsskole på forskjellige trinn. Datteren min deler ikke mye om hverdagen sin, men jeg er ikke i tvil om at det er sant når hun først forteller noe. Nå forteller hun uppfordret om at kusinen hennes vaper på skolen og at hun har kommet inn i en gjeng som driver med litt av hvert. Kusinen er bare 13 år og altfor ung til å begynne med sånt. Hva ville du gjort? Tatt kontakt med svoger/svigerinne med informasjon som datteren din har delt i fortrolighet? Jeg har ikke noe nært forhold til sviger/svigerinne og jeg har jo ikke sett vapingwn selv. Og jeg er litt usikker på hvor modent den informasjonen mottas hos svoger/svigerinne, og derfor er jeg ikke sikker på at det ikke vil gå ut over datteren vår hvis det blir oppdaget at det er hun som har sladret. Anonymkode: b4f38...147
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Det finnes noen ting som er viktig å fortelle om, dette er ikke det. La det være. Anonymkode: 44514...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #3 Skrevet 24. april 2023 Så lenge dere ikke har et nært forhold og du er veldig usikker på hvordan de vil ta denne informasjonen så hadde ikke jeg sagt noe. Men det er fordi inntrykket jeg har er at de ikke er så "oppegående" og sannsynligvis vil ta deg og din datter i stedet for å fokusere på sin egen datter og vapingen. Hadde det vært oppegående mennesker man kunne gi et lite hint til så er det noe annet. Anonymkode: c879e...e61 2
Peterpan91 Skrevet 24. april 2023 #4 Skrevet 24. april 2023 Synes heller du burde snakke med datteren din om at hun ikke burde være en sladrehank. Snitches get stitches. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #6 Skrevet 24. april 2023 Vaper? Hva betyr det? Jeg er blitt gammel, skjønner jeg. Hilsen Bodil (97) Anonymkode: c3d4e...7bb 3 1 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. april 2023 #7 Skrevet 24. april 2023 Vaping, tipper jeg. E-sigaretter.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #8 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vaper? Hva betyr det? Jeg er blitt gammel, skjønner jeg. Hilsen Bodil (97) Anonymkode: c3d4e...7bb Røyker el-sigarett Anonymkode: 0db6d...4c3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #9 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Røyker el-sigarett Anonymkode: 0db6d...4c3 E-sigarett, mener jeg Anonymkode: 0db6d...4c3
Magika_fra_Fyll Skrevet 24. april 2023 #10 Skrevet 24. april 2023 I det minste er det ikke vanlige sigaretter.. Det er vel ikke helt uvanlig at ungdommer på den alderen eksperimenterer litt med slikt, jeg tror ikke jeg hadde gått til foreldrene med en slik bagatell
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #11 Skrevet 24. april 2023 Peterpan91 skrev (9 minutter siden): Synes heller du burde snakke med datteren din om at hun ikke burde være en sladrehank. Snitches get stitches. Dette er ikke et råd jeg kommer til å følge. Hvilke konsekvenser «snitching» til meg får handler jo om hvordan jeg tar imot og forvalter det hun forteller meg. Håper ikke du er en voksen. Anonymkode: b4f38...147 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #12 Skrevet 24. april 2023 15 minutter siden, Peterpan91 said: Synes heller du burde snakke med datteren din om at hun ikke burde være en sladrehank. Snitches get stitches. Gjelder det ved drap og? Anonymkode: 086ac...e42 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #13 Skrevet 24. april 2023 Jeg som mor hadde satt pris på å fått beskjed hvis barnet mitt vapet og hang i et dårlig miljø. Anonymkode: 65ba3...0e3 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #14 Skrevet 24. april 2023 Dette hadde jeg absolutt sladret videre om. Jeg hadde riktignok omskrevet historien og tatt for meg niesen først. «Jeg så deg vape ved skolen.. Hva er det for noe du driver med?» Deretter hadde jeg sagt fra til bror. På den måten lærer du datteren din at det er viktig og riktig å si fra om sånt, samtidig som du ikke kaster henne under en buss. Jeg har barn selv på 13, dette ville jeg gjerne ha visst om. Anonymkode: 57bce...c7d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå