Gå til innhold

Noen som har tatt spinalpunksjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tok spinalpunksjon i dag. Gjorde noe så inn i helvetes vondt at jeg grein hele veien. Sa ifra før timen at jeg plager med smerter fra korsryggen fra før av. Sitter nå med kjempe vond korsrygg. Er dette vanlig? 

Anonymkode: 0afd0...163

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1674832-noen-som-har-tatt-spinalpunksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kjente veldig lite og hadde ikke vondt etter stikket. Aner egentlig ikke om det er normalt å få veldig vondt i ryggen etterpå. Kan du ringe dit du tok prøven å høre om det er normalt og ev hvor lang tid det tar før du kan forvente bedring?

Anonymkode: 9d70b...5a5

Jeg var såpass øm etterpå at jeg satt og lå på siden det første døgnet. Jeg var innlagt på sykehus da jeg tok den og i følge legen var det helt normalt - jeg fikk paracet etterpå som standard rutine, de tok for gitt at jeg ville trenge det.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tok spinalpunksjon i dag. Gjorde noe så inn i helvetes vondt at jeg grein hele veien. Sa ifra før timen at jeg plager med smerter fra korsryggen fra før av. Sitter nå med kjempe vond korsrygg. Er dette vanlig? 

Ja, jeg hadde vondt i flere uker etterpå. Men de stakk meg 3 ganger da 

Anonymkode: 77f4c...8c1

Annonse

AnonymBruker

Når jeg fikk det gjort  så hadde jeg vondt andre steder så kan ikke huske jeg merket noe der og da men merket ingenting dagene etterpå. Men det er jo ikke rart om man kjenner noe spesielt om man sliter med ryggsmerter til vanlig.

Anonymkode: 6f4ee...053

AnonymBruker

Sliter mye med smerter i korsryggen (pga. skoliose, vondt i selve ryggraden og i muskler rundt) og opplevde ikke at spinalpunksjon gjorde direkte vondt. Det var veldig ubehagelig, men ikke vondt. Det eneste som gjorde vondt var at det sved veldig rundt innstikket pga. jod-vasken og at jeg måtte krumme ryggen mer enn det som er fysisk mulig for meg.

Hadde vondt i området i en ukes tid etterpå, men selve spinalpunksjonen var ikke vond.

Anonymkode: d3d6e...fd1

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg hadde vondt i flere uker etterpå. Men de stakk meg 3 ganger da 

Anonymkode: 77f4c...8c1

Jeg ble stukket 2 ganger. Første gangen fikk de det ikke til fordi jeg var for anspent. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...