Gå til innhold

Flytte til India?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om jeg bør flytte til India.. Jeg har vært der fire ganger over flere mnd av gangen, og da bodde vi på landsbygda. 

Jeg har aldri følt meg så frisk og symptomfri som da jeg var der. Jeg sliter med stressmage (forstoppelse), hjertebank, dårlig hud etc.. Alt dette forsvant. Magen bare fikset seg selv. Samme med hjertebanken. 

Jeg var skeptisk for "alle" får jo magesjau av å dra til utlandet, hele svigerfamilien lå rett ut med diverse av diaré og oppkast. 

Jeg har aldri vært forsiktig når jeg har vært ute og reist, drukket vann fra springen og egentlig ikke sjekka hygieneforholdene ved veikroer osv. 

Nå vurderer jeg å flytte dit fordi her er jeg sjuk hele tiden. Eksem, blir feit, fryser og er generelt i dårlig form. Det er levelig tre av tolv måneder her. 

Er det noen her som har noen andre alternativer? Noen som opplever det samme? 

Anonymkode: 67134...593

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror vel kanskje at mye av dette ordnet seg fordi du var i positive omgivelser, hadde det bra og slappet av.

Både hjertebank og stressmage kommer ofte av engstelse, stress og mistrivsel. Jeg vet ikke helt hva som gjør at du misliker de klimatiske forholdene i Norge så sterkt, men jeg er enig i at jeg liker sol og varme. Kanskje du skal se litt på slike ting før du gjør noe så drastisk som å flytte til India? Behandling for psykosomatiske plager?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Neppe langt nok...tror jeg setter meg på fartøyet til Alex Roseen på vei til Mars.

AnonymBruker
Skrevet

Bare sjekk ut at du ikke mister rettighetene dine da, mtp eventuell uføretrygd.

Ellers sier jeg: go for it!

Er jo bare å flytte tilbake 😊

Anonymkode: 467cf...012

AnonymBruker
Skrevet

Er jo bare å flytte det. Du kan da alltid ombestemme deg om du finner ut at det var feil valg.

Anonymkode: 12815...21f

Skrevet (endret)

Jeg tror det er noe i dette. Jeg befinner meg veldig mye på Filippinene. Føler meg aldri så bra som da. Blir bedre i alle ledd og rygg. Sliter ikke med dette til daglig,men kjenner endel forskjell. Som du nevner. Huden blir penere,generelt bare føler jeg meg bedre. Klima har veldig mye å si for mange mennesker. Jeg vil si om du har mulighet - Flytt. Dersom India er midt i blinken sån ellers også. Hva er det å lure på? 

Har selv vurdert å flytte flere ganger,men pga jobb har jeg ikke gjort det. Men har sett etter lignende jobb muligheter der. Føler om jeg hadde f.eks vunnet i Lotto eller lignende hadde jeg flyttet.

Endret av Fant80
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare flytt. Påvirkningen det harde klimaet i Norge har på både menneskers kropp og sinn er undervurdert. I tillegg har vi streng sosial kontroll, regler for alt, ensomhet, statusjag, materialisme osv... ingenting av dette gjør folk glade og friske. Kommer til å flytte selv når barna mine er voksne.

Anonymkode: 866a0...9e8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange gode råd og tips ❤️ skal gjøre litt ordentlig research først. Må jo ha noe å leve av liksom 😊

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare flytt. Påvirkningen det harde klimaet i Norge har på både menneskers kropp og sinn er undervurdert. I tillegg har vi streng sosial kontroll, regler for alt, ensomhet, statusjag, materialisme osv... ingenting av dette gjør folk glade og friske. Kommer til å flytte selv når barna mine er voksne.

Så sant! Men likevel har Norge blitt kåret til verdens lykkeligst land for noen år.

Men det er ganske mye korrupsjon utenfor Norge om man takler det bedre. 

Hvor skal tenker du å flytte? :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Lurer på om jeg bør flytte til India.. Jeg har vært der fire ganger over flere mnd av gangen, og da bodde vi på landsbygda. 

Jeg har aldri følt meg så frisk og symptomfri som da jeg var der. Jeg sliter med stressmage (forstoppelse), hjertebank, dårlig hud etc.. Alt dette forsvant. Magen bare fikset seg selv. Samme med hjertebanken. 

Jeg var skeptisk for "alle" får jo magesjau av å dra til utlandet, hele svigerfamilien lå rett ut med diverse av diaré og oppkast. 

Jeg har aldri vært forsiktig når jeg har vært ute og reist, drukket vann fra springen og egentlig ikke sjekka hygieneforholdene ved veikroer osv. 

Nå vurderer jeg å flytte dit fordi her er jeg sjuk hele tiden. Eksem, blir feit, fryser og er generelt i dårlig form. Det er levelig tre av tolv måneder her. 

Går ut på en grein her, og tipper du har noen psykosomatiske plager som bør la seg løse her hjemme ved å legge om livsstil. En konsultasjon hos legen din med full sjekk, etterfulgt av et sunnere kosthold er i alle fall en god start?

Jeg bor og jobber utenlands fire til fem mnd i året. Treffer stadig nordmenn og europeere (da gjerne trygdede) som bevisst eller ubevisst flykter fra virkeligheten ved å bosette seg i utlandet. I beste fall funker det bare sånn passe etter en tid. I verste fall får det stygge følger. Særlig når de gradvis har distansert seg fra venner og familie her hjemme, kanskje solgt boligen og er på gyngende grunn med helseforsikring/folketrygden.

Har du det ikke bra med deg selv får du sjelden bedre. Du bør ha med deg «god ballast» på ferden.

Og India, selv om du har hatt noen hyggelige turer dit allerede, er et SVÆRT komplisert samfunn å forholde seg til og å leve i! India er India, og eksisterer ikke engang på lista over spennende steder jeg kunne vurdere å BO på heltid.

Fiks utfordringene dine her hjemme før du tenker på å flagge ut.

Men, det er lov å dagdrømme... 🙂

Anonymkode: a825d...617

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Takk for mange gode råd og tips ❤️ skal gjøre litt ordentlig research først. Må jo ha noe å leve av liksom 😊

Arbeidstillatelse kan du 100% glemme dersom du ikke har helt spesielle kvalifikasjoner som ikke kan fylles av en inder. Alternativt kan du få visa dersom du har jobb hos en filial av et norsk/utenlands selskap.

AnonymBruker
Skrevet
Btw skrev (2 timer siden):

Så sant! Men likevel har Norge blitt kåret til verdens lykkeligst land for noen år.

Men det er ganske mye korrupsjon utenfor Norge om man takler det bedre. 

Hvor skal tenker du å flytte? :)

Ja, vi har jo veldig mye "på plass" i Norge slik at vi ikke trenger å leve på gata, som mange fattige og syke i India må gjøre. Likevel så øker antall deprimerte hvert år og antall unge som sliter med psykiske problemer har doblet seg på ti år. Leste en artikkel om at de landene som ligger øverst på "lykkeligst"-listen også er de landene med høyest forbruk av antidepressiva, men det kan jo skyldes mange ting, som f.eks. tilgang.

Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal flytte, men jeg har tilbragt mye tid i Nepal og har mange kjente der. Et fattig land der mye mangler, men som likevel er rikt på mye som vi ikke har i Norge. Sterke familiære bånd og god tid bl.a. En måte å se hverandre på som jeg ikke finner så ofte i Norge. Og så har de mye sol da...

AnonymBruker
Skrevet

Må det være India (antar du har et nettverk der siden du har vært der noen ganger)? Etter pandemien er det en del land som har innført remote work visas som gjør at du kan jobbe fra f.eks. Costa Rica i opptil ni (?) mnd.

Mener jeg tidligere har sett jobber for nordmenn i India annonsert (type servicesenter), men lenge siden sist nå. Samme for Spania og Hellas.

