AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Jeg får sånn rødt og kløende utslett på øyelokkene, det forsvinner noen ganger, men kommer raskt tilbake igjen. Nå har det også kommet til rundt nesevingene og litt nedover flekkvis.. Jeg tar veldig lite på huden. Solkrem om det er sol, ellers spenol. I det siste har jeg brukt cicaplast fra la roche posay. Virker ikke som om det er noen av kremene som trigger. Helt ærlig aner jeg ikke hva det er. Eksemet oppstod først rundt øynene og der bruker jeg Ingenting... I dag i ren desperasjon tok jeg på bepanthen. Hva kan jeg gjøre? Aner ikke hva årsaken er 😭 Anonymkode: 8130f...0ca
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Det høres ut som en allergisk reksjon av noe slag. Book en time hos fastlegen og få en test på om det er noe du reagerer på. Frem til da tenk på om det er noe du spiser eller gjør i forkant av disse utslettene. Du kan også kjøpe zyrtek på apoteket reseptfritt og forsøke å ta en slik tablett når utslettet oppstår og se om det går ned. Anonymkode: 551c5...3cd
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 Periokulær/perioral dermatitt? Anonymkode: 7deb6...0d7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Kan det være pollen? Jeg kan ikke noe særlig om det men tenkte på det nå i disse vårdagene. Anonymkode: 920dc...d24
Ulven Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 Da jeg hadde perioralt dermatitt hadde jeg det rundt nese, munn OG øynene. Så ta en tur til fastlegen for å få henvisning til hudlege. Hva du enn gjør ikke bruk kortisonkrem. Det vil forverre problemet.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det høres ut som en allergisk reksjon av noe slag. Book en time hos fastlegen og få en test på om det er noe du reagerer på. Frem til da tenk på om det er noe du spiser eller gjør i forkant av disse utslettene. Du kan også kjøpe zyrtek på apoteket reseptfritt og forsøke å ta en slik tablett når utslettet oppstår og se om det går ned. Anonymkode: 551c5...3cd Det kan komme hvis jeg lager mat når jeg skal ha besøk. Det har ikke vært noe spesiell ingrediens heller :/ til felles for alt er jo stress, tenkte det kan være stress utslett men det skal jo kanskje ikke vare så lenge om gangen eller? AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan det være pollen? Jeg kan ikke noe særlig om det men tenkte på det nå i disse vårdagene. Anonymkode: 920dc...d24 Aner ikke :/ Ulven skrev (4 minutter siden): Da jeg hadde perioralt dermatitt hadde jeg det rundt nese, munn OG øynene. Så ta en tur til fastlegen for å få henvisning til hudlege. Hva du enn gjør ikke bruk kortisonkrem. Det vil forverre problemet. Det ser ikke ut som perioral dermatitt når jeg søker det opp på Google. Mitt er som tørre røde flekker liksom, uten disse humpene. Skal sies at jeg hadde perioral dermatitt fra mars til sommeren en gang i 2021 rett etter fødsel.. Anonymkode: 8130f...0ca
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 Det ser ut som Atopisk eksem når jeg søker på Atopisk eksem rundt øynene.. Anonymkode: 8130f...0ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå