Gå til innhold

Celleprøve, beskjed om at jeg må bestille kontroll om 1 år??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok celleprøve for en mnd siden. Fikk nå melding om at prøvesvaret var kommet og at jeg må inn på kontroll igjen om et år. Altså. Ingenting mer? Bare «svaret har kommet, du må ha kontroll om et år». Pulsen steg noen hakk kjenner jeg. Er det egentlig noe å bekymre seg for? Er det noe poeng i å ringe legen for å høre hva de fant? 

Anonymkode: a65d3...bf8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tok celleprøve for en mnd siden. Fikk nå melding om at prøvesvaret var kommet og at jeg må inn på kontroll igjen om et år. Altså. Ingenting mer? Bare «svaret har kommet, du må ha kontroll om et år». Pulsen steg noen hakk kjenner jeg. Er det egentlig noe å bekymre seg for? Er det noe poeng i å ringe legen for å høre hva de fant? 

Ettersom du har fått beskjed om å bestille kontroll om ett år så er det vel forandringer? 

Fikk samme beskjed. Hadde celleforandringer. Fortsatt forandringer ett år etterpå, så nå blir det grundigere undersøkelser på sykehuset.. innen 3 mnd riktig nok. Dritt å gå å vente på.. 

Anonymkode: c6906...1a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ettersom du har fått beskjed om å bestille kontroll om ett år så er det vel forandringer? 

Fikk samme beskjed. Hadde celleforandringer. Fortsatt forandringer ett år etterpå, så nå blir det grundigere undersøkelser på sykehuset.. innen 3 mnd riktig nok. Dritt å gå å vente på.. 

Anonymkode: c6906...1a5

☹️ 

Fuck ass…. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er oppdaget celleforandringer så får du beskjed om det. 

Sjekk årlig er helt vanlig, jeg får også beskjed om en gang i året. 

Anonymkode: ee309...413

AnonymBruker
Skrevet

Da har du nok ikke celleforandringer (for da måtte du tatt biopsi innen kort tid), men du er sikkert HPV positiv, og da må kan ta kontroll hvert år. 

Anonymkode: 46e6a...80b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er oppdaget celleforandringer så får du beskjed om det. 

Sjekk årlig er helt vanlig, jeg får også beskjed om en gang i året. 

Anonymkode: ee309...413

Hvert 3. år er vanlig når prøvesvarene er normale

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da har du nok ikke celleforandringer (for da måtte du tatt biopsi innen kort tid), men du er sikkert HPV positiv, og da må kan ta kontroll hvert år. 

Anonymkode: 46e6a...80b

Så er ikke nødvendigvis noe jeg må bekymre meg for nå? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så er ikke nødvendigvis noe jeg må bekymre meg for nå? 

Nei.

Men du får ringe lege om du faktisk ønsker fasit svar. 

Anonymkode: 47d0f...224

Skrevet

Jeg hadde små celleforandringer av ukjent årsak og måtte ta ny prøve ett år senere. Da var celleforandringene borte. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde celleforandringer. Da måtte jeg tilbake etter en viss periode, hos meg tror jeg de sa 6 md., for å sjekke på nytt. 

Man kan ha celleforandringer av en rekke årsaker, og vanligvis går disse tilbake av seg selv. Derfor avventer man en periode for å se om dette skjer, før man tar en ny kontroll. Om de ikke går tilbake av seg selv, må man videre i behandling. 

Anonymkode: f48a6...db5

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...