Gå til innhold

Vanlig at gutter bruker bukser for damer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er en ung mann som alltid har slitt med å finne klær som passer meg, siden jeg er ganske lav og liten i kroppsbygning. Bukser som passer er så og si umulig å finne, de er som regel alt for store. For en stund siden var jeg ute og handlet litt, og kom tilfeldigvis over noen bukser som passet meg perfekt. I kassen fikk jeg beskjed om at disse var en damemodell. Etter dette har jeg bestilt flere damebukser på nett fra for eksempel Cubus og HM, som passer. De har rett og slett andre størrelser som passer meg bedre. Er fortsatt litt redd for å bruke disse ute blant folk, hvordan ville dere reagert? Ville noen i det hele tatt lagt merke til det? 

Anonymkode: 2c745...07e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen legger merke til det så lenge de ikke er stramme liksom. 

Jeg går i både guttebukser og jentebukser og har solgt mange jentebukser av den ikke-stramme typen til gutter på finn.no så det er nok veldig vanlig. 

Noen ganger kjøper jeg til og med barneklær til meg selv fordi de passer bedre i modellen 

Anonymkode: 620a1...30b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Den eneste måten jeg ville sett at du hadde på deg  en damebukse var om du uoppfordret viste meg merkelappen - og da ville fortsatt ikke valget av bukse vært det jeg reagerte mest på...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikkeom det er så vanlig, men det viktigste med klær er at de passer :)

Er jo ingenting galt med det! Mange bukser som ikke har en form som er feminin eller maskulin 

Slim jeans og slengbukser blir litt feminint, men du gjør hva du vil :D

Anonymkode: 03377...101

Skrevet

Olabukser, joggesko, t-skjorter, sokker og vanlige basisplagg er unisex. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt innafor! Man må bruke de klærne som passer. Kjenner flere karer som kjøper seg damejeans på HM, og det ser kjempebra ut. Om de ikke hadde fortalt det, så hadde jeg ikke gjetta at det var damebukser. Det spiller virkelig ingen rolle. Bruk det som passer! 

Anonymkode: 62b28...12f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å forsette, kjøp deg kjole....................

Anonymkode: c825f...c20

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.4.2023 den 17.39):

Hei. Jeg er en ung mann som alltid har slitt med å finne klær som passer meg, siden jeg er ganske lav og liten i kroppsbygning. Bukser som passer er så og si umulig å finne, de er som regel alt for store. For en stund siden var jeg ute og handlet litt, og kom tilfeldigvis over noen bukser som passet meg perfekt. I kassen fikk jeg beskjed om at disse var en damemodell. Etter dette har jeg bestilt flere damebukser på nett fra for eksempel Cubus og HM, som passer. De har rett og slett andre størrelser som passer meg bedre. Er fortsatt litt redd for å bruke disse ute blant folk, hvordan ville dere reagert? Ville noen i det hele tatt lagt merke til det? 

Anonymkode: 2c745...07e

Kult, syns det er fint på slanke unge menn

• Liker 1
Skrevet

Syns selv skinny jeans og dame Jeans er kult på unge slanke menn og på menn som er selvbevisste😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg aldri lagt merke til. Legger heller merke til om buksa passer, og at buksa passer er mye viktigere enn hvilket kjønn merkelappen sier at skal bruke dem. Selv kjøper jeg ofte sneakers for barn fordi de er billigere og har min størrelse og T-skjorter for barn siden jeg har en veldig kort og slank overkropp:) ingen har noensinne spurt meg om jeg bruker barneklær likevel, og har også fått komplimenter for noen av klærne og skoene som egentlig er beregnet for 15-åringer:)

Anonymkode: 6bfc1...c11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Da vet jeg at det går greit for meg å bruke damebukser :)

Anonymkode: c2368...6ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Null problem!

Selv kjøper jeg herrebukser. Eller guttebukser da, det passer min kropp mye bedre enn damemodeller :) Og ja, jeg er en godt voksen dame, men jeg har en litt typisk "guttekropp" fra brystet og ned. 

Anonymkode: e0d99...df0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Null problem!

Selv kjøper jeg herrebukser. Eller guttebukser da, det passer min kropp mye bedre enn damemodeller :) Og ja, jeg er en godt voksen dame, men jeg har en litt typisk "guttekropp" fra brystet og ned. 

Anonymkode: e0d99...df0

Jeg forstår! Veldig greit å finne bukser som passer. Føles ut som jeg har knekt en liten kode, plutselig ble det lettere å finne bukser i min størrelse :)  

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 15.31):

Klart det, kult syns jeg og vitner om selvsikkerhet

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...