AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Del Skrevet 24. april 2023 Uansett om jeg smører meg med solkrem blir jeg solbrent, hva gjør jeg feil? Bruker 30 i solfaktor. Og hvorfor blir jeg aldri brun? Er så irriterende med kommentarer på at jeg må ut i sola, men jeg er jo ute i sola. Anonymkode: eac06...1b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #2 Del Skrevet 24. april 2023 Gud jeg blir så provosert av slike utsagn om å komme seg ut i sola. Jeg er likens, jeg må ha høy faktor for å ikke bli solbrent og å bli brun tar ekstremt lang tid, om det så bare er pittelitt. Spiller ingen rolle hvor mye jeg er ute. Jeg gadd til slutt ikke lenger å grille på meg potensiell hudkreft, så jeg brukte høy faktor hele tiden. Jeg er hvit, ferdig med det. Til gjengjeld ser jeg mye yngre ut enn jeg egentlig er, for har jo hverken, rynker, hyperpigmentering eller annet. Anonymkode: 32a76...d4b 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #3 Del Skrevet 24. april 2023 Når ble det lite attraktivt med et typisk nordisk utseende? Anonymkode: ad33b...c7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #4 Del Skrevet 24. april 2023 Du gjør ikke noe feil. Man har ulike hudtyper, noen blir knapt brun. Jeg blir aldri brent og har bikiniskille året rundt. Broren min er hvit hele året, han blir rød etter å ha vært i sola, og så blir han hvit igjen. Jeg kan få like mye farge på en helg hjemme i Norge, som bestevenninnen min får på 10 dager i syden. Og det er bare svare det til folk som absolutt må kommentere. "Nå er det slik at det faktisk finnes ulike hudtyper, og ikke alle får like lett brunfarge". Anonymkode: bec92...7be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #5 Del Skrevet 24. april 2023 Jeg skjønner ikke det jaget med å bli brun. Naturlig, frisk, lys hud ser jo kjempefin ut. Jeg syntes generelt at folk kler best den hudfargen de har naturlig, folk som er helt brune med lyst blondt hår ser jo merkelige ut. Vær stolt av den lyse huden din. Beskytt deg mot solbrenthet og din 15 år eldre selv vil takke deg for det! Anonymkode: ab781...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 24. april 2023 #6 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke det jaget med å bli brun. Naturlig, frisk, lys hud ser jo kjempefin ut. Jeg syntes generelt at folk kler best den hudfargen de har naturlig, folk som er helt brune med lyst blondt hår ser jo merkelige ut. Vær stolt av den lyse huden din. Beskytt deg mot solbrenthet og din 15 år eldre selv vil takke deg for det! Anonymkode: ab781...72f håper det blir på mote igjen. Det å måtte ha en tan skaper jo bare hudkreft og dritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #7 Del Skrevet 24. april 2023 Hvis du konsekvent blir solbrent bør du bruke høyere solfaktor for å unngå hudkreft. Sjekk ut selvbruning i stedet. Anonymkode: a57d8...aea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #8 Del Skrevet 24. april 2023 Man har forskjellig type hud, noen blir rosa uansett hvor hardt de prøver. Andre blir brune uten å bli solbrente. Denne brunfargen er uansett ikke noe å trakte etter, heller et liv som bleik og uten kreft. Anonymkode: c4f22...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 24. april 2023 #9 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uansett om jeg smører meg med solkrem blir jeg solbrent, hva gjør jeg feil? Bruker 30 i solfaktor. Og hvorfor blir jeg aldri brun? Er så irriterende med kommentarer på at jeg må ut i sola, men jeg er jo ute i sola. Anonymkode: eac06...1b4 Hvis du har veldig lys/hvit hud, blir du ikke brun, bare rød, så hvis du vil ha solbrun hud, er det bedre å sminke seg brun, ta spraytan osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #10 Del Skrevet 24. april 2023 Hvis du blir brent, må du ha høyere faktor (og antagelig også bruke mer solkrem når du smører deg, og påføre hyppigere). Ingenting galt med blek hud. Det er de som mener du må komme deg ut i sola som er frekke. "Huden min blir ikke brun, og det er helt ok" er et fint svar. Anonymkode: a7a4c...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #11 Del Skrevet 24. april 2023 Jeg er lik. Har lys lys hud, får fregner på sommeren og blir enkelt solbrent. Bruk faktor 50 så slipper huden din å bli solbrent. Blir litt brunere, men ikke brun. Sånn er det bare Anonymkode: 348ad...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #12 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 24.4.2023 den 8.01): Uansett om jeg smører meg med solkrem blir jeg solbrent, hva gjør jeg feil? Bruker 30 i solfaktor. Og hvorfor blir jeg aldri brun? Er så irriterende med kommentarer på at jeg må ut i sola, men jeg er jo ute i sola. Anonymkode: eac06...1b4 Samme her. Drittlei ikke å få farge og være blek hele året. Vil jo gjerne se fresh og brun ut når alle andre gjør det. Anonymkode: dd0d9...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #13 Del Skrevet 7. juni 2023 Kan noen bekrefte/avkrefte om det er helt 100% fullstendig umulig for noen å bli brun? Det gir jo egentlig ikke mening med tanke på melaninproduksjon etc. Anonymkode: 0183a...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #14 Del Skrevet 7. juni 2023 Jeg hadde det samme "problemet" som deg. Men så begynte jeg å bruke Betakaroten, og nå får jeg faktisk litt farge😀👏👏 Anonymkode: cf644...9f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #15 Del Skrevet 7. juni 2023 Lett. Bruk alltid solfaktor 50 og bruk selvbruning. Soling gir bare rynker og huden din vil takke deg når du blir 40 år, tro meg. Skulle ønske noen hadde gitt meg dette rådet! Anonymkode: c26f4...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 7. juni 2023 #16 Del Skrevet 7. juni 2023 On 4/24/2023 at 8:01 AM, AnonymBruker said: Uansett om jeg smører meg med solkrem blir jeg solbrent, hva gjør jeg feil? Bruker 30 i solfaktor. Og hvorfor blir jeg aldri brun? Er så irriterende med kommentarer på at jeg må ut i sola, men jeg er jo ute i sola. Anonymkode: eac06...1b4 Du blir ikke brun av å sole deg en fang i blant. Du blir bruk av å være jevnlig i sola. Dette er ikke komplisert vitenskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. juni 2023 #17 Del Skrevet 7. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan noen bekrefte/avkrefte om det er helt 100% fullstendig umulig for noen å bli brun? Det gir jo egentlig ikke mening med tanke på melaninproduksjon etc. Anonymkode: 0183a...2cc Det er stor forskjell på hvor mye melanin hver enkelt person har under huden. Det sier seg selv at da er det også forskjell på hvor lett man blir brun, og hvor brun man blir, og også hvilken bruntone man får. Rødhårede mennesker blir ofte ikke brune, fordi de mangler pigment i huden. De blir bare brent. Noen kan bli litt brune blant de rødhårede også, men det krever som regel mye innsats over mange år. Man opparbeider seg også gjerne mer melanin med årene. Jeg blir for eksempel sent brun. Det tar lang tid. Men jeg får mer farge nå etter at jeg kom i 40- og 50-årene, enn da jeg var tenåring, barn og ung voksen. Da brukte jeg jo hele sommeren på å få en bitteliten anelse av farge! Endret 7. juni 2023 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 7. juni 2023 #18 Del Skrevet 7. juni 2023 Jeg blir heller ikke brun, bare rød og full av fregner så jeg kjører på med rikelig med spf 50, hyppige påføringer, solhatt, solbriller, og luftige klær som dekker de mest utsatte områdene. Selv ikke i ungdommen da jeg hadde sommerjobb utendørs med shorts og singlett som arbeidsantrekk fikk jeg farge, jeg hadde knapt nok synlig sokkeskille engang og ingenting skille på lårene der shortsen stoppa. Den tiden var jeg ikke voldsomt flink med solkrem heller så jeg har fortsatt solskade på skuldrene og brystet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #19 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kan noen bekrefte/avkrefte om det er helt 100% fullstendig umulig for noen å bli brun? Det gir jo egentlig ikke mening med tanke på melaninproduksjon etc. Anonymkode: 0183a...2cc Albinoer blir aldri brune. Er 100% umulig for dem. Anonymkode: 457ab...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå