AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Jeg har fått ny jobb og sagt opp der jeg er. Årsaken er rett og slett en arbeidsbelastning som ikke var levelig. Jeg er nå i oppsigelsestid og har egentlig en masse avspasering og gammel ferie jeg ville tatt ut. Men arbeidsgiver fortsetter å legge alt mulig av arbeid på meg. Det er mer enn det er mulig å levere, selv om jeg jobber kvelder og helger. Jeg forsøker å si ifra og ber om at de legger arbeidet på andre - jeg skal slutte og når jeg ikke er der lenger må jo noen andre ta tak! Men det er helt døve ører og jeg drukner i jobb. Jeg vil jo forlate jobben på en ryddig måte og få god referanse, men hva når de utnytter meg på denne måten? (Og nei, jeg er ikke treg, vet at jeg får unna langt mer arbeid enn de andre på kontoret). Anonymkode: 30bee...f79
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Du kan jo høre om de vil betale lønn for avspasering.. Tviler på at de vil det. Og de fleste vil jo at man tar ut ferie også. Så lenge du ikke aktivt boikotter, så jobber du som normalt. De vet jo når du skal slutte Anonymkode: 5f3b1...787
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #3 Skrevet 24. april 2023 I mitt arbeidsliv har jeg prøvd å jobbe "normalt" i starten av oppsigelsestiden, men jo mer det nærmer seg siste dag jobbet jeg ikke på halve giret en gang. Det er ganske normalt at man som arbeidstaker føler en plikt til å jobbe som normalt, men synes det er rart at du og dagens arbeidsgiver ikke har tatt en prat om forventningsavklaring for oppsigelsestiden din. Er det arbeidsoppgaver du har idag som du må lære bort, motivasjon, ferie/avspassering til gode osv... Har dere ikke hatt dette, så anbefaler jeg at du ber om dette med leder NUH Anonymkode: 75d13...91e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #4 Skrevet 24. april 2023 Jeg ville iallfall bedt om et møte for å avklare avspasering du har oppspart og ferie. Vil de betale ut alt dette? Så ville jeg sagt at jeg dessverre ikke har anledning til å jobbe utover vanlig arbeidstid ut oppsigelsestiden, så alle oppgaver du ikke kommer i mål med, vil bare bli liggende når du er ferdig. Være klar, tydelig og ryddig er som regel det beste. Og så er det selvfølgelig kjekt med gode attester, men her har du jo ny jobb, så jeg ville oppført meg saklig og ryddig, men ikke latt det gå lengre enn jeg orket. Anonymkode: e2159...61b 2
Andro Skrevet 24. april 2023 #5 Skrevet 24. april 2023 Jeg tenker at du skal be om et møte med leder og hr, sammen med tillitsvalgt, og få planlagt en ryddig avrunding av arbeidstida di. Da må de planlegge for ferieavvikling, avspasering og hvilke oppgaver du skal avslutte. Alternativt kan du kreve å få utbetalt deler av overtida eller ferie som er umulig å få avviklet. Kontakt den tillitsvalgte, og få hjelp med å sette opp en avtale. Ikke la deg avvise. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå