AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Del Skrevet 24. april 2023 Om vi flytter til Kristiansand nå står vi uten fastlege (fastlegemangel der og lange ventelister). Både jeg og barn har oppfølgingsbehov pga kronisk sykdom - så tilgang må vi ha utover legevakt. Men finnes det private tilbud nå i Kristiansand? Altså legesentre/privat praktiserende allmennlege? Anonymkode: b03eb...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #2 Del Skrevet 24. april 2023 Såvidt jeg vet så er det ikke private legesentre i Kristiansand nei. Nærmeste er Aleris, men de følger vel ikke opp kronisk sykdom. Jeg råder deg til å bytte fastlege på Helse-Norge, der ser du oversikt over ledige fastleger og evt antall på venteliste. Ser per nå at det er 1 fastlege med flere ledige plasser. Bytt til han og sett deg heller evt på venteliste til en annen dersom du ikke er fornøyd. Det er mye bedre å ha en fastlege der du bor for oppfølging, da legevakten som du sier, ikke kan følge opp kronisk sykdom. Anonymkode: d1c11...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Del Skrevet 25. april 2023 Bjørn Thomas Kjølsrud i Grimstad 👍 Anonymkode: 89788...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #4 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Såvidt jeg vet så er det ikke private legesentre i Kristiansand nei. Nærmeste er Aleris, men de følger vel ikke opp kronisk sykdom. Jeg råder deg til å bytte fastlege på Helse-Norge, der ser du oversikt over ledige fastleger og evt antall på venteliste. Ser per nå at det er 1 fastlege med flere ledige plasser. Bytt til han og sett deg heller evt på venteliste til en annen dersom du ikke er fornøyd. Det er mye bedre å ha en fastlege der du bor for oppfølging, da legevakten som du sier, ikke kan følge opp kronisk sykdom. Anonymkode: d1c11...139 Nja, da beholder jeg heller den dyktige jeg har. Min erfaring er at de med ledig plass i svært pressede områder er kjempeelendige - og da er man ille ute dessverre. Men de som ikke har fastlege lokalt pga mangel: kan de ta rutineprøver på legevakt på dagtid ved avtale? Anonymkode: b03eb...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 25. april 2023 #5 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Nja, da beholder jeg heller den dyktige jeg har. Min erfaring er at de med ledig plass i svært pressede områder er kjempeelendige - og da er man ille ute dessverre. Men de som ikke har fastlege lokalt pga mangel: kan de ta rutineprøver på legevakt på dagtid ved avtale? Anonymkode: b03eb...837 Vet de har hatt svangerskapskontroll ed legevakta i Kristiansand hos folk som ikke har fastlege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #6 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nja, da beholder jeg heller den dyktige jeg har. Min erfaring er at de med ledig plass i svært pressede områder er kjempeelendige - og da er man ille ute dessverre. Men de som ikke har fastlege lokalt pga mangel: kan de ta rutineprøver på legevakt på dagtid ved avtale? Anonymkode: b03eb...837 Så lenge det er ledige fastleger, skal disse velges før legevakten - husk, det er hovedsakelig de samme legene som bemanner legevakten også evt får du reise hjem å ta rutineprøvene hos fastlegen din dersom du ikke vil bytte.. Anonymkode: d1c11...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #7 Del Skrevet 11. mai 2023 Kan du sette deg på en venteliste og bruke privat lege i mellomtiden? Er privat lege i Grimstad som nevnt over og privat lege i Arendal som startet opp 2.mai. (Kristian Austad og Knut Hernes) Anonymkode: 29bb3...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #8 Del Skrevet 25. august 2023 Hei ja, ser det er litt sent å svare, men det er privat lege i Kristiansand: Se www.doktornordstrømsklinikk.no Anonymkode: 1e03c...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå