AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Slites litt med å forstå meg på kjæresten min. Vi er voksne (40 årene) med barn på hver vår kant. Han er alltid hos meg. Jeg handler og lager alle middager. Vi inviterer hans barn og hans familie på besøk til meg. Jeg ordner og steller og baker og lager mat og styrer på. Kjempekoselig! Men han gjør aldri noe lignende tilbake .. har aldri laget en middag til meg .. har aldri sovet over hos han (skylder på rot) jeg fikser ferier osv osv. Han tar lite initiativ til sex (stort sett meg det også) men avviser meg ikke. Han sier han elsker meg himmelhøyt og vil dele resten av livet sitt med meg. Hver dag sier han dette. Likevel .. damer fra før som behandlet han dårlig, inviterte han her og der og betalte osv. Føler meg litt sånn god å ha 🙈 eller er menn bare late..? Jeg gjør jo ALT for denne mannen … 😔 Anonymkode: 30872...a26 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 He's a keeper! Prisen for å rote rundt i restekassa etter noe å drasse med seg hjem er at det man drar opp som regel havnet oppi der av en grunn. Så å bytte restetøy mot noe annet restetøy nå vil ikke løse noe. Anonymkode: 5058c...231 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 Dere er hos deg å spiser og lever hos deg, bidrar han økonomisk? Neste gang han inviterer familie, bruk snakketøyet å kommuniser ut hva fu vil han skal bidra med! «Så hyggelig! Hva skal vi servere? Kanskje jeg kan lage middag så ordner du dessert?» etc. etc. Anonymkode: 8321e...ee4 14
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Be han handle inn neste gang, han kan kjøpe det på vei til deg. Du evt skriver handleliste. Også må du slutte å leke restaurant. Dere kan lage maten sammen, evt han bidrar på annen måte. Anonymkode: d52de...3e0 19 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 Han sier han vil dele resten av livet med deg - men han vil ikke la deg komme hjem til ham en gang. Hans familie bes til deg og han lar deg ta ansvar for alt når det skjer. Han vil ikke ha deg hjem til seg fordi han ikke har det presentabelt. Om dere skulle flytte sammen så må du med andre ord regne med å måtte ta alt ansvar for hus og hjem uten hjelp fra ham. Er du sikker på at dette er noe du vil? Orker du å måtte være hushjelp for en mann livet ut, som i 40-årene ikke tar ansvar for eget hjem? Orker du å ta jobben med å oppdra ham? Er han i det hele tatt villig til å endre seg? Om han sier at han vil endre seg, da må han vise det i praksis. Bidrar han økonomisk hjemme hos deg? Anonymkode: bd1ba...795 19
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 Skjønner han godt, jeg. Det er digg å bo på all-inclusive hotell der vertskapet virkelig bjudar på. Anonymkode: 64e1d...96e 14 2 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 Vil du dele resten av livet med en sånn mann? Hadde aldri jeg giddet. Anonymkode: 0b85b...963 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 Tenker at du har gjort riktig i å legge ut med være generøs, MEN. Når du merker at han ikke investerer i deg på samme måten, så må du skru ned. Liker prinsippet som heter "invest and test". Dvs, start med å være generøs, se om det blir gjengjeldt. Om ikke, reduser til hans nivå. Du kan ende opp med å bli enda mer skuffet. Synes det er bedre du tilpasser deg hans nivå, enn at du tar det opp med han. Du bjudar på så mye du ønsker, og det samme gjør han. Det kan han ikke direkte klandres for. Anonymkode: 2ced4...7af 6
Gjest CamillaCollett Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 Jeg tror jeg ville gjort det slutt, framfor å synke ned til hans nivå. Det er veldig hyggelig å være snill og ingenting feil med det. Det er bare ikke alle som fortjener det.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 7 minutter siden, CamillaCollett said: Jeg tror jeg ville gjort det slutt, framfor å synke ned til hans nivå. Det er veldig hyggelig å være snill og ingenting feil med det. Det er bare ikke alle som fortjener det. Mye sant, men noen ganger kan det være vanskelig å bare dumpe. Kanskje er hun litt for ivrig, kanskje trenger han å våkne. Mest sannsynlig er han et rasshøl, men man kan gjøre noen små endringer selv først eller ta det opp. Da vet man at man iallefall har prøvd. Anonymkode: 2ced4...7af 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Skrevet 23. april 2023 Hmm, han har altså fått en mamma nummer 2? Anonymkode: de16d...394 7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #12 Skrevet 23. april 2023 Mann, menn, mhen. Anonymkode: 8a262...be3 1
Gjest CamillaCollett Skrevet 23. april 2023 #13 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mye sant, men noen ganger kan det være vanskelig å bare dumpe. Kanskje er hun litt for ivrig, kanskje trenger han å våkne. Mest sannsynlig er han et rasshøl, men man kan gjøre noen små endringer selv først eller ta det opp. Da vet man at man iallefall har prøvd. Anonymkode: 2ced4...7af Jeg er enig i at hun kan prøve å få ham til å våkne. Men det er et oppsiktsvekkende dårlig utgangspunkt at han ikke gjør noen verdens ting. Hadde det vært sånn at han gjorde bare LITT, kunne man tenkt at det var mulig, men han er mangler jo totalt omsorgsevne og rettferdighetssans, og da hjelper det ikke hvor mye man sier man elsker noen…
Ulla Ullsokk Skrevet 23. april 2023 #14 Skrevet 23. april 2023 Det et ikke du som er for snill, det er han som er ubrukelig som livspartner. 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #15 Skrevet 23. april 2023 Ts igjen; han bidrar litt men ikke mye .. kan innimellom hjelpe å dekke av bordet .. kjøper drikke og småting .. kjører alltid og henter og bringer meg .. men likevel .. ikke en eneste av feriene har han dekket halvparten av .. aldri invitert meg på middag.. sårende at jeg ikke har sett soverommet hans engang .. tenker jeg skal skru ned noen hakk ja .. han inviterer seg selv hjem til meg og er der 4-5 dager i uken .. vanskelig å ikke servere noe mat for jeg er jo sulten selv .. jeg har fikset turer med overnatting for ungene hans også .. vet han setter pris på det men faen, vil ha litt innsats i retur også Anonymkode: 30872...a26 2 8
Andro Skrevet 23. april 2023 #16 Skrevet 23. april 2023 Her ville jeg bare ha trukket meg tilbake. Ikke rart at du er gjev. Han er en snylter, og du er en yter. 10
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #17 Skrevet 24. april 2023 Ja, du er for snill og generøs. Ro litt ned. Anonymkode: 656ea...25e 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #18 Skrevet 24. april 2023 Angående økonomiske har du betalt ferie/turer og mat for han og hans barn hele veien? Han tilbyr ikke betale/vippse deg for noe? Annet enn litt drikke ? Alkohol han vil ha selv da eller? Du blir jo grovt utnyttet. Slutt med det, du trenger ikke slutte å lage mat, men be han handle inn før han kommer til deg, og be han hjelpe deg i stedet for å ligge på sofaen ? Anonymkode: d52de...3e0 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #19 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): He's a keeper! Prisen for å rote rundt i restekassa etter noe å drasse med seg hjem er at det man drar opp som regel havnet oppi der av en grunn. Så å bytte restetøy mot noe annet restetøy nå vil ikke løse noe. Anonymkode: 5058c...231 Trist syn på mennesker, folk forandrer seg, går fra hverandre, forlater, blir forlatt, det er en haug grunner til at man er singel i alle stadier i livet, man må bare bli kjent og se. Fyren til ts er ikke i restekassa, han er i barnehagen, han ville ha en mamma han, til seg. Nå er ansvaret på deg ts, jobbe med saken eller gå videre alene? Anonymkode: e112e...0d6 7
BobbySocks Skrevet 24. april 2023 #20 Skrevet 24. april 2023 Snakk med han! Og så roer du kraftig ned på sørvisen! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå