Gå til innhold

Ok å dukke opp uanmeldt i ny barnehage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått plass 1. august, har ikke hørt noe fra dem, har lyst til å dukke opp uanmeldt en dag for å se hvordan det virkelig er der på daglig basis, ikke hvordan de evt tilrettelegger ved besøk. 

Er det innafor? Hører selvfølgelig om det er ok når vi er der, kan jo være sykdom den dagen etc som gjør at det ikke passer. 

Anonymkode: c7884...825

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har lyst til å skape dårlig stemning så for for it.... Du viser jo at du ikke stoler på barnehagen. Sikker på at du bør gå for den?

Anonymkode: cf743...b29

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De fleste barnehager har jo besøkstid, så jeg ville holdt meg til den.

Anonymkode: 4ecc1...3c9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Har opplevd dette noen ganger, det går fint så lenge man er ute. Er barna inne er det litt mer "knotete" og skal ha fremmede inn på avdelingen.

Men velger du å besøke barnehagen uanmeldt vil du mest sansynlig bli baksnakket og få et rykte på deg, som vil følge deg hele bhg tiden.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Mumsmums skrev (3 minutter siden):

Har opplevd dette noen ganger, det går fint så lenge man er ute. Er barna inne er det litt mer "knotete" og skal ha fremmede inn på avdelingen.

Men velger du å besøke barnehagen uanmeldt vil du mest sansynlig bli baksnakket og få et rykte på deg, som vil følge deg hele bhg tiden.

Høres ut som ett usunt miljø blandt dere ansatte hvis dere baksnakker og lager rykter pga ett uanmeldt besøk.

Anonymkode: e2706...e64

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mumsmums skrev (4 minutter siden):

Seriøst, det er jo i så fall veeeldig sært av barnehagen. Må da være lov å spørre om de har 5 min når man går forbi en dag. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mumsmums skrev (5 minutter siden):

Wow, så det er sånn dere ansatte i barnehager oppfører dere? Baksnakker og lager rykter om foreldrene ? 

Anonymkode: c1834...bce

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som ett usunt miljø blandt dere ansatte hvis dere baksnakker og lager rykter pga ett uanmeldt besøk.

Helt enig, skremmende hvor mange lite kompetente og umodene mennesker som jobber i barnehager.

• Liker 3
Skrevet

Har opplevd mye baksnakking av foreldre og mye synsing om hvordan det er hjemme ift oppførsel på barna. 

Har opplevd flere ganger at foreldre som kommer uanmeldt på besøk, blir uthengt resten av bhg tiden. 

Sier ikke jeg synes dette er greit, men ja, jeg har opplevd det flere ganger. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint hos oss, sålenge dere ikke forventer guidet tour og full service. Vi slipper ingenting vi har i henda, men synes det er greit at dere ser dere rundt. Setter òg pris på om besøket er over ila max en halvtime. 

Men andre bhg kan ha andre prosedyrer så synes det er ryddigst om du tar kontakt selv. De fleste forstår gjerne det at dersom de ønsker å besøke, så er det lurt å høflig forhøre seg om når og hvordan. 

Anonymkode: 91293...df4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her oppfordrer de til besøk for barn som skal starte. Det er "åpent hus".

Anonymkode: fd4a0...0d6

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med styrer i barnehagen og forhør deg om dere kan komme på besøk! Pleier som regel ikke å være et problem. 

hilsen barnehagelærer 😊

Anonymkode: 01c1a...574

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Mumsmums skrev (54 minutter siden):

Har opplevd mye baksnakking av foreldre og mye synsing om hvordan det er hjemme ift oppførsel på barna. 

Har opplevd flere ganger at foreldre som kommer uanmeldt på besøk, blir uthengt resten av bhg tiden. 

Sier ikke jeg synes dette er greit, men ja, jeg har opplevd det flere ganger. 

Det er jo meget sært å dukke opp uanmeldt da, tenker jeg! De ansatte har som regel ikke fått kjennskap til hvilke barn som skal starte hvor og på hvilken avdeling enda. Sånt delegeres nå på våren, og er ofte ikke helt klart før til høsten. 

For barn og ansattes skyld er det jo mest ryddig at besøket foregår under avtalte rammer, sånn at barnet kan få treffe de ansatte som virkelig skal jobbe nært det. 

synes det er frekt å forlange noe annet. 

Anonymkode: 01c1a...574

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er veldig spesielt å dukke opp uanmeldt for å sjekke dem. Hvorfor har du valgt en barnehage du tydeligvis ikke stoler på? Jeg tviler på at de endrer noe som helst selv om de vet du kommer, men som de fleste andre liker man å være litt forberedt på at det kommer besøk. 

• Liker 4
Skrevet

Ikke kom uanmeldt. Ring først og avtal tid, så tar de nok imot deg. Barnehagene har nok med det de skal gjøre til vanlig og trenger ikke plutselige besøk. Når ditt barn begynner der så vil du nok sette pris på at de ansatte ikke plutselig og uforventet må gå fra hen pga uforutsette besøk. 

Men ringer du så får dere helt sikkert komme :)

• Liker 3
Skrevet

Dere vil få mail om besøk barnehagen antageligvis i juni engang. Eller juli. Ellers så tar dere kontakt med barnehagen og avtaler tid

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det blir et nei herfra. Det handler om taushetsplikt og tilrettelegging for barn som feks er utrygge med ukjente folk osv.

Anonymkode: 1a789...033

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er fordi det forstyrrer ungene. Tenk om det kommer inn en fremmed når du sitter å spiser eller prøver å holde oppmerksomhet på ett pedagogisk opplegg, eller når du er midt i ett bleieskift. 

Anonymkode: 4f3c2...0af

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt enig, skremmende hvor mange lite kompetente og umodene mennesker som jobber i barnehager.

Kan du skjønne hvorfor barnehager er under bemannet når det er sånn foreldre prater om de som jobber der... 

Anonymkode: 4f3c2...0af

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...