Gå til innhold

Jeg vil at han skal ta mer initiativ!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 14 år..og det begynner å plage meg at han ikke tør å være mer frempå i sengen :P 

Jeg har i løpet av de siste årene vi har vært sammen gått i traumebehandling pga behandlet voldtekt tidlig i tenårene..det satte mildt sagt en demper på sexlivet vårt, og han har vært veldig forsiktig med fremstøt. Han er en fantastisk mann på alle mulige måter, bare så det er sagt. Alltid hensynsfull, alltid min nytelse i fokus osv. 

Men nå er jeg klar! Nå vil jeg ha det litt råere, litt heftigere..men han er så redd for å gjøre meg vondt, eller for å gjøre noe jeg ikke vil. Jeg var så dum at jeg en gang fortalte han at jeg noen ganger jeg fikk Flashbacks under samleie. Han var kvalm etterpå, og følte seg som en idiot som i det hele tatt tok initiativ til sex. Selv om jeg forklarte at det ikke skjer lengre. Og at jeg sier nei om jeg ikke er i humør eller er en dårlig plass.

Som sagt, jeg har det mye bedre fysisk og psykisk enn noensinne, og kjenner jeg for første gang siden voldtekten er helt fri. Jeg nyter hele settingen rundt sex, stemningen..alt. Og jeg er for første gang komfortabel med å blottlegge meg helt. Jeg føler ingen skam, og det er en den mest fantastiske følelsen noensinne.

Så..hvordan får jeg han klar igjen? 🤔 

Anonymkode: 632a3...523

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*ubehandlet voldtekt skulle det stå.

Skrevet

Har du sagt tydelig ifra at du er klar for mer nå? At du er fri?

• Nyttig 4
Skrevet

Hva med å si til han det du tenker. Vi menn er ikke tankelesere slik dere damer gjerne tror? 😊

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har vært sammen i 14 år..og det begynner å plage meg at han ikke tør å være mer frempå i sengen :P 

Jeg har i løpet av de siste årene vi har vært sammen gått i traumebehandling pga behandlet voldtekt tidlig i tenårene..det satte mildt sagt en demper på sexlivet vårt, .............

Da får du si at du er ferdigbehandlet og klar.

AnonymBruker
Skrevet

Så flott å ha en så hensynsfull kjæreste! Her må du kommunisere tydelig at du er klar for mer. Hint holder ikke. 

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: ec607...919

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (1 minutt siden):

Har du sagt tydelig ifra at du er klar for mer nå? At du er fri?

Ja, jeg har det, jeg har forklart han tydelig at jeg nyter det 100% når vi har sex. Og han sier at han merker forskjell på hvor mye friere jeg er nå. 
Det er som regel jeg som må styre stillingene, ta initiativ til penetrering osv..og jeg skulle ønske at han tok mye mer styringen. 

Jeg vet ikke hva mer jeg kan si for at han skal bli trygg i situasjonen han også :( :( 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg har det, jeg har forklart han tydelig at jeg nyter det 100% når vi har sex. Og han sier at han merker forskjell på hvor mye friere jeg er nå. 
Det er som regel jeg som må styre stillingene, ta initiativ til penetrering osv..og jeg skulle ønske at han tok mye mer styringen. 

Jeg vet ikke hva mer jeg kan si for at han skal bli trygg i situasjonen han også :( :( 

Har du vurdert muligheten for at han ikke ønsker det heftigere eller råere? Ikke alle ønsker røff sex, og det må respekteres.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så flott å ha en så hensynsfull kjæreste! Her må du kommunisere tydelig at du er klar for mer. Hint holder ikke. 

Lykke til ❤️ 

Ja han er virkelig flott..Og jeg elsker han av hele mitt hjerte. 

Men jeg skulle ønske at han fikk selvtilliten tilbake i sengen, og bare kastet meg litt rundt omkring av og til :P 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han reagerer slik jeg ville gjort, jeg ville vært livredd for å tråkke over noen grenser om kjæresten min hadde samme problem, og da måtte hun vært veldig tydelig og direkte i kommunikasjonen for å trygge meg så jeg kan gjøre som normalt, uten å være redd for å trigge henne. 

Så eneste løsningen er å ta en god samtale med han 

Endret av Arild37
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja han er virkelig flott..Og jeg elsker han av hele mitt hjerte. 

Men jeg skulle ønske at han fikk selvtilliten tilbake i sengen, og bare kastet meg litt rundt omkring av og til :P 

Det skjønner jeg godt! ❤️

Kan det likevel hende at det bare er du som har lyst på råere sex? Er jo ikke alle som har det ønsket.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du vurdert muligheten for at han ikke ønsker det heftigere eller råere? Ikke alle ønsker røff sex, og det må respekteres.

Ja, og det har fundert mye på..jeg ønsker selvfølgelig ikke å presse ham til noe han ikke vil. Men de få gangene vi har det litt røffere (type hardt bakfra osv) virker han overtent og får heftige orgasmer..han stønner høylydt og virkelig nyter. Så det virker jo som det tenner han også? Og jeg sier tydelig at jeg vil han skal ta meg slik og slik, og at jeg ønsker det litt hardt (når vi snakker om sex), og da sier han at han også liker det. 

Gjest Vitalogy
Skrevet

Det har gått 14 år med det etablerte som en slags normalitet. Da er det ikke nødvendigvis slik at en endring skjer på kort tid. Han kan også trenge tid her!

