Gå til innhold

Are er dating the same guy?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så nylig en artikkel i media som omtaler en gruppe med det navnet på Facebook der menn blir omtalt etter dating, evt før. Det finnes også en norsk gruppe. Noen som vet hva den heter eller har link? 

Anonymkode: c14cc...6d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den gruppen er pauset nå - det ble et enormt trykk etter NRK la ut artikkelen.

Anonymkode: 4d105...1a0

Skrevet

Skulle vært ulovlig, om det ikke allerede er det. Hvis dette fortsetter må vi menn finne ut hvordan vi kan komme oss inn i disse gruppene og finne ut hva som foregår. Jeg har heldigvis en gammel falsk Facebook-profil med venner og greier som jeg kan gjøre om på og kanskje få tilgang med. Hvis jeg finner ut at en dame jeg har fått kontakt med er medlem av en slik gruppe er det over og ut. Nytter ikke å bare unnskylde seg med at man er medlem for underholdning.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (5 minutter siden):

Skulle vært ulovlig, om det ikke allerede er det. Hvis dette fortsetter må vi menn finne ut hvordan vi kan komme oss inn i disse gruppene og finne ut hva som foregår. Jeg har heldigvis en gammel falsk Facebook-profil med venner og greier som jeg kan gjøre om på og kanskje få tilgang med. Hvis jeg finner ut at en dame jeg har fått kontakt med er medlem av en slik gruppe er det over og ut. Nytter ikke å bare unnskylde seg med at man er medlem for underholdning.

Har du noen gode idéer til hvordan kvinner ellers kan luke ut de voldelige og farlige mennene? Det er jo det som i bunn og grunn er motivasjonen her. Unngå at andre opplever det samme. Det nytter jo ikke å anmelde, det skjer sjeldent noe med det. Voldsalarm etc. funker dårlig. Det mest effektive er faktisk å ikke involvere seg med slike menn i det hele tatt, men det er ikke så lett å finne ut på forhånd.

Anonymkode: ab77d...cbc

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du noen gode idéer til hvordan kvinner ellers kan luke ut de voldelige og farlige mennene? Det er jo det som i bunn og grunn er motivasjonen her. Unngå at andre opplever det samme. Det nytter jo ikke å anmelde, det skjer sjeldent noe med det. Voldsalarm etc. funker dårlig. Det mest effektive er faktisk å ikke involvere seg med slike menn i det hele tatt, men det er ikke så lett å finne ut på forhånd.

Problemet er at slike grupper aldri vil fungere særlig godt i praksis. Hvis det er flere tusen medlemmer og mye aktivitet, er det rett og slett ikke til å unngå at noen vil bli hengt ut uten at det er grunnlag for det. 

I 2023 skal vi uansett ikke ha noen gapestokk. Si ifra til venninner, kolleger osv, men ikke legg ut i store grupper.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (2 minutter siden):

Problemet er at slike grupper aldri vil fungere særlig godt i praksis. Hvis det er flere tusen medlemmer og mye aktivitet, er det rett og slett ikke til å unngå at noen vil bli hengt ut uten at det er grunnlag for det. 

I 2023 skal vi uansett ikke ha noen gapestokk. Si ifra til venninner, kolleger osv, men ikke legg ut i store grupper.

Ja, det er risiko for det. Men situasjonen er uholdbar som den er. Ikke en ideell løsning, men om det kan forhindre noen voldtekter og drap så er det kanskje lønnsomt likevel? Det er kostbart med liv ødelagt av vold. Rettssystemet fungerer jo ikke godt nok til å få bukt med problemene.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er risiko for det. Men situasjonen er uholdbar som den er. Ikke en ideell løsning, men om det kan forhindre noen voldtekter og drap så er det kanskje lønnsomt likevel? Det er kostbart med liv ødelagt av vold. Rettssystemet fungerer jo ikke godt nok til å få bukt med problemene.

Nei, slike grupper vil gjøre så stor skade på manges liv at da får vi heller risikere en marginalt større fare for at forferdelige ting skjer. Tviler sterkt på at slike grupper fører til en markant nedgang i for eksempel drap og voldtekter, og så vet vi ikke hva varslerne kan bli utsatt for mtp hevnaksjoner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det blir her som i alle slike grupper, man tar med seg noen som er uskyldig, og det kan aldri bli greit. At man får advart om 5 farlige, hjelper ikke om det går utover 5 uskyldige.

Anonymkode: 96cf7...d64

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Et tips til menn der ute: prøv å alliere dere med damer som er med i slike grupper, både for å finne ut om man selv blir utsatt for varsling og for å finne ut om spesifikke damer er med i gruppene, hvis man dater eller er interessert i en dame og vil vite om hun er med eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært innom en av de amerikanske gruppene, og der er det ikke slik at man kun advarer om «farlige» menn. Menn blir også uthengt i negativ omtale pga væremåte, prestasjon i senga, løgn og bedrag, utroskap, rar osv. 

Var mer nysgjerrig på hva som kom fram i den norske, men dersom den er satt på pause så finner jeg den ikke.  Det er forøvrig slike sider om damer også, bare for å ha det sagt. 

TS

Anonymkode: c14cc...6d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...