Gå til innhold

Kontakte lege/ legevakt ved psykose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever part er urasjonell og mistenker psykose. Bør lege/ legevakt kontaktes i dag, eller kan det ventes til i morgen? 

Anonymkode: a9884...c10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe legevakten i dag, da får du råd hvordan forholde dere til det om det kan vente til i morgen. Enkelte ting skal man ikke vente og se. 

Anonymkode: 2f2e8...b13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

partner*

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill å gjør det. Lillesøsteren min døde under psykose fordi hun fikk stemmer i hodet og ikke klarte å ta vare på seg selv.

Anonymkode: f6cac...17d

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

H*n snakker høyt med seg selv, går hvileløst rundt i huset og er svært urolig, tror andre skal ta h*n og blir fort sint på meg

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å kontakte lege/legevakt i dag. Hilsen psykolog. 

Anonymkode: 8020a...498

AnonymBruker
Skrevet

En psykose bør stoppes snarest mulig for å ikke bli permanent. Jo lenger personen er i psykose jo større sjanse for varige mén. Ring legevakt nå 

Anonymkode: 6355c...cfc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på legevakt og vi vil alltid se folk samme dag, dersom mistenkt psykose! Disse trenger ofte en innleggelse og videre hjelp. Ring legevakt der du bor nå! 

Anonymkode: 1f616...464

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg jobber på legevakt og vi vil alltid se folk samme dag, dersom mistenkt psykose! Disse trenger ofte en innleggelse og videre hjelp. Ring legevakt der du bor nå! 

Hva hvis folk ikke er psykotiske men, f.eks i sammenbrudd? De er ikke en fare for andre eller seg selv men, de har det så vondt at de tror det skal rable for dem pga angst, sorg, depresjon. Vil dere fortsatt se til dem? Eller er det kun hvis de er psykotiske eller har selvmordstanker/planer de blir interessante?

Anonymkode: 1f76b...cc3

AnonymBruker
Skrevet

Håper du ringte i går og at det gikk bra. Det er mye å tjene på tidlig hjelp når det gjelder psykose.

Anonymkode: 986af...5f1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte. Ble bedt om å komme med en gang. Partner ville ikke, ble utagerende så endte opp med politi, legevakt og tvangsinnleggelse… Vondt å være vitne til dette.

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Fint du fikk snakket med legevakt. Synd dette ble utfallet, men når tvang brukes, så er det som oftest til det beste for alle. På dagtid om slikt skjer, så kan også akutteam/psykoseteam hos DPS være et alternativ. 

Anonymkode: e7e25...0fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva hvis folk ikke er psykotiske men, f.eks i sammenbrudd? De er ikke en fare for andre eller seg selv men, de har det så vondt at de tror det skal rable for dem pga angst, sorg, depresjon. Vil dere fortsatt se til dem? Eller er det kun hvis de er psykotiske eller har selvmordstanker/planer de blir interessante?

Anonymkode: 1f76b...cc3

Kan selvfølgelig ikke svare for alle legevakter og alt helsepersonell, men der jeg jobber er terskelen svært lav formå komme ved problemer med mental helse, og de blir også prioritert, uavhengig av om det er et sammenbrudd, psykose, selvskading osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...