Gå til innhold

Hvordan kan jeg gjøre meg selv sterkere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har noen gode tips på hvordan jeg kan gjøre meg sterkere psykisk? Jeg blir lett påvirket stav det folk sier, kritikk som konstruktiv kritikk. Utenom vanlige råd som spise sundt og trene. Hvordan bygge selvtilliten bedre? (Gjør alt dette + jeg er i aktivitet over 100%). 

Anonymkode: bcb8a...0a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Øv deg på takknemlighet og snakke godt til deg selv. Hjelper ikke å gjøre det av og til. Du må gjøre det hver eneste dag sånn at hjernen til slutt begynner å tro på det. Øvelse som aldri tar slutt. Må jobbes med daglig. Hvordan ville du snakket til en du var glad i ? Sånn må du begynne å snakke til deg selv. Alltid. 

Anonymkode: 29a23...753

• Nyttig 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei. Har noen gode tips på hvordan jeg kan gjøre meg sterkere psykisk? Jeg blir lett påvirket stav det folk sier, kritikk som konstruktiv kritikk. Utenom vanlige råd som spise sundt og trene. Hvordan bygge selvtilliten bedre? (Gjør alt dette + jeg er i aktivitet over 100%). 

Bra! Statistisk sett tillegger kvinner negative ting på seg selv raskere og mer enn menn (attribusjonsteori). Så gi deg slack så mye som mulig. Les litt om "circle of influence"  - det har ryddet opp for meg. Hva kan man påvirke og hva er utenfor kontroll. Hjelper meg å parkere energityver raskere. 

Til slutt: min erfaring er at folk som stiller slike spørsmål som deg, er langt på vei mot å bygge en sterk psyke. De som undertrykker og ikke snakker om det, taper i det lange løp. 

AnonymBruker
Skrevet

Meditasjon. Start hver dag med en meditasjon. For eksempel Davina Ho har mange fine. Jobb med å være glad i deg selv, takknemlig for det du har. Alle snakker om at god fysisk helse er ferskvare, men det samme gjelder psykisk helse. Sett av tid til deg selv for å bearbeide vanskelige følelser og akspetere situasjoner. De forsvinner ikke. Vær snill og raus med deg selv ❤️

Anonymkode: 5dcbc...692

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Lær deg å gi mere faen.. ikke legg inn på deg hva folk sier. Ta gjerne mot konstruktiv kritikk, men vurder selv om den er riktig. 
sett grenser for deg selv 

Anonymkode: ee6e2...dc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...