AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Har dere prøvd hårvitaminer som virkelig virker? Etter korona og overgangsalder som kom samtidig, har håret på toppen blitt så tynt at det er helt krise. Trenger tips fra dere🤠 Anonymkode: 66873...0ba 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Kommer an på hva som er årsaken til hårtap. Flere skryter av hairlux, jeg merket ingen forskjell etter noen mnd. Det som virket på meg, var å spise mer rent rødt kjøtt, egg, fet fisk. Virker som kroppen tar opp og bruker næring mye raskere og effektivt direkte fra kost. Fått mye hår tilbake i løpet av få mnd. Anonymkode: 18325...bff 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #3 Skrevet 24. april 2023 Jeg synes at det bare er tull. Alt er genetisk Anonymkode: bfc4a...052 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #4 Skrevet 24. april 2023 Selen og B vitamin funker Anonymkode: 3dfad...851 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #5 Skrevet 24. april 2023 D- vitaminer tilskudd og Tran. Har plutselig mistet 25% av håret det siste året. Tok blodprøve og det viste seg for første gang i livet at det var lavt D-vitamin nivå selv om jeg tok multivitaminer regelmessig. Fant ut at jeg trengte bedre multivitaminer. Får se om de virker. Skal også øke kjøttinntaket tilbake som var. Var nemlig sammen med en idiot som insisterte at vi skulle ha mest mulig vegetarkost🙄 Anonymkode: b1754...b24 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #6 Skrevet 24. april 2023 Søk opp prp behandling. Tror det er det eneste som virkelig funker og gir merkbar forskjell. Kjenner flere i ikke aldersgrupper som har tatt det. Anonymkode: 965da...b97
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #7 Skrevet 24. april 2023 Dette er noen vitaminer som er veldig viktig for hår: Jod. Vanskelig å påvise mangel, må evnt sjekke urin hos lege (ikke alle tilbyr dette). Mangel påvises mest ved å se om du spiser nok hvit fisk etc. Omega 3 fettsyrer (fet fisk) D vitamin og magnesium. D vitamin bør ligge godt innenfor, 80-100 nmol. Magnesium er viktig for nyttiggjøring av d vitamin. Begge er vanskelig å få i seg nok av via kost, og derfor er tilskudd nødvendig. Ta test for å avdekke dvitamin nivå først, så du vet hvor høye tilskudd du trenger. Kjøp god kvalitet som er tilsatt olivenolje, og ta sammen med mat tidligere på dagen for best opptak. Biotin/b7. Best biotilgjengelige kilder (altså som kroppen klarer å bruke), egg, innmat, fisk Jern. Rødt kjøtt. Når jeg skriver rødt kjøtt, så er kvaliteten på kjøttet viktig. Vilt eller gressforet kjøtt er det som er bra, ikke all den prosesserte. B6. Finnes i noe frukt og grønt, men innmat og fisk er særlig rikt på det. B12 og folat (jobber sammen). I forhold til innmat så finnes det tilskudd man kan ta hvis man ikke klarer å spise det (man skal ikke spise for mye av det heller). Eller man kan spise litt leverpostei i tillegg til rent kjøtt. Anonymkode: 18325...bff 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #8 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): D- vitaminer tilskudd og Tran. Har plutselig mistet 25% av håret det siste året. Tok blodprøve og det viste seg for første gang i livet at det var lavt D-vitamin nivå selv om jeg tok multivitaminer regelmessig. Fant ut at jeg trengte bedre multivitaminer. Får se om de virker. Skal også øke kjøttinntaket tilbake som var. Var nemlig sammen med en idiot som insisterte at vi skulle ha mest mulig vegetarkost🙄 Anonymkode: b1754...b24 Multivitaminer er generelt sett ikke bra. Både fordi flere av vitaminene/minealene har for lave doser, og fordi noen mineraler skal ikke kombineres da det ødelegger absorpsjon. Tran har nesten ikke noe d vitamin, bare 10 mcg. Har ikke særlig effekt. Jeg var veganer og mistet enormt mye hår gjennom alle årene. Dvs det kom gradvis så jeg merket det egentlig ikke før hårer var "borte". Spiste masse proteiner og balansert med mye grønt, samt tilskudd. Hjalp ikke. Begynte med rent kjøtt, fisk, og egg, og håret kom overraskende fort tilbake. Anonymkode: 18325...bff 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #9 Skrevet 24. april 2023 Hairlux funka for meg, kunne til slutt slutte på dem uten tilbakefall (mitt hårtap var stressutløst stresset hadde stoppet men håret datt av likevel) Anonymkode: d8059...24c 1
Tonjemor74 Skrevet 24. april 2023 #10 Skrevet 24. april 2023 Ja Priorin. Etter ca 3 mnd merket jeg tydelig mer hår, etter 12 mnd har håret vokst nesten dobbelt så mye som vanlig. Jeg hadde alltid tynt hår som brakk av etter en viss lengde. Men nå - med priorin + genesis shampoo + balsam fra kerastase har håret aldri vært så langt og sunt. Bare husk det tar tid. Mange kommenterer håret mitt nå - jer kommer aldri til å slutte med priorin! Men husk også riktig pleie; unngå varmebehandling og stramme strikker. Og bruk alltid hårolje i tuppene når håret er vått etter dusj.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #11 Skrevet 24. april 2023 Tonjemor74 skrev (23 minutter siden): Ja Priorin. Etter ca 3 mnd merket jeg tydelig mer hår, etter 12 mnd har håret vokst nesten dobbelt så mye som vanlig. Jeg hadde alltid tynt hår som brakk av etter en viss lengde. Men nå - med priorin + genesis shampoo + balsam fra kerastase har håret aldri vært så langt og sunt. Bare husk det tar tid. Mange kommenterer håret mitt nå - jer kommer aldri til å slutte med priorin! Men husk også riktig pleie; unngå varmebehandling og stramme strikker. Og bruk alltid hårolje i tuppene når håret er vått etter dusj. Mistet man ikke håret etter at man har sluttet med Priorin? Ts Anonymkode: 66873...0ba
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #12 Skrevet 24. april 2023 Sink? Jeg prøvde Priorin i 6 mnd, merket ingen forskjell, bortsett fra lommeboken. Anonymkode: d51f8...84c
Tonjemor74 Skrevet 24. april 2023 #13 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mistet man ikke håret etter at man har sluttet med Priorin? Ts Anonymkode: 66873...0ba Kan jeg aldri tenke meg, utover at om du slutter så får ikke håret den næringen lenger. Jeg begynte etter at min kollega anbeaflet det. Vi er nå 5 stk med samme erfaring, håret blir mye sunnere og vokser mer. Men man må samtidig gi riktig pleie utenfra - kure, bruke gode produkter og unngå slitasje.
Miranda Bailey Skrevet 24. april 2023 #14 Skrevet 24. april 2023 Jeg har slitt med hårtap grunnet underernæring og da hjalp det å ta vitaminer (tok dog multivitamin, som er like effektivt som det du snakker om), men dersom hårtapet ditt skyldes noe annet vil ikke vitamintilskudd hjelpe. Minoxidil brukes mot hårtap for menn, kanskje du kan høre med legen om det er en mulighet (om det er reseptbelagt, er litt usikker)? 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #15 Skrevet 24. april 2023 Men hvordan kan de selge så mange tabletter og få lov til det å ha de i butikkhyllene om det ikke fungerer?! Anonymkode: d4bcf...518 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #16 Skrevet 24. april 2023 Tilskudd vil ikke ha noen effekt dersom du ikke lider av vitaminmangel. Dersom du mangler vitaminer, er multivitamintilskudd tilstrekkelig. Vitaminer for hår og hud er ofte B-vitaminer, og det er svært sjeldent med B-vitaminmangel i Norge. Anonymkode: 0294d...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #17 Skrevet 24. april 2023 Tonjemor74 skrev (11 minutter siden): Kan jeg aldri tenke meg, utover at om du slutter så får ikke håret den næringen lenger. Jeg begynte etter at min kollega anbeaflet det. Vi er nå 5 stk med samme erfaring, håret blir mye sunnere og vokser mer. Men man må samtidig gi riktig pleie utenfra - kure, bruke gode produkter og unngå slitasje. Hvor er det billigst å kjøpe Priorin ? Ts Anonymkode: 66873...0ba
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #18 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tilskudd vil ikke ha noen effekt dersom du ikke lider av vitaminmangel. Dersom du mangler vitaminer, er multivitamintilskudd tilstrekkelig. Vitaminer for hår og hud er ofte B-vitaminer, og det er svært sjeldent med B-vitaminmangel i Norge. Anonymkode: 0294d...8f9 Veldig mange har faktisk mangel på vitaminer og mineraler. Det er langt mer til hår enn b vitaminer, og også her er det ikke så uvanlig å mangle både biotin, b-12, og folat. Anonymkode: 18325...bff 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #19 Skrevet 24. april 2023 Av alt som tilbys på markedet, så er det vel bare minoxidil som faktisk fungerer. Vet mannfolk også bruker finasteride / proscar, men det er jeg usikker på om kvinner faktisk kan bruke - eller om de i det hele tatt klarer å få på resept (hovedsaklig behandling mot forstørret prostata, men også veldig populært å bruke mot hårtap). Anonymkode: 7e2d9...3ae 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #20 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har dere prøvd hårvitaminer som virkelig virker? Etter korona og overgangsalder som kom samtidig, har håret på toppen blitt så tynt at det er helt krise. Trenger tips fra dere🤠 Anonymkode: 66873...0ba Ølgjær tabletter. Anonymkode: 8c07a...328 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå