Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så et ganske likt innlegg av en annen person her på forumet, men jeg har et ekstra spørsmål. Hva er den enkleste måten å bli «enda rikere» hvis man allerede har en god del å starte med? Rundt 1,5-2,0 millioner. Hva er den enkleste måten å vokse disse pengene til enda mer?

Skrevet

Noen vant tydeligvis i Lotto i helga 😅

AnonymBruker
Skrevet

I Norge er boligmarkedet det beste valget. Putt pengene i bolig så vil de dobles innen kort tid. Fortsett sånn til du er fornøyd med formuen.

Anonymkode: 1d6f6...bb9

• Nyttig 2
Skrevet
Fant80 skrev (4 timer siden):

Noen vant tydeligvis i Lotto i helga 😅

Muligens

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært en enkel måte å bli rik på, hadde "alle" vært rike.  Det kreves dyktighet, og en god porsjon flaks.

Anonymkode: 9e91b...aaa

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den enkleste metoden er nok å scamme folk.

Kjøp inn billige produkter, selg de videre til blodpris. 

Typ som Isbell Raad gjorde; kjøpte billige smykker, lanserte sin egen nettside og solgte smykkene til dyr pris.

Anonymkode: d0afb...8be

AnonymBruker
Skrevet

Sett 80% av pengene på indeksfond, 20% på sikker krypto (bitcoin, ethereum).  

Så lar du de stå i 10-15-20 år. Helst lenger. 

Anonymkode: 2f20c...c59

AnonymBruker
Skrevet

Flippe leiligheter, om du er litt handy. 

Anonymkode: 035f8...f06

• Liker 1
Skrevet

Det er noen faktorer du må ta med i beregningen:
- om gevinsten skal komme raskt eller om du tenker langsiktig
- om du har vilje til risiko eller om du er avhengig av å investere sikkert
- om du har tid, kompetanse og mulighet til å forvalte kjøp/salg av finansverdier eller vedlikeholde og drifte eiendom

Det absolutt enkleste og tryggeste er å investere i fond, og spre investeringen i flere satsingsområder. Du får god veiledning i banken din, og et kræsjkurs i hva som lønner seg, hva som er farene ved ulike alternativ osv.

Å satse på eiendom kan være vellykket, men er ikke så sikker en suksess som mange tror. Markedet svinger, det er vedlikeholdsbehov, og det påløper arbeid og kostnader ved utleie, inn- og utflytting osv. Dessuten er det ikke mye eiendom å få for 2 mill.
Den som er veldig handy kan imidlertid kjøpe renoveringsobjekter, gjøre nesten all jobb selv, og tjene på videresalg. Det er et slit, og det krever en kompetanse som de færreste har. Må si at vi har sittet igjen med lav timebetaling selv på de prosjektene vi har hatt, om man skal regne på den måten.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal satse på krypto ville jeg gått all in på DOGE og SHIB. Er du langsiktig og tåler svingninger og har is i magen er oppsiden eventyrlig. Men som med alle investeringer må du gjøre egen research.

Anonymkode: 028b3...30f

AnonymBruker
Skrevet

Du bør absolutt ikke satse på krypto. Det har høy risiko. 

Anonymkode: 648c0...5a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvis du skal satse på krypto ville jeg gått all in på DOGE og SHIB. Er du langsiktig og tåler svingninger og har is i magen er oppsiden eventyrlig. Men som med alle investeringer må du gjøre egen research.

Anonymkode: 028b3...30f

Hva gjør disse bedre enn alle andre coins?

Anonymkode: 9e91b...aaa

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Du bør absolutt ikke satse på krypto. Det har høy risiko. 

Anonymkode: 648c0...5a7

Det er helt greit at en vis andel av porteføljen er høyrisiko. 

Typisk kan en moderat portefølje se ut som: 60% aksjer og fond, 30% obligasjoner, 10% finansielle instrumenter med høyere risiko (f.eks krypto) 

Anonymkode: 2f20c...c59

AnonymBruker
Skrevet

Svaret på dette vil være veldig individuelt.

Anonymkode: 876c5...87c

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen enkel måte å bli rik på. Om vi ser på de forrige 10-20 årene har det vært en eventyrlig avkastning både i aksjemarkedet og boligmarkedet på grunn av lavrentepolitikk som vi nå ser følgene av med høy inflasjon. Jeg tror ikke de neste ti årene kommer til å by på like god avkastning, men det betyr ikke at aksjer eller eiendom ikke kan være gunstig for investeringer.

Du kommer trolig ikke til å bli rik på det, men jeg ville satt pengene i et indeksfond og kanskje hvis det blir en stor korreksjon i markedet eller til og med et krasj, så tar du ut pengene og setter alt i relativt trygge enkeltaksjer som vil gi meravkastning når oppturen kommer igjen.

PS: Om jeg hadde hatt 2 millioner hadde jeg helt sikkert satt litt i krypto. Kanskje 500K. Mer som en lottokupong hvor jeg visste at risikoen var høy.

Anonymkode: 15486...bdb

AnonymBruker
Skrevet

ikke bruk pengene eller gjør research og få avkastning ut fra en risiko du kan leve med siden all invistering betyr at du kan tape penger. 

Anonymkode: d842c...3c6

AnonymBruker
Skrevet

Aksjer. 

Anonymkode: 773f3...def

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp lavt, selg høyt 

Anonymkode: d825d...9fd

AnonymBruker
Skrevet

Du vil bare nå et visst punkt med den summen. 

Ja du kan investere de, men i fond og aksjer er pengene da låst i mange år, og kan ikke brukes. 

Du kan kjøpe leilighet (ikke dyre leiligheten da til 1,5 eller 2 mill) Her må du over tid også betale vedlikehold. 

Eneste måten å faktisk bli rik på er å tørre å ta opp stor gjeld. Eneste fellesnevneren hos alle rike er nettopp stor gjeld, og derav videre stor formue gjennom investeringer. 

Anonymkode: 0b58c...1c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det finnes ingen enkel måte å bli rik på. Om vi ser på de forrige 10-20 årene har det vært en eventyrlig avkastning både i aksjemarkedet og boligmarkedet på grunn av lavrentepolitikk som vi nå ser følgene av med høy inflasjon. Jeg tror ikke de neste ti årene kommer til å by på like god avkastning, men det betyr ikke at aksjer eller eiendom ikke kan være gunstig for investeringer.

Du kommer trolig ikke til å bli rik på det, men jeg ville satt pengene i et indeksfond og kanskje hvis det blir en stor korreksjon i markedet eller til og med et krasj, så tar du ut pengene og setter alt i relativt trygge enkeltaksjer som vil gi meravkastning når oppturen kommer igjen.

PS: Om jeg hadde hatt 2 millioner hadde jeg helt sikkert satt litt i krypto. Kanskje 500K. Mer som en lottokupong hvor jeg visste at risikoen var høy.

Anonymkode: 15486...bdb

Joda, enkle måter finnes. Men det er som sagt individuelt.

Anonymkode: 876c5...87c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...