Gå til innhold

Har du fortsatt de samme interessene og hobbyene som da du var ung eller har du fått såkalte kjerringinteresser/gubbeinteresser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du endret deg veldig siden du var 23? Er det fordi du ikke kan gjøre det samme grunnet livssituasjonen eller er fordi du ikke gidder?

 

 

Anonymkode: 8ab0b...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært like fordomsfull og bitter siden du var 23 fordi du ikke gidder endre deg, ts, eller har du bare endret deg til å bli det?

Hva mener du er "kjerringinteresser/gubbeinteresser"?

 

Jeg er menneske, jeg lever, jeg lærer, ergo endrer jeg meg.

Anonymkode: d0125...286

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha. Trenger en definisjonsliste over kjerring-/gubbeinteresser. Det kan jo hende at noe jeg anser som kjerringhobby ikke er det du anser som det. Jeg strikket mer og gamet mindre i 20-åra, men gamer mer og strikker mindre nå i 30-åra. Hva sier fasiten?

Anonymkode: a0a44...08c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33, og har fått interesse for planter og grønnsaksdyrking, som vel er litt en kjerringinteresse 😅 Men har også beholdt interessen for gaming også, for eksempel. 

Anonymkode: 3b9ba...82a

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva rt gubbe og kjerring interesser?

Anonymkode: 40fdf...227

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sunget i kor siden jeg var 16 og gjør det fremdeles, 30 år etter. 
 

Har starter tre nye hobbyer som 40-åring: dykking, fjellklatring og shibari. Kjerringhobbyer? 

Anonymkode: c4794...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... Jeg brukte mye mer tid på festing, gaming og film da jeg var 23. Og drev jo også litt med dykking.

Det er litt livssituasjon som har gjort at festing og gaming har blitt prioritert bort. Dykking krevde også for mye tid og ressurser til at det ble opprettholdt. 

Har begynt med hagestell/grønnsaksdyrking. (Men det kom jo mest med at jeg fikk muligheten når vi fikk hage. Interessen har nok alltid vært der.) 

Men ellers bruker jeg jo fortsatt en del tid på å se film. Jeg leser fortsatt mye bøker og tegneserier, og gamer litt innimellom. 

Jeg liker også fornøyelsesparker, og det har jeg nok alltid gjort. Men er kanskje ikke like ivrig som før.

Anonymkode: 49cbb...593

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slutt på salto på ski og klyving til de verste toppene, men jeg trives fortsatt på tur. 
Jeg var nok mer kjerring i interessene som nyetablert tjueåring, som skulle velge gardiner og dyrke mat, enn jeg er som en middelaldrende person som er mest hekta på jobb, samfunnsoppgaver og musikk. 
Tror jeg var tidlig "gammel" og ansvarlig, men at jeg ikke eldes så mye i hva jeg syns jeg kan gjøre. Har mer frihet nå faktisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer hva du mener med kjerring- og gubbe interesser, TS?

Anonymkode: c3056...d71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Tidlig i 20-åra var jeg mest interessert i fest og moro. Blir lite av det nå midt i 30-åra med barn og alt det medfører. Jeg har fått litt grønnere fingre, og er mer interessert i mat og vin, men ellers er jeg vel den samme gamle. 

Anonymkode: 8b60b...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K55. Har slukt bøker hele livet, og det gjør jeg fortsatt. Og trener litt mindre enn da jeg var i 20-årene. Fester aldri lenger. Det var vel yndlingshobbyen da jeg var 23 🙂. Ny hobby de siste 15 årene er hage og drivhus. Den så jeg nok ikke komme da jeg var 23. Ser lite på tv, og sånn har det alltid vært. Hører mye radio og podcast.

Anonymkode: a1a27...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 36. Når jeg var 23 var interessene: venner, svæmming, spille gitar, hund, familie, film og reise. Jeg ville padle kajakk og telte mer men hadde ikke mulighet til det. Nå er jeg mye ute i friluft og telte og padler. Har ikke hund lengere men ønsker meg men har ikke tid. Ellers har jeg så få venner nå at jeg ikke kan kalle det fritidsinteresse. Reise, svømming og familie er fortsatt på listen. Nytt fritidsinteresse er trening på senter og tennis. Mellom 23 og 36 har jeg vært borti mye og prøvd mye men ikke noe som jeg driver med sånn veldig mye fortsatt. For meg har det viktigste alltid vært å prøve nye ting og å lære. 

Anonymkode: 894a7...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Er i 30 årene nå og har ikke endret meg siden jeg var 23 nei. Akkurat samme interessene fortsatt. Trening, venner, sex, ha det gøy osv. For meg skal livet være gøy og nytes :) Like barnslig fortsatt også. Forever young❤️kommer jeg til å tenke hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har sunget i kor siden jeg var 16 og gjør det fremdeles, 30 år etter. 
 

Har starter tre nye hobbyer som 40-åring: dykking, fjellklatring og shibari. Kjerringhobbyer? 

Anonymkode: c4794...97c

Litt mer troverdig om du ikke tar så hardt i

Anonymkode: 901d6...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i det samme som da jeg var 23, bortsett fra at jeg nå også går på rulleskøyter eller jogger litt  og ikke er så interessert i å bake som jeg var da. - Tror bakingen har blitt byttet ut med å gjøre forskjellige ting på ipad eller pc. Dessuten hadde jeg allerede to barn da jeg var 23 og hadde knapt rukket å begynne å feste, før jeg måtte slutte med det. 
 

Jeg er 50. 

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Litt mer troverdig om du ikke tar så hardt i

Anonymkode: 901d6...4fd

Leit å ha så lite tro på at livet er kjekt og utviklende, selv etter 40 da gitt. 

Anonymkode: c4794...97c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ca de samme interessene som jeg alltid har hatt, men de er mange forskjellige da. Hva mener du med kjerringinteresser egentlig? Rangerer vi interesser også nå? Hva er det du regner som er innafor?

Anonymkode: 8dfd7...ccb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 28 og har i økende grad begynt å interessere meg for strikking, matlaging og planter, regnes det som kjerring nok for deg, ts? 

Kryssord har jeg alltid likt da, så har vel egentlig alltid vært litt kjerring

Anonymkode: e470a...a2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått dyrking, oppussing, barn, strikking og sjakk som kjerringinteresser i eldre alder.  Har med andre ord blitt skikkelig kjerring.

Anonymkode: 87e61...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har begynt å brodere og bli interessert i hage og planter, men spiller fortsatt håndball. 

K36

Anonymkode: a2314...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...