Gå til innhold

Privat legesenter i Kristiansand?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om vi flytter til Kristiansand nå står vi uten fastlege (fastlegemangel der og lange ventelister).

Både jeg og barn har oppfølgingsbehov pga kronisk sykdom - så tilgang må vi ha utover legevakt.

Men finnes det private tilbud nå i Kristiansand? Altså legesentre/privat praktiserende allmennlege?

Anonymkode: b03eb...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Såvidt jeg vet så er det ikke private legesentre i Kristiansand nei. Nærmeste er Aleris, men de følger vel ikke opp kronisk sykdom. Jeg råder deg til å bytte fastlege på Helse-Norge, der ser du oversikt over ledige fastleger og evt antall på venteliste. Ser per nå at det er 1 fastlege med flere ledige plasser. Bytt til han og sett deg heller evt på venteliste til en annen dersom du ikke er fornøyd. Det er mye bedre å ha en fastlege der du bor for oppfølging, da legevakten som du sier, ikke kan følge opp kronisk sykdom.

Anonymkode: d1c11...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bjørn Thomas Kjølsrud i Grimstad :) 👍

Anonymkode: 89788...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Såvidt jeg vet så er det ikke private legesentre i Kristiansand nei. Nærmeste er Aleris, men de følger vel ikke opp kronisk sykdom. Jeg råder deg til å bytte fastlege på Helse-Norge, der ser du oversikt over ledige fastleger og evt antall på venteliste. Ser per nå at det er 1 fastlege med flere ledige plasser. Bytt til han og sett deg heller evt på venteliste til en annen dersom du ikke er fornøyd. Det er mye bedre å ha en fastlege der du bor for oppfølging, da legevakten som du sier, ikke kan følge opp kronisk sykdom.

Nja, da beholder jeg heller den dyktige jeg har.

Min erfaring er at de med ledig plass i svært pressede områder er kjempeelendige - og da er man ille ute dessverre. 

Men de som ikke har fastlege lokalt pga mangel: kan de ta rutineprøver på legevakt på dagtid ved avtale? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Min erfaring er at de med ledig plass i svært pressede områder er kjempeelendige - og da er man ille ute dessverre. 

Men de som ikke har fastlege lokalt pga mangel: kan de ta rutineprøver på legevakt på dagtid ved avtale? 

Vet de har hatt svangerskapskontroll  ed legevakta i Kristiansand hos folk som ikke har fastlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så lenge det er ledige fastleger, skal disse velges før legevakten - husk, det er hovedsakelig de samme legene som bemanner legevakten også ;)  evt får du reise hjem å ta rutineprøvene hos fastlegen din dersom du ikke vil bytte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Kan du sette deg på en venteliste og bruke privat lege i mellomtiden? Er privat lege i Grimstad som nevnt over og privat lege i Arendal som startet opp 2.mai. (Kristian Austad og Knut Hernes)

Anonymkode: 29bb3...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Hei ja,

ser det er litt sent å svare, men det er privat lege i Kristiansand:

Se www.doktornordstrømsklinikk.no

Anonymkode: 1e03c...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...