AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Har prøvd faste-diett i noen uker, og pila går i hvert fall rett vei. Siden jeg starta like før påske har jeg gått ned 4kg. Spiser da ett måltid + frukt/grønt i 6-timers vindu, faster resten. Men jeg er en som vanligvis drikker en del øl iløpet av en uke (skal nevnes at jeg aldersmessig fortsatt er pålagt å vise ID på polet), det er mye av den sosiale kulturen jeg er i. Men det ødelegger jo for fasten noen dager i uka ved å tilføre en del flere kalorier og ødelegge den forbrenningsprosessen som skjer i kroppen. Jeg lurer derfor på om noen har tips til alkoholholdige "drikkevarer" som har minimalt av kalorier, som kan kombineres med faste-diett. Anonymkode: 6b350...271
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Hvitvin kanskje? Anonymkode: 2d03a...c7f
Ullvott Skrevet 24. april 2023 #3 Skrevet 24. april 2023 Alkohol i seg selv inneholder kalorier, så jo lavere alkoholinnhold jo lavere kaloribidrag fra alkoholen. Mange alkoholholdige varer inneholder dessuten sukker/sukkerarter, så jo lavere sukkerinnhold jo lavere kaloriinnhold. Unngå for all del overdådige drinker med masse sukkerholdig blandevann i tillegg til spriten. Tørr hvitvin er vel noe av det som har lavest kaloriinnhold, men uansett hva du drikker vil du få i deg kalorier. Lavkarbo-øl har også færre kalorier enn andre ølslag. Disse kildene har du kanskje lest. Hvis ikke kan de være nyttige å ta en kikk på. https://www.helsenorge.no/alkohol/kalorier-i-ol-vin-brennevin/ og https://www.vektklubb.no/artikkel/vektklubb/3JKweP/kaloribombene-i-glasset-alkoholen-med-flest-og-faerrest-kalorier og https://www.vektklubb.no/artikkel/matogkosthold/vQdpol/drinkene-med-faerrest-kalorier
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #4 Skrevet 24. april 2023 Det er minimalt av alkohol som lar seg drikke om du skal tenke kalorier. Gin & Tonic, en TØRR hvitvit, eller ren sprit. Anonymkode: 15e9d...14b
Baktus2024 Skrevet 24. april 2023 #5 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har prøvd faste-diett i noen uker, og pila går i hvert fall rett vei. Siden jeg starta like før påske har jeg gått ned 4kg. Spiser da ett måltid + frukt/grønt i 6-timers vindu, faster resten. Men jeg er en som vanligvis drikker en del øl iløpet av en uke (skal nevnes at jeg aldersmessig fortsatt er pålagt å vise ID på polet), det er mye av den sosiale kulturen jeg er i. Men det ødelegger jo for fasten noen dager i uka ved å tilføre en del flere kalorier og ødelegge den forbrenningsprosessen som skjer i kroppen. Jeg lurer derfor på om noen har tips til alkoholholdige "drikkevarer" som har minimalt av kalorier, som kan kombineres med faste-diett. Anonymkode: 6b350...271 rødvin med mindre enn 3 gr sukker pr liter....står på etiketten..som regel fyldig rødvin..godt råd, to glass rødvin ett glass vann..så varer nyrene litt lengre
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #6 Skrevet 24. april 2023 Jeg drikker vodka + sukkerfri Redbull / Fanta mango zero / fun light + sprite zero.. etc. Kompenserer med å spise færre kalorier og løpe noen km ekstra. Jeg går jevnt og trutt ned i vekt. Anonymkode: 4908f...f67
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #7 Skrevet 24. april 2023 8 minutter siden, Baktus said: rødvin med mindre enn 3 gr sukker pr liter....står på etiketten..som regel fyldig rødvin..godt råd, to glass rødvin ett glass vann..så varer nyrene litt lengre Er verva det går verst utover, ikke nyrene.. Anonymkode: 4908f...f67 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #8 Skrevet 24. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Er verva det går verst utover, ikke nyrene.. Anonymkode: 4908f...f67 Levra Anonymkode: 4908f...f67
Baktus2024 Skrevet 24. april 2023 #9 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Levra Anonymkode: 4908f...f67 nyrene bruker å ryke litt før levra... Det er jo forøvrig være en tilføyelse..spis FØR man drikker..hvis man drikker endel og spiser etter man har begynt å drikke så prioriterer levra å bryte ned alkoholen før fettet..resultatet er at levra lagrer fettet i levra og man får feit lever..et skal av fett over levra som gjør at man ser feit ut uten å være feit..det kan forøvrig medisineres bort.. en annen ting er at alkoholen ødelegger noe som kalles trireceptorer i levra, det er de som skal ta hånd om de såkalte VLDL very low density lipider..som igjen fører til at leveren kaster disse fettpartiklene utigjen i blodet og kan medføre propp ved forklakede områder..derfor er det viktig for en litt ivrig akoholinntaker å ta en blodprøve i året for å sjekke nyre, lever-verdie og nivået på kolesteorolet VLDL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå