Gå til innhold

Det føles så umulig å bli gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har ikke prøvd så lenge, men jeg kjenner jeg blir litt fortvilet og føler meg litt alene om alle følelsene. 

Jeg har EL-slim veldig kort tid, bare 1-2 dager, og så vidt jeg har lest må man ha EL-slim for at sædcellene skal komme seg inn i livmorhulen, så da må vi i prinsippet ha samleie akkurat på den dagen jeg får EL-slim hvis det skal klaffe. Så er det som regel noe som gjør at det ikke passer, f.eks jobb eller sykdom eller at en av oss skal bort den dagen. Prøvde samleie dagen før jeg fikk EL-slim (1-2 dager før EL) og det fungerte tydeligvis ikke. Har også prøvd samleie på dag 2 av 2 med EL-slim og det ser ut til at det ikke gikk da heller. Så leste jeg i går at hvis egget i det hele tatt blir befruktet regner man med at opp til 75% av de befruktede eggene enten ikke fester seg eller at noe annet skjer som gjør at man da ikke blir gravid likevel. 

Samboer vil ikke vite når jeg har EL på toppen av det hele fordi han føler at da vil han ikke ha samleie, men problemet vårt er også at han generelt ikke har et så stort behov for hyppig samleie og så får han også problemer med forhuden hvis vi har samleie ofte, så jeg må liksom legge inn aksjene én spesifikk dag i uka hvis det skal være noe sjans, og det er så vanskelig å finne akkurat rett dag og at alt klaffer da. 

Tips og råd? Jeg vurderer EL-testing og be han runke i en kopp hvis han ikke vil ha samleie den dagen 😅

Anonymkode: 5356d...b50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror det er helt normalt å ha el-slim 1-2 dager. Du kan prøve kjerringråd som å spise ananas og bruke hostesaft for å "øke sjansene". For man holder det å ha sex annenhver dag rundt eggløsning.

Håper det klaffer for dere!

Anonymkode: 5b38b...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper du ikke er alt for "gammel". Da kan det ta laaaang tid om du blir gravid. Nesten ingen av de jeg kjenner som giftet seg sent fikk barn i 40 årene. Ble bare noen spontan aborter og ikke mer. Men om de har ikke vært gj.om IVF vet jeg ikke. Har ikke spurt. 

Anonymkode: 858e2...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man har ofte slim inne i skjeden flere dager enn det du evnt kan se selv. Ikke alle som ser sitt eget slim. Og det vil absolutt ha 0 effekt å be han runke i en kopp, det må jo være inne i kroppen din :hæ:

Det er vanskelig å bli gravid selv om alt klaffer som det skal. Vi måtte ty til IVF. Da gikk det heldigvis på første forsøk og jeg er gravid nå

Anonymkode: aee5e...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her var det EL-test og runke i en kopp. Eller i et eggeglass for å være helt nøyaktig.

Og så en liten plastsprøyte fra apoteket, og pute under rumpa mens jeg surfa på mobilen en halvtimes tid.

Satt på første forsøk begge gangene.

Anonymkode: a9b3e...575

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Her var det EL-test og runke i en kopp. Eller i et eggeglass for å være helt nøyaktig.

Og så en liten plastsprøyte fra apoteket, og pute under rumpa mens jeg surfa på mobilen en halvtimes tid.

For guds skyld ts, hvis du skal prøve dette så bruk sterile plastkopper kjøpt på apoteket

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fame skrev (2 minutter siden):

For guds skyld ts, hvis du skal prøve dette så bruk sterile plastkopper kjøpt på apoteket

Det skulle ikke være nødvendig. 

Det er ikke snakk om å sprøyte det noen andre steder enn oppi skjeden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det skulle ikke være nødvendig. 

Det er ikke snakk om å sprøyte det noen andre steder enn oppi skjeden. 

