Gå til innhold

Fastlegen har sluttet og nå må jeg betale i dyre dommer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen min har opprettet privat praksis og jeg holdt på å steile da jeg så prislisten.  Her blir en jo flådd. Også jeg som var så godt fornøyd med fastlegen min. Frister lite å bytte men er vel nødt for å slippe å bli ruinert. Kan dette være lov?

Anonymkode: e91b2...fc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fastlegen min har opprettet privat praksis og jeg holdt på å steile da jeg så prislisten.  Her blir en jo flådd. Også jeg som var så godt fornøyd med fastlegen min. Frister lite å bytte men er vel nødt for å slippe å bli ruinert. Kan dette være lov?

Anonymkode: e91b2...fc6

Fastlegen din har lov til å begynne privat, men du har også lov til å ikke benytte tilbudet.

Hvis du vil ha subsidiert helsehjelp må du velge det offentlige tilbudet, hvis du vil betale det det koster blir du værende. 

Anonymkode: d2604...649

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er lov til å slutte som fastlege for å opprette privat praksis. 

Du bestemmer selv om du vil ha ny fastlege, forutsatt at noen er tilgjengelig. 

Anonymkode: fbebb...fc3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er han fremdeles fastlegen din?

Da skal du betale samme pris som før.

Det private legekontoret her i byen har to priser for timer, en for folk flest, og en for de vedkommende er fastlege for.

Anonymkode: 445f1...8ef

AnonymBruker
Skrevet

Det er dyrt ja, men da ser du også hvor mye det offentlige sponser, og hva det faktisk koster å gå til legen. 

Anonymkode: 0c91d...5ac

• Liker 1
Skrevet

Hvis han fortsatt er din fastlege gjennom fastlegeordningen så skal du betale det vanlige. Hvis han ikke er så skal kommunen skaffe en annen fastlege til deg. Hvis det ikke går så går du til legevakten og betaler det samme som hos vanlig fastlege. 

Skrevet

Har du ikke fått informasjon om hvordan dette fungerer når fastlegen din bytter over til privat praksis da?

Da mister du vel fastlegen din og må få en annen,eller du beholder den du har.

Sannsynligvis det siste om du ikke har hørt noe. Og da betaler du slik du har gjort til nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...