Skrevet

Det er ikke lett å endre vanene sine. Kanskje hadde han vært like hensynsfull og tilbakeholden uansett fortiden din.. ikke greit å vite. Men så er det nå å skulle være og gjøre mer enn tidligere. Han trenger tid på å justere seg også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Arild37 skrev (2 minutter siden):

Han reagerer slik jeg ville gjort, jeg ville vært livredd for å tråkke over noen grenser om kjæresten min hadde samme problem, og da måtte hun vært veldig tydelig og direkte i kommunikasjonen for å trygge meg om at jeg kan gjøre som normalt uten å være redd for å trigge henne. 

Så eneste løsningen er å ta en god samtale med han 

Ja, og det er akkurat den han er som person, livredd for å såre eller tråkke over grenser..og det er jo kvaliteter som gjør at jeg elsker han så høyt. Han er hel V..og helt rå på å være menneske ❤️

Men jeg føler jeg har vært tydelig? Og sliter med å finne ut hvordan jeg skal være enda tydeligere? Eller trenger han rett og slett bare litt mer tid? Han sier han merker stor forskjell på meg, og han nyter å se meg så fri i senga..kanskje det vil løsne etterhvert for han? Jeg trengte jo tid..og det gjør gjerne han også. 

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (5 minutter siden):

Det er ikke lett å endre vanene sine. Kanskje hadde han vært like hensynsfull og tilbakeholden uansett fortiden din.. ikke greit å vite. Men så er det nå å skulle være og gjøre mer enn tidligere. Han trenger tid på å justere seg også. 

Nei, det skjønner jeg veldig godt at han trenger tid på..

Tja, var han tilbakeholden og hensynsfull før jeg fortalte han om fortiden min? Han var definitivt ikke tilbakeholden, og ville ha sex hele tiden de første årene (det gikk noen år før jeg fortalte..), men han har alltid vært hensynsfull, det tror jeg bare er mennesketypen hans. Men man kan vel være både hensynsfull og litt rå? 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, og det er akkurat den han er som person, livredd for å såre eller tråkke over grenser..og det er jo kvaliteter som gjør at jeg elsker han så høyt. Han er hel V..og helt rå på å være menneske ❤️

Men jeg føler jeg har vært tydelig? Og sliter med å finne ut hvordan jeg skal være enda tydeligere? Eller trenger han rett og slett bare litt mer tid? Han sier han merker stor forskjell på meg, og han nyter å se meg så fri i senga..kanskje det vil løsne etterhvert for han? Jeg trengte jo tid..og det gjør gjerne han også. 

Nå kjenner ikke jeg hans side her, eller detaljer om hva du har sagt til han.

Nå skal ikke jeg si at dette gjelder deg, for det gjelder definitivt ikke alle, men min erfaring er at mange kvinner ikke er så tydelig og direkte til mannen sin som de selv tror, men er du sikker på at du har sagt rett ut at dette er ett problem som er 100% borte, og at han ikke har noe å bekymre seg for på noen måte, og i tillegg sagt detaljert hva du savner og liker, og allikevel er han nervøs rundt dette, så ja, da trenger han kanskje litt tid til å bearbeide det

• Nyttig 1
Skrevet

Pårørende er en forsømt gruppe i traumebehandling.

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg har det, jeg har forklart han tydelig at jeg nyter det 100% når vi har sex. Og han sier at han merker forskjell på hvor mye friere jeg er nå

Det som er uthevet er jo kjempebra, men det er ikke det samme som at du sier klart og tydelig det du skriver her i tråden. At du gjerne ønsker at han skal styre stillingene, at han skal ta initiativ, at han tar styringen - at du ønsker å være fullstendig i din feminine energi og dermed bli ledet av hans maskuline energi. 

Har du sagt noen av disse tingene? Dette må du være helt klar og tydelig på - gjerne samtidig som du gir han komplimenter for hvor fantastisk han har vært gjennom hele denne prosessen, og at du nå ønsker å nyte en helt ny verden med han i senga. 

Skrevet
11 hours ago, Arild37 said:

Nå kjenner ikke jeg hans side her, eller detaljer om hva du har sagt til han.

Nå skal ikke jeg si at dette gjelder deg, for det gjelder definitivt ikke alle, men min erfaring er at mange kvinner ikke er så tydelig og direkte til mannen sin som de selv tror, men er du sikker på at du har sagt rett ut at dette er ett problem som er 100% borte, og at han ikke har noe å bekymre seg for på noen måte, og i tillegg sagt detaljert hva du savner og liker, og allikevel er han nervøs rundt dette, så ja, da trenger han kanskje litt tid til å bearbeide det

Støtter denne. 

Det kan for mange ta litt tid å lære å kommunisere helt konsist om våre behov, og det er definitivt en øvelsessak. Vi har lett for å si A, C og E, og regner med mottaker forstår at det betyr bokstavene mellom også. Spesielt ved slikt emne som dette, hvor mannens hensyn har blitt innøvd over mange år, så vil jeg regne med at det krever flere direkte, klare, tydelige samtaler over tid før mønsteret endres. Og ja, ingen hinting. 

"Kjære mannnen min. Jeg elsker deg så høyt for hvor fantastisk du har vært mot meg gjennom behandlingen av mine traumer. Du har fått meg til å tørre å være helt trygg rundt sex med deg, og nå er jeg der at jeg gjerne ønsker at du skal ta fullstendig styring i den delen av vårt liv! Jeg har lyst til å føle hvordan det er når du tar initivtiv til sex og styre stillinger og det hele. Jeg vet at det kan være en vanskelig omstilling siden du har gitt meg så mye plass til å ha kontroll for å bli trygg, og nettopp pga den type hensyn du har vist, tør jeg nå å gi meg fullstendig hen til din kontroll. Er det en dynamikk du er åpen for å utforske i senga?" 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...