Hvem sier det ikke er nødvendig? Det kan ligge bakterier i eggeglass som kan følge med spermen hele veien opp til livmor

Sterile kopper koster sånn 20 kroner

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler eggløsningstester framfor å stole på EL-slim dersom dere ikke kan/vil ha regelmessig sex. Uansett litt tricky dersom mannen din ikke vil vite når du har eggløsning og føler stress på å prestere da, siden han ikke kan ha sex ofte pga forhuden, det blir litt innlysende hvorfor du tar initiativ til sex på en måte. Er det ingenting som kan gjøres med hans problem?

Anonymkode: d2ad5...eb9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper du ikke er alt for "gammel". Da kan det ta laaaang tid om du blir gravid. Nesten ingen av de jeg kjenner som giftet seg sent fikk barn i 40 årene. Ble bare noen spontan aborter og ikke mer. Men om de har ikke vært gj.om IVF vet jeg ikke. Har ikke spurt. 

Anonymkode: 858e2...7b4

Jeg er 26.

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar :)

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Anbefaler eggløsningstester framfor å stole på EL-slim dersom dere ikke kan/vil ha regelmessig sex. Uansett litt tricky dersom mannen din ikke vil vite når du har eggløsning og føler stress på å prestere da, siden han ikke kan ha sex ofte pga forhuden, det blir litt innlysende hvorfor du tar initiativ til sex på en måte. Er det ingenting som kan gjøres med hans problem?

Han kan nok omskjæres helt, men er usikker på om han vil det. Ja, synes det er veldig tricky. 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke stol på EL-slim, men ta EL-tester. De fleste klarer å bli gravide på et år dersom de har sex under EL. 

Anonymkode: 6a567...c9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er 26.

-TS

Ikke vondt ment, men du er faktisk bare 26 år gammel og sier dere ikke har prøvd lenge, du må nok bare være litt tålmodig selvom det er enklere sagt enn gjort, men du har svært gode odds i forhold til mange andre! 🫶🏻

Dessuten anbefaler jeg sterkt eggløsningstester også! 

Anonymkode: 82669...d22

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fame skrev (1 time siden):

Dypper du penisen til kjæresten din i antiback før du har samleie også, og hva med hendene hans? 

Anonymkode: d612e...4e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dypper du penisen til kjæresten din i antiback før du har samleie også, og hva med hendene hans? 

For all del. Putt usterile ting i kroppen hvis du vil det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For en teit sammenligning, sæden er på innsiden av penis og skytes opp i livmor, fingre og kuk holder seg til den selvrengjørende vaginaen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ikke vondt ment, men du er faktisk bare 26 år gammel og sier dere ikke har prøvd lenge, du må nok bare være litt tålmodig selvom det er enklere sagt enn gjort, men du har svært gode odds i forhold til mange andre! 🫶🏻

Dessuten anbefaler jeg sterkt eggløsningstester også! 

Anonymkode: 82669...d22

Det handler ikke om å ikke være tålmodig eller at jeg ikke forstår at det ofte tar noen mnd, men at jeg blir litt oppgitt over at det er så mye som skal klaffe og at det er så vanskelig å få til. 

At andre har valgt å vente til de er mye eldre eller at livet har blitt sånn for dem, gjør ikke mine følelser mindre valide. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han trenger ikke å vite at du tar eggløsningstester hvis han blir stresset av det. Dere har blitt enige om å prøve så hvorfor ikke bare sjekke dette alene og ha samleie deretter? 

Anonymkode: 29f60...183

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange mnd har dere prøvd? Har du regelmessig syklus?

Det kan ta opp til 1 år eller fler å bli gravid. Og selv med å sex rett før eggløsning er sjansen 25%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fame skrev (6 timer siden):

Hvem sier det ikke er nødvendig? Det kan ligge bakterier i eggeglass som kan følge med spermen hele veien opp til livmor

Sterile kopper koster sånn 20 kroner

Hvor mye bakterier finnes ikke på en penis? 🫢

Anonymkode: 6eaee...f64

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...