Det bor jo folk i India, også vestlige, så umulig er det sikkert ikke, spesielt om du har folk i nærheten som kan navigere systemet. Jeg ville dog vært svært forsiktig med å falle ut av det norske trygdesystemet.

Anonymkode: 8a7a5...605

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Går ut på en grein her, og tipper du har noen psykosomatiske plager som bør la seg løse her hjemme ved å legge om livsstil. En konsultasjon hos legen din med full sjekk, etterfulgt av et sunnere kosthold er i alle fall en god start?

Jeg bor og jobber utenlands fire til fem mnd i året. Treffer stadig nordmenn og europeere (da gjerne trygdede) som bevisst eller ubevisst flykter fra virkeligheten ved å bosette seg i utlandet. I beste fall funker det bare sånn passe etter en tid. I verste fall får det stygge følger. Særlig når de gradvis har distansert seg fra venner og familie her hjemme, kanskje solgt boligen og er på gyngende grunn med helseforsikring/folketrygden.

Har du det ikke bra med deg selv får du sjelden bedre. Du bør ha med deg «god ballast» på ferden.

Og India, selv om du har hatt noen hyggelige turer dit allerede, er et SVÆRT komplisert samfunn å forholde seg til og å leve i! India er India, og eksisterer ikke engang på lista over spennende steder jeg kunne vurdere å BO på heltid.

Fiks utfordringene dine her hjemme før du tenker på å flagge ut.

Men, det er lov å dagdrømme... 🙂

Med dagens styre så tviler jeg på at det er så mye som kan løses her hjemme helsemessig  skatt på fordel av å bo i egen bolig skatter og avgifter som eser ut en kan bli redd av mindre 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, vi har jo veldig mye "på plass" i Norge slik at vi ikke trenger å leve på gata, som mange fattige og syke i India må gjøre. Likevel så øker antall deprimerte hvert år og antall unge som sliter med psykiske problemer har doblet seg på ti år. Leste en artikkel om at de landene som ligger øverst på "lykkeligst"-listen også er de landene med høyest forbruk av antidepressiva, men det kan jo skyldes mange ting, som f.eks. tilgang.

Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal flytte, men jeg har tilbragt mye tid i Nepal og har mange kjente der. Et fattig land der mye mangler, men som likevel er rikt på mye som vi ikke har i Norge. Sterke familiære bånd og god tid bl.a. En måte å se hverandre på som jeg ikke finner så ofte i Norge. Og så har de mye sol da...

Er 100% enig med deg. Flyttet tilbake til Norge etter 10år i utlandet og 3 av 4 jeg kjenner går på eller trenger å gå på et eller annet form for lykkepille. Alt for mange ufrivillig ensomme folk her. Trist. 

Folk tar vare mye bedre på familien sin der fordi de tenker ikke at det er statens oppgave. Hvis du ikke har familie i Nepal kan du da oppleve deres type av familiebånd da? 

Til syvende og sist så spiller det ingen rolle hvor du er men hvem du er med og om du har gode familiebånd er det viktigste. Om du har "kalde" familie bånd, så du har mulighet til å skaffe deg egen familie ved å gifte deg med noen der fra. 

Min erfaring tilsier at om du skiller deg ut utseendemessig så blir du ofte behandlet som en utlending eller turist i det landet du er i. Integrasjon er ikke så lett. 

Uansett, så håper jeg at du kommer deg ut av Norge. Selv om det er en "farligere" verden ute men det er verdt risikoen for å bare kjenne at man lever. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Unnskyld meg!  Det er bare svært fattige indere som drikker vann rett fra springen hjemme.  Du kan bli alvorlig syk , ikke gjør det.

Det er en annen ting når du drikker fra åker der det er fersk vann.

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.4.2023 den 14.38):

Har du flyttet? Eller ble du hjeme? Høres ut som en drøm!

Anonymkode: d8617...f18

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...