AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Hei! Etter lang tid med sykdom, skal jeg samle inkassogjeld. Ved hjelp av familie skal jeg innfri noe og lage en nedbetalings plan på resten. Har vært i kontakt med et firma som, hjelper med å samle gjeld, lage avtaler osv.. (hadde jobbet som namsmann) men de sa at, det ikke all gjeld som vies i alle registere. At jeg kan tro at jeg har betalt alt en plass jeg skylder, men så ligger det flere saker på «is» som kommer frem senere. stemmer dette, eller er der et salgs triks? jeg trodde alt gjeld viser i skattemelding ? (Selvfølgelig ikke ev ny gjeld) Når jeg logger med på et inkasso selskap, så har de flere saker på meg. Er det mer som skjuler seg? Er de ikke pliktige til å si totalt sum gjeld? takk for svar, fra noen som ønsker å ordne livet sitt 😊 Anonymkode: 509d3...252 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Sjekk ut gjeldsregisteret. Anonymkode: 2c37d...299
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #3 Skrevet 24. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Sjekk ut gjeldsregisteret. Anonymkode: 2c37d...299 Ja. Men denne personen mente alt kom ikke frem i gjeldsregister, skattemelding og en til plass han nevnte.. men stemmer dette? Selv om gjeld er på «is» hos et inkasso selskap, så må det fremkomme på skattemelding ? Anonymkode: 509d3...252
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #4 Skrevet 24. april 2023 Ubetalte regninger som ikke er lån eller kredittkort, vil ikke vises i skattemeldingen eller gjeldsregisteret. Det vil først fremkomme som gjeld hos inkassobyråer etter at den ubetalte regningen er kommet så langt i prosessen. Har du mange ubetalte småregninger (og store) som skyldes f.eks ubetalt strøm, forsikring, alt mulig du kjøper på nett osv, så kan det ta tid før de vises. Gjeldsregisteret viser bare kredittkortgjeld og forbrukslån, usikret gjeld. Anonymkode: fa64a...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #5 Skrevet 24. april 2023 tillegg til innlegget over: Ubetalte tannlegeregninger og legeregninger vil heller ikke fremkomme i gjeldsregisteret.com eller på skattemeldingen. Kun gjeld fra finansieringsforetak. Anonymkode: fa64a...c4d
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #6 Skrevet 24. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ubetalte regninger som ikke er lån eller kredittkort, vil ikke vises i skattemeldingen eller gjeldsregisteret. Det vil først fremkomme som gjeld hos inkassobyråer etter at den ubetalte regningen er kommet så langt i prosessen. Har du mange ubetalte småregninger (og store) som skyldes f.eks ubetalt strøm, forsikring, alt mulig du kjøper på nett osv, så kan det ta tid før de vises. Gjeldsregisteret viser bare kredittkortgjeld og forbrukslån, usikret gjeld. Anonymkode: fa64a...c4d Jeg har kontroll på ubetalte regninger dette er kun snakk om inkasso. Da regner jeg med hele oversikten er der? Anonymkode: 509d3...252
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #7 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har kontroll på ubetalte regninger dette er kun snakk om inkasso. Da regner jeg med hele oversikten er der? Anonymkode: 509d3...252 Inkassosakene ER ubetalte regninger. hvis du er redd for ukjente krav hos inkassoselskapene har du IKKE kontroll på de ubetalte regningene. Anonymkode: 9418d...5be
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #8 Skrevet 24. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Inkassosakene ER ubetalte regninger. hvis du er redd for ukjente krav hos inkassoselskapene har du IKKE kontroll på de ubetalte regningene. Anonymkode: 9418d...5be Ja, jeg ble usikker siden denne personen som var tidligere namsmann nevnte at ikke «alt» vises. Det er ikke noe som har gått til inkasso de siste 1,5 årene ca. Alt gjeld er før det. Da regner jeg med at alt står registrert av det jeg skylder når jeg logger meg inn hos inkassoselskaper ? Anonymkode: 509d3...252
