Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #1 Skrevet 4. januar 2006 Ja, spørsmålet går ut til dere, i håp om at dere kan gi meg svar. Min benbygning er temmelig normal. Jeg har ikke særlig med muskler annet enn "normalt" i beste fall.
Gjest lilletroll Skrevet 4. januar 2006 #2 Skrevet 4. januar 2006 Svarer som jeg gjorde i forrige tråd ut i fra BMI - 58-70kg
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #3 Skrevet 4. januar 2006 Jeg er 168 høy (kanskje 167) og veide 50 kg før jeg sluttet å røyke. Gikk opp fem kg da som har holdt seg. Likevel synes jeg at jeg er for tynn påen steder, blant annet underarmene. Så opp mot 60 og kanskje over der vil være "pent tynn" etter mine begreper
Gjest Gjesta Skrevet 4. januar 2006 #4 Skrevet 4. januar 2006 HELT umulig å besvare. Hvis du har mye muskelmasse, kan du veie mer, men fortsatt se tynn ut.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #6 Skrevet 4. januar 2006 Rundt 55 kg vil være pent, tenker jeg ← På meg er det ikke det synes jeg... Har litt hengemage, litt lår, men er tynn på armene etc... Er ikke velproposjonert... Er spedbygd
Shea Skrevet 4. januar 2006 #7 Skrevet 4. januar 2006 Jeg er 170 høy og vekten danser hele tiden mellom 60 -62 kg. Jeg er slank. Synes det selv og andre sier det til meg hele tiden. Jeg er heller ikke noe supertrent. Eneste treningen jeg får er ved husarbeid og lek med barna. Av erfaring kan jeg si at når jeg var 49 kg (uten at jeg hadde slanket meg, bare ble det av stress på jobb og et dårlig forhold) så skrev legen min i journalen etter en legetime: -Pasienten er sykelig tynn og sier hun spiser normal. Annbefalt å forsøke økning i vekten minimum med 6 kg. Har i ettertid sett på bilden fra jeg var 49 kg og fremover til i dag. Skal si jeg ser friskere og bedre ut etter at vekten passerte 55 og oppover. De fleste inklusiv meg ser ofte syk ut når vekten blir for lav. Det viktigste er jo å trives med seg selv og sin egen kropp. (så fremst en ikke er syk med bulemi, anoreksia o.l) Trådstarter kan du si hva vekten din er?
Shea Skrevet 4. januar 2006 #9 Skrevet 4. januar 2006 Folk er så forskjellig og det er jo alt etter øyet som ser. Frysepulvers grense på sykelig tynn var 39kg og min var 49kg og det er bare 2cm som skiller oss på høyden, altså nesten ingen høydeforskjell. Så det bunner vell egentlig ut i den enkeltes kroppsbyggning og behag.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 4. januar 2006 #10 Skrevet 4. januar 2006 Ja, min vekt er forferdelig....veier nå 68 kg (har gått opp....) Jeg sitter stille på kontor hver dag og trener svært lite. Trente mye for noen år siden men har ikke motivasjon. Finnes ingen treningsstudioer her, bor på landet.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #11 Skrevet 4. januar 2006 Kan du ikke prøve å gå litt turer da? Begynne med det, også finnes det jo apparater/hjemmevideoer?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #12 Skrevet 4. januar 2006 Jeg er 166, altså 2 cm lavere enn trådstarter.. Nå veier jeg 57, og føler meg vel med det... Har vert oppe i 68, da jeg en periode slet med spiseforstyrrelsen overspising.. men jeg var heller ikke da "tykk".. så det kan altså variere veldig hva som er "normalt... Normalt er dessuten feil ord å bruke, for alle er jo normale...
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #13 Skrevet 4. januar 2006 Jeg er ca 163, er slank-tynn og veier 45-48(varierer veldig mye). SKulle gjerne ha lagt på meg 10 kilo, men jeg har en sykdom som gjør det veldig vanskelig:\
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #14 Skrevet 4. januar 2006 Kan du ikke prøve å gå litt turer da? Begynne med det, også finnes det jo apparater/hjemmevideoer? ← Ja, joa. Men hvor finnes vilje, motivasjon og tålmodighet til å holde ut og til å nå målet?
siebaeo Skrevet 4. januar 2006 #15 Skrevet 4. januar 2006 (endret) Jeg er 168 jeg og, og veier 51-52 kilo. Jeg er vel det man kaller slank (liker ikke ordet tynn.. ble mobbet endel for det da jeg var yngre) Men jeg er veldig smal- /spebygd og har alltid vært det. Men jeg synes ikke jeg kan bli noe tynnere, det er ikke fint. Men det varierer nok veldig, spesiellt pga forskjellig benbygning. Har venninner som er like høye som meg men overhode ikke kan veie det samme som meg uten å se syke ut. Så man kan regnes regnes som slank både når man er 50 og 60 kilo.. Endret 4. januar 2006 av siebaeo
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #16 Skrevet 4. januar 2006 Ja, joa. Men hvor finnes vilje, motivasjon og tålmodighet til å holde ut og til å nå målet? ← Jeg aner ikke, jeg burde gjøre det samme selv, men her sitter jeg
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2006 #17 Skrevet 4. januar 2006 Jeg er 162 høy , er kraftig bygd og har ganske stor muskelmasse. Jeg ser fullstendig "ribbet" ut om jeg kommer under 65 kg. Kinnbena stikker ut, det er store søkk på oversiden av kragebena og hendene blir direkte knoklete.( I tillegg "fusker" kroppen, føles som jeg går for halv maskin hele tiden....) Så jeg både ser best ut og trives best på 68-70 kg. Så vekt er et meget relativt begrep, og nesten umulig å ta utgangspunkt i......
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #18 Skrevet 5. januar 2006 Hvis trådstarter ønsker å bli kalt "tynn/slank" bør hun nok veie i sjiktet 55 - 65 kg kanskje.
miss Skrevet 5. januar 2006 #19 Skrevet 5. januar 2006 Jeg er 168 høy og veier 63 kg,jeg er ikke tynn,men kanskje normal,med midje og former.Trener mye 3-4 ganger i uka,og muskler veier mere enn fett. Men jeg ønsker å bli tynn/slank,uten så mye lår og rumpe. Må nok veie 55 kg,for at jeg skal bli tynn/slank!!!
rugrat Skrevet 5. januar 2006 #20 Skrevet 5. januar 2006 Du trenger motivasjon og tålmodighet for å trene på helsestudio også. Jeg har selv gått ned fra 122kg til 89kg ved hjelp av halvtimes gåturer 5 dager i uken. Tro meg, etter kort tid blir det en nødvendighet å gå tur, ikke et ork.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå