Gå til innhold

Hvor mye må du ut med for å få en ordentlig bil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken prisklasse? 

Anonymkode: 32322...93e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ordentlig som "ikke en lekebil" eller tenker du en penisforlenger e.l. for å prøve å få noe misforstått status e.l.?

Jeg ga 35 000,- for min bil og det er en ordentlig bil. Kjøpte den brukt.
Biler taper seg så mye i verdi, så jeg kjøper aldri ny bil.

Men man får jo rimeligere biler enn det også.

Anonymkode: b31b5...b71

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

45.000,- betalte jeg for en veldig ordentlig Prius.

Anonymkode: 72989...b10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte på en bil som ikke er eldre enn to år. Nå kjører jeg en liten Fiat. Det er ingen ordentlig bil. Tenker på litt mere bil. Maks 300 000 kr 

Skrevet

Nei 400-600 000,- (Ikke Batteribil) 

Skrevet

Svaret her er jo like sprikende som det er folk og meninger. Noen mener en KIA er en bra bil mens andre syns den er helt grusom.. Jeg personlig mener du må ut med minst 700 000 for en OK bil som er nyere enn tre år, skal du kjøpe den helt ny koster den raskt 1 000 000 - men det er i forhold til mine krav til bil, noen andre har helt andre krav..

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet (endret)
Carrot skrev (5 timer siden):

Svaret her er jo like sprikende som det er folk og meninger. Noen mener en KIA er en bra bil mens andre syns den er helt grusom.. Jeg personlig mener du må ut med minst 700 000 for en OK bil som er nyere enn tre år, skal du kjøpe den helt ny koster den raskt 1 000 000 - men det er i forhold til mine krav til bil, noen andre har helt andre krav..

Hvorfor har man bil?  Jeg har en trygg og driftssikker bil som kan frakte meg og det jeg trenger fra A til B.  Om noen har andre formål med å skaffe seg bil, så blir det mer som hobby, statussymbol, mote og som penisforlenger 🚙

Det er selvfølgelig opp til den enkelte bileier og økonomi.  

Endret av Adobyen
Skrevet
Adobyen skrev (8 timer siden):

Hvorfor har man bil?  Jeg har en trygg og driftssikker bil som kan frakte meg og det jeg trenger fra A til B.  Om noen har andre formål med å skaffe seg bil, så blir det mer som hobby, statussymbol, mote og som penisforlenger 🚙

Det er selvfølgelig opp til den enkelte bileier og økonomi.  

jeg har også bilen for å frakte meg fra A til B men med noen kriterier på veien som rattvarme, varme i setene, 4wd siden vi bor på fjellet, tilbringer mye tid i bil på langtur så kvalitet på setene er et must, og memory på instsillingene da vi ofte bytter mellom hvem som kjører hvilken bil, så har jeg kronisk migrene så det at en bil er omtrent lydløs inni når vi kjører er viktig for meg og den type isolering i bil finner man gjerne ikke i en 200 000 klasse bil desverre, i tillegg kommer som du sier sikkerhet høyt på min liste, både i fht drift men også i fht utstyr på bilen og da stiger prisen.. Men om du tenker at en driftsikker bil er en som ikke faller fra hverandre av rust og som starter og det er nok så kjør på - jeg har litt flere bokser som må avsjekkes for egen del.. 

AnonymBruker
Skrevet

Klarer meg greit med en Volvo 240 fra 1993 til rundt 40.000 kr. Forskjell på folk ihvertfall!

Anonymkode: 0e111...b73

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke hva du mener med en "ordentlig bil" da. Hvis det vil si at den fungerer som den skal og starter så kan man få biler ganske billig om man ikke er super kresen. Har en onkel som har nesten hele livet kjøpt kun billige biler til ca. 10-30 k. Og de har fungert greit og startet. Ellers kan man få mye greie biler for 40-80 k også.

Men igjen så har de fleste jeg kjenner som virkelig er fornøyd med bilene sine (altså at de fungerer godt, men også ser bra ut) har billån på biler som kostet mellom 140-220 k. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvilken prisklasse? 

Du får en brukt Tesla for rett over 300’

Anonymkode: 5b5e1...601

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...