Gå til innhold

Bryllupsreise

Cupcake

Anbefalte innlegg

Vi prøver å finne ut hvor vi skal reise på bryllupsreise, men trenger noen tips. Hvor skal dere dra alle sammen? Vi vil gjerne dra et varmt sted med bademuligheter, men hvor det også er noen kjente/fine severdigheter.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo veldig an på hvor langt dere vil reise, men hva med å velge en europeisk storby som dere ikke har vært i før? Roma er jo for eksempel en helt fantastisk by som ingen bør gå glipp av, og kan kombineres med opphold ved herlige strender på kysten.

Egypt er også et bra sted å kombinere strand og kultur, men det er kanskje litt for charter-preget for en bryllupsreise?

Dersom dere vil reise lenger er mitt beste tips å dra til Latin-Amerika. Mexico for eksempel. Mayapyramider i jungelen, et utrolig dyreliv, herlige strender både på den karibiske kysten og stillehavskysten, en historie og kultur som kan ta pusten fra de fleste, og ikke minst kan du finne reiser til overkommelige priser. Jeg var der på backpacking i 2000, og det er fremdeles mitt livs reise. (Aahhh... *mimre, mimre*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å gifte meg helt enda, men jeg og kjæresten har allerede drøftet eventuell bryllupsreise. Vi har venner i Japan, så det blir nok dit for vår del.

Et annet alternativ som jeg har såååååååå lyst til, og som vi også forhåpentligvis kommer til å gjøre en gang, er slottsferie i Spania. En parador er et slott som er gjort om til hotell. De finnes overalt i Spania, og finnes i alle prisklasser. Har selv vært i Granada (La Alhambra, på utflukt i forbindelse med ferie) og det er virkelig nydelig. Gå inn på internett og se selv. www.parador.es (øverst i hjørnet kan du velge å lese på engelsk).

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Alicante, fordi det er varmt og billig reise & opphold.

Hadde ikke råd til noe stort. Men ville helst valgt Egypt eller Thailand ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Praha, men hadde vi skullet til varmere strøk og ikke hadde hatt enormt med penger, ville jeg reist på snorkleferie til Egypt. Sharm El Sheik skal være supert for snorkling! Var i Hurghada i Egypt for oen år siden, men der var det bare sandstrender, så vi måtte ut med båt for å snorkle. Det var helt fantastisk, delv om jeg var livredd i starten. Superromantisk! Dessuten er det knallbillig å leve der. Flotte restauranter til billig penge, og de har noen fantastiske hoteller også :) Ihvertfall i Hurghada, men tror også de har i Sharm El Sheik. Egypterne er veldig serviceminded og høflige og korrekte. Men husk: 1 dag - gå på apoteket og kjøp den lokale magemedisinen, for det ER nesten ikke ttil å unngå å dra på seg "Cairo quick step" (ligger i navnet) Norske medisiner duger ikke. Med en gang du kjenner noe, tar du medisin, så er det over på et par timer :) Og da fortsetter du bare på de pillene resten av turen. ikke noe farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julibrud06

Hei! Vi har tenkt oss til Mauritius to uker. Har ikke bestilt reisen enda, men sjekker ut tilbud i disse dager. Skal bli såååå stas :) Akkurat passe stor øy å utforske, og massevis av tid til bare å slappe av og nye hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...