AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Hei, Jeg har desverre gått opp en del kilo siden jeg ble konfirmert for over 10 år siden. Jeg har lyst til å legge ut bunaden, men fikk prisforslag på 14.000. Er ikke dette veldig dyrt? Hva har dere betalt for å gjøre det ? Det er nordlandsbunad Anonymkode: 9aca8...cb1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Synes faktisk det var litt liten pris jeg da. Selvsagt avhengig av hvor i god stand den er, om du selger med tilbehør eller om det bare er selve "kjolen". Bunader er kostbart.... Spesielt når man plusser på skjorte, søljer, taske, forkler, sjal, keep, også videre også videre....... Anonymkode: 20805...ae0
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #3 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes faktisk det var litt liten pris jeg da. Selvsagt avhengig av hvor i god stand den er, om du selger med tilbehør eller om det bare er selve "kjolen". Bunader er kostbart.... Spesielt når man plusser på skjorte, søljer, taske, forkler, sjal, keep, også videre også videre....... Anonymkode: 20805...ae0 Tror hun snakker om å sy den ut, ikke "legge" den ut på Finn for salg. Anonymkode: 183c8...b7d 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #4 Skrevet 24. april 2023 For noen år siden så fikk jeg sydd om min Vestfold bunad til originalen (sånn den var når den ble sydd til meg til min konfirmasjon). Den hadde da blitt sydd ut X antall ganger. Betalte 3000,- for det på en sy stue. Det er nesten bare håndsøm på Vestfold bunaden - noe som gjerne fordyrer omsøm. Anonymkode: aff26...421 1
Carrot Skrevet 24. april 2023 #5 Skrevet 24. april 2023 Er dette en pris via husfliden eller tilsvarende TS? For de vet å ta seg betalt for å si det mildt.. Jeg betalte 5000 for å få sydd inn begge bunadene og skjortene mine hos en lokal dame og hun gjorde en nydelig jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #6 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tror hun snakker om å sy den ut, ikke "legge" den ut på Finn for salg. Anonymkode: 183c8...b7d Ja var det jeg mente TS Anonymkode: 9aca8...cb1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #7 Skrevet 24. april 2023 Carrot skrev (13 timer siden): Er dette en pris via husfliden eller tilsvarende TS? For de vet å ta seg betalt for å si det mildt.. Jeg betalte 5000 for å få sydd inn begge bunadene og skjortene mine hos en lokal dame og hun gjorde en nydelig jobb. Ja det var hos husfliden, svindyrt. Høres lurt ut å ta det privat ja, er bare litt usikker på hvordan jeg kommer i kontakt med noen som jobber med det. TS Anonymkode: 9aca8...cb1
Carrot Skrevet 25. april 2023 #8 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja det var hos husfliden, svindyrt. Høres lurt ut å ta det privat ja, er bare litt usikker på hvordan jeg kommer i kontakt med noen som jobber med det. TS Anonymkode: 9aca8...cb1 Spør i en lokal kjøps gruppe på for eksempel facebook, men om du skal ha det i år er jeg redd du ikke vil få plass hos de som er skikkelig flinke for de er gjerne booket langt frem i tid.. Jeg bestilte innsying i fjor etter 17 mai og hun hadde tid i September
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå