Gå til innhold

Kan jeg gå ned 10 kg på 2 måneder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kuttet ned på overdreven sjokoladepising, har sikkert 1/4 av inntaket jeg hadde for noen uker siden. Spiser mindre porsjoner( ingen frokost eller kveldsmat)Trener 2 intervaller ukentlig( gjorde det før nyttår også). 

Føler meg bra og ikke sulten. Gikk på en smell etter nyttår og ble besatt av sjokolade og brødskivekos. Men er ferdig med det.

Anonymkode: d7620...c0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan det ja, men spørsmålet er om du bør. Dette tilsvarer et kaloriunderskudd på over 7000 i uka, noe som kan tappe deg for muskelmasse og gjøre deg enda mer disponert for å gå opp igjen. 

Anonymkode: ea5bb...cfa

• Liker 4
Skrevet

Du kan selvsagt, men tviler på at vektnedgangen blir varig. Tror ikke kroppen har godt av så rask nedgang, men det spørs jo hvor tung du er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ja, jeg har selv gjort det på knekkebrødkur før en operasjon. Men med mindre du skal ned til en konkret dato av en spesiell grunn, er ikke så hurtig nedgang å anbefale. Du kommer til å bli ekstremt uopplagt og svimmel og du kan ikke leve sånn over tid.

Anonymkode: 60cbe...a57

AnonymBruker
Skrevet

Nei det tror jeg ikke du skal satse på at er oppnåelig. Jeg har spist under 1000kcal i 5 mnd og fortsatt ikke gått ned ti kg, men åtte

Anonymkode: 44869...1b3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned 14kg på 2uker for noen år siden. Men hormonene spillt godt på lag. Mye av vekten var selvsagt vann som ble sluppet ut av kroppen.

Anonymkode: 224eb...e9c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du kan det ja, men spørsmålet er om du bør. Dette tilsvarer et kaloriunderskudd på over 7000 i uka, noe som kan tappe deg for muskelmasse og gjøre deg enda mer disponert for å gå opp igjen. 

Anonymkode: ea5bb...cfa

5 kg er mer realistisk?

Anonymkode: d7620...c0f

Skrevet

Jeg gikk ned 10,5 kilo på 8 uker i vinter, så ja, det er mulig. Har verken vært svimmel eller uopplagt på noen måter. Men folk er forskjellige, så alt jeg kan si er at det var mulig for meg :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer nok også litt an på utgangspunktet. 

Anonymkode: 62636...fba

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

10 kg fett tilsvarer ca. 77000 kcal, og fordelt på 56 dager er det snakk om 1375 kcal dagen.

Jeg vil påstå at du nesten må ha en BMR på rundt 2500-3000 kcal dagen for at det skal være mulig - noe som betyr at du har ganske mye ekstra på kroppen til å begynne med. 

Men, ja, det går an. Jeg veide 120 kg og måtte spise 2500 kcal for at vekten sto uendret. Jeg kutta ned til 1500 kcal dagen, og trente bort 300 kcal på tredemølle - eventuelt spiste jeg bare 1200 kcal de dagene jeg ikke trente. 

Ekskludert vannvekt så gikk jeg ned litt over 1 kg uka. Men da drev jeg også på med intermittent fasting, og spiste bare mellom klokken 1200 - 1800, mest for å kunne fylle opp magen så mye som mulig slik at jeg unngikk sult. Videre hadde jeg ulike kcal inntak hver dag, men som i snitt kom til 1500 kcal. Da satte jeg av Fredag og Lørdag til høykalori-dager, mens ukedagene var litt mindre, samt at Søndag nesten ikke hadde noe som helst.

Dersom du er nærmere normalvektig, og bare har 10 kg ekstra, så vil jeg si at det er veldig vanskelig - for da må du tilnærmet sulte deg ned til vekta, til en slik grad at jeg tviler du blir å fungere mentalt. 

Hvor gammel er du, hvor høy er du, og hva veier du? (samt kjønn) ? 

Anonymkode: 61f6b...7d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går an, men det blir veldig hardt

Anonymkode: 1798f...96a

Skrevet

Har gått ned 8kg på litt under 2 måneder. Startet med bmi på ca 32. Har på ingen måte gjort noen ekstreme endringer. Spiser en solid lunsj og middag. Minimalt på kvelden. Ingen frokost. Altså ganske lang nattfaste.

Har kuttet ut alt av "søtsaker", men det handler om at jeg ikke klarer å begrense det. Spiser fortsatt litt snacks. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...