Gå til innhold

Flylady

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg meldte meg på i går. Men jeg bombarderes jo av mail!! Har fått 20 på to dager. Skal det være slik hele tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, dersom du valgte å få mailer fortløpende framfor å samle opp og få en gang om dagen blir du nok bombadert ja. Velg heller å samle opp. Tidspunktet de sendes er jo uansett på amerikansk tid og ikke vår.

Skrevet

Ja, det er slik.

Du kan velge å samle opp om du vil, eller sett opp mailprogrammet ditt med reglr som sorterer disse mailene i egne mapper, så leser du dem bare når du har lyst/tid, og sletter etterhvert.

Gå inn på hjemmesiden og trykk på "beginner steps" og hold deg til dette. Det står at du fra dag 2 eller noe sånn tar deg et par minutter, leser litt i mailene, og sletter resten.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Ja, det er slik. Poenget er hvordan du bruker det.

Nykommere skal slette alle mail umiddelbart (bortsett fra den påminnelsen som jeg ikke helt husker hva heter om Beginners Babysteps in 31 days. Du kan godt lese testemonials, det er oppmuntrende og inspirerende å høre om andre som har fått skikk på hus og hjem. Og livet sitt. Men altså - alle mailene er for de som har holdt på en stund - ikke tro at du skal gjøre alt nå fordi du har begynt, og er utålmodig etter å se resultater hjemme med det samme!

Når du etter xxx måneder jobber jevnt med decluttering (kvitte seg med rot/overflødige ting), og har kommet deg gjennom hele huset/leiligheten, er det tid for neste steg: gjøremålene som kommer på mail. (Følg forøvrig instruksene til FlyLady).

Vel, det var vel i korte trekk. Ikke tro du skal komme ajour raskt. Huset ble ikke rotete på en dag, og det tar ikke en dag å få orden på allt!

Ha tålmodighet og gå museskritt! (babysteps)

Det er den eneste måten å komme noen vei, uten å bli overveldet og utslitt.

Velkommen inn på den andre FlyLady-tråden!

Skrevet

Det er ett eller annet opplegg, som skal hjelpe deg å bli flinkere med husarbeid tror jeg. flylady

Skrevet

Nei, man skal ikke bli flinkere til husarbeid av flylady. Tvert imot, flylady sier at selv litt er en velsignelse for familien din.

Det funker sånn at man har noen rutiner som gjør hverdagen lettere, og man deler arbeid opp i blokker a 15 minutter. Man kan gjøre hva som helst i 15 minutter. Og det er effektivt!

Gjest gjest1
Skrevet

Nå har jeg meldt meg inn, så jeg får komme meg på kjøkkenet og få kjøkkenbenken til å skinne.

Det med å gå med sko inne har jeg ikke tenkt å begynne med, men å kle på seg og ikke gå i pysj hele dagen kan jeg være med på :ler:

Gre seg og sminke seg også.

nå er jeg spent på hvordan dette kommer til å funke.

Gjest gjest med sko ii
Skrevet

Flott at flere kommer til!

(Pst - forflytt dere til den andre tråden, og skriv der i steden hvordan det går med dere!)

Skrevet

Ble inspirert av mysan (godt hjulpet av en hardnakket hotspot på stuebordet mitt), så nå har jeg også hivd meg på den norske utgaven :) .

Gjest allium
Skrevet

Man behøver jo ikke melde seg inn. Jeg har bare laget mine egne rutiner, med utgangspunkt i Flylady prinsipper. Mailene orker jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...