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #9 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg ble usikker siden denne personen som var tidligere namsmann nevnte at ikke «alt» vises. Det er ikke noe som har gått til inkasso de siste 1,5 årene ca. Alt gjeld er før det. Da regner jeg med at alt står registrert av det jeg skylder når jeg logger meg inn hos inkassoselskaper ? Anonymkode: 509d3...252 Hvis du kan logge deg inn hos alle de forskjellige inkassoselskapene som finnes, så har du oversikt ja. Men du må selv oppsøke det. Det finnes ingen fellesportal hvor man kan sjekke all gjeld. Det KAN ligge aktive inkassosaker på vent. Kanskje de vil kredittsjekke om tre mnd, seks måneder, ett år. kanskje er en betalingsoppfordring på vei i posten. Uansett - det er god inkassoskikk at siste inkassovarsel ikke er eldre enn seks måneder før fordringen går til inkasso. har du ikke mottatt noe så kan det godt hende du er trygg. Men du vet ikke. Da må du eventuelt ringe alle inkassoselskapene og be dem søke opp manuelt… Anonymkode: 9418d...5be
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #10 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg ble usikker siden denne personen som var tidligere namsmann nevnte at ikke «alt» vises. Det er ikke noe som har gått til inkasso de siste 1,5 årene ca. Alt gjeld er før det. Da regner jeg med at alt står registrert av det jeg skylder når jeg logger meg inn hos inkassoselskaper ? Anonymkode: 509d3...252 Som han lenger oppe skriver så er ikke gjeld og inkasso det samme, så det kan komme frem mer dersom du ikke har helt oversikt. Altså ikke gjeld, men ubetalte regninger eller inkassosaker. Anonymkode: 6c281...035
isw Skrevet 24. april 2023 #11 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Etter lang tid med sykdom, skal jeg samle inkassogjeld. Ved hjelp av familie skal jeg innfri noe og lage en nedbetalings plan på resten. Har vært i kontakt med et firma som, hjelper med å samle gjeld, lage avtaler osv.. (hadde jobbet som namsmann) men de sa at, det ikke all gjeld som vies i alle registere. At jeg kan tro at jeg har betalt alt en plass jeg skylder, men så ligger det flere saker på «is» som kommer frem senere. stemmer dette, eller er der et salgs triks? jeg trodde alt gjeld viser i skattemelding ? (Selvfølgelig ikke ev ny gjeld) Når jeg logger med på et inkasso selskap, så har de flere saker på meg. Er det mer som skjuler seg? Er de ikke pliktige til å si totalt sum gjeld? takk for svar, fra noen som ønsker å ordne livet sitt 😊 Anonymkode: 509d3...252 1. DRIT i private gjeldsrådgivere. De er grådige, og tar seg grovt betalt for en jobb du fint kan gjøre selv. 2. Rådet om å sjekke gjeldsregisteret er ikke helt komplett. Det er kun usikrede lån og kredittkort som framkommer der. Om du f.eks skylder penger for strøm eller barnehage framkommer det ikke der. 3. Det du gjør: Du sender en mail til: Intrum (tidl. Lindorff), Kredinor, Svea, Sergel, Lowell, Visma Financial, Riverty (tidl. Gothia), Axactor, Convene og Alektum, hvor du opplyser personnummeret ditt og utestående saldo. Spør også hvor i saksgangen kravet ligger, slik at du vet hva du må prioritere. Skylder du penger i restskatt eller til Statens Innkrevingssentral, så må du henvende deg dit også. Basert på dette lager du en oversikt selv. Eventuelt kan jeg hjelpe deg helt gratis hvis du har spørsmål (PM), eller NAV kan gjøre denne tjenesten gratis. Jeg hater private gjeldsrådgivere.. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #12 Skrevet 24. april 2023 Jeg fikk hjelpe av privat gjeldsrådgiver og de gjorde god jobb . all min gjeld står ikke på en plass . Jeg må innom horde, gjeldsregisteret, politet mine sider og Siv inkasso selskap for å finne det. Oh så selger de hit og dit Anonymkode: d2803...594
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #13 Skrevet 24. april 2023 Husk å lag en avtale på forhånd hva innbetalingene skal dekke . Inkassobransjen tar å dekker gebyrer og renter først, selger kravet videre med like stor hovedstol, som slenger på nye renter og gebyer og innbetalingene dine har bare gått i et bunnløst sluk og opprinnelig krav er like stort. Ikke i inkassoselskapets interesse at du blir gjeldfri Anonymkode: 4a803...bb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå