Gå til innhold

Date noen somm er over 30 og ikke vært i forhold før?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har aldri hatt kjæreste og lite dating før. Er det rødt flagg?

Anonymkode: 3b4c7...003

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper ikke det, jeg er en sånn 🙃 

Anonymkode: c7f50...be0

• Hjerte 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håper ikke det, jeg er en sånn 🙃 

Hvorfor det da?

Skrevet

Ikke informér om sånt i forbindelse med dating, menn 😑

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke spesielt glup om han ikke holdt kjeft om dette 😂

Anonymkode: c6386...0f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han har aldri hatt kjæreste og lite dating før. Er det rødt flagg?

Nei, ikke nødvendigvis. Man kan jo lure på det samme om folk som skriver "som" med to M-er...

Anonymkode: 49751...730

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor det da?

Si det..Dårlig selvtillit? For stygg? Det har bare blitt sånn.

dame btw

AnonymBruker
Skrevet

I mine øyne er det et rødt flagg. Ikke fordi det betyr at det MÅ være noe galt med han (som dårlig oppførsel som får damer til å ikke ville gå i forhold, commitment issues som fortsatt vil prege vårt forhold etc) men da har han manglende erfaring med hvordan et samliv er, ikke vant til å ta hensyn og tenke på andres følelser osv og jeg gidder ikke å lære opp en mann til hvordan han er en god kjæreste. 

Anonymkode: 8fcf1...253

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I mine øyne er det et rødt flagg. Ikke fordi det betyr at det MÅ være noe galt med han (som dårlig oppførsel som får damer til å ikke ville gå i forhold, commitment issues som fortsatt vil prege vårt forhold etc) men da har han manglende erfaring med hvordan et samliv er, ikke vant til å ta hensyn og tenke på andres følelser osv og jeg gidder ikke å lære opp en mann til hvordan han er en god kjæreste. 

Det med å ta hensyn kommer an på personlighet. Og han har med stor sannsynlighet bodd med andre han har vært nødt til å ta hensyn til, selv om han ikke har hatt kjæreste/samboer før. Min eks hadde aldri vært sammen med noen før meg, og han er en av de mest hensynsfulle mennene jeg har møtt. Omsorgsfull, spurte alltid hvordan det gikk, flink til å kommunisere, vi kom frem til kompromisser, han tok vare på meg da jeg var syk, osv. Alt er ikke svart/hvitt ❤️

Anonymkode: 36073...cf8

• Liker 4
Skrevet

Akkurat det hadde ikke brydd meg. Er bedre at han ikke har vært i forhold enn å vært en som har ligget rundt og aldri klart å holde på ett forhold. Erfaringer kan man bygge sammen man finner som regel ut av det hvis begge vil det samme og er villig til å jobbe for det.  En som ikke har hatt forhold før vil jeg ha trodd hadde satt mye mer pris på det og sikkert gitt mer for at det skulle funke. 

Men mulig jeg tar feil. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (2 timer siden):

Akkurat det hadde ikke brydd meg. Er bedre at han ikke har vært i forhold enn å vært en som har ligget rundt og aldri klart å holde på ett forhold. Erfaringer kan man bygge sammen man finner som regel ut av det hvis begge vil det samme og er villig til å jobbe for det.  En som ikke har hatt forhold før vil jeg ha trodd hadde satt mye mer pris på det og sikkert gitt mer for at det skulle funke. 

Men mulig jeg tar feil. 

Enig med deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er en veldig overforenkling. Det er ikke så svart hvitt. Personlighetsavhengig

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min var 29 og uten forholds- og datingerfaring da jeg traff han. Kunne ikke bedt om en bedre partner og jeg er utrolig heldig som fant han 😍 

Anonymkode: e4348...1f4

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Han er ikke spesielt glup om han ikke holdt kjeft om dette 😂

Anonymkode: c6386...0f8

Men det er jo et dilemma for dem det gjelder, for de fleste kvinner spør jo om sånt, mener du at han heller skulle lyve? Og hvis ja, noen spør jo mer inngående etter detaljer, da kan det bli vanskelig å dikte videre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

jeg tenker det er bedre enn en som var hatt flere forhold bak seg, altså en seriemonogamist. Da swr jeg for meg at han har en hsug med erfaring med å være en dårlig kjæreste

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre årsaken er at han oppfører seg som en drittsekk så skjønner jeg ikke hvorfor det skal være et rødt flagg? Mye større sjanse for at han er seriøs enn de som har gått fra dame til dame i 15 år.

Anonymkode: 44e44...b83

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

jeg tenker det er bedre enn en som var hatt flere forhold bak seg, altså en seriemonogamist. Da swr jeg for meg at han har en hsug med erfaring med å være en dårlig kjæreste

Trenger ikke være så sort/hvitt. I løpet av livet, er det jo ikke unormalt at man går gjennom noen forhold. Kjenner i alle fall veldig få som er sammen med kjæresten fra u. skole eller VGS ennå, det er faktisk kun en person så vidt jeg kjenner til. De aller fleste andre har etablert seg mer med kjæreste nr. 2, 3, 4, 5 eller 6. Selv om man ikke har holdt på det første og beste forholdet, så kan det være mye læring om både seg selv og relasjoner. Etter hvert lærer man å kjenne på hva man trenger i et forhold, samt hva man selv kan tilby. For mange er dette helt vesentlig læring for å kunne finne en partner man faktisk passer sammen med.

Selv om det kan være visse fordeler med noen som aldri har vært i et forhold (f. eks. at man slipper vond emosjonell bagasje), så er det også bakdeler i form av at man ikke nødvendigvis har et bevisst forhold til hva man trenger og kan tilby. 

Anonymkode: 65d10...8c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veldig god venninne som er over 30 år og aldri har vært i et forhold. Fantastisk dame, som absolutt vet å ta hensyn til andre. Han som får henne er heldig! Jeg har absolutt ingenting negativt å utsette på henne. 

Anonymkode: db96a...ca9

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Det merker du fort nok.

Anonymkode: 179d2...a6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Trenger ikke være så sort/hvitt. I løpet av livet, er det jo ikke unormalt at man går gjennom noen forhold. Kjenner i alle fall veldig få som er sammen med kjæresten fra u. skole eller VGS ennå, det er faktisk kun en person så vidt jeg kjenner til. De aller fleste andre har etablert seg mer med kjæreste nr. 2, 3, 4, 5 eller 6. Selv om man ikke har holdt på det første og beste forholdet, så kan det være mye læring om både seg selv og relasjoner. Etter hvert lærer man å kjenne på hva man trenger i et forhold, samt hva man selv kan tilby. For mange er dette helt vesentlig læring for å kunne finne en partner man faktisk passer sammen med.

Selv om det kan være visse fordeler med noen som aldri har vært i et forhold (f. eks. at man slipper vond emosjonell bagasje), så er det også bakdeler i form av at man ikke nødvendigvis har et bevisst forhold til hva man trenger og kan tilby. 

Anonymkode: 65d10...8c5

Man er jo den personen man er og det skal jo være en relasjon og hvis man kommer overens så er handler det jo om å ha en god relasjon og ikke om å tilby ditt og datt

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...