Gå til innhold

Burde det lages en ny "Jenter"-film?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slik som "Jenter (2007)", men med dagens ungdomsgenerasjon?

Anonymkode: bf188...f67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs om folk vil la en slik film bli laget en gang til. Man ender opp med å henge ut sårbare elever som sliter mye, og gir inntrykk av at skolen ikke fungerer, selv om den kanskje gjør det når kameraene ikke går. Dessuten ser jeg ikke helt hva budskapet til den filmen var. Føltes mer ut som et reality-program.

Anonymkode: 78175...7a3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på skolen der filmen ble spilt inn, gikk der også samtidig, så filmen har gjort inntrykk på meg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.4.2023 den 14.25):

Spørs om folk vil la en slik film bli laget en gang til. Man ender opp med å henge ut sårbare elever som sliter mye, og gir inntrykk av at skolen ikke fungerer, selv om den kanskje gjør det når kameraene ikke går. Dessuten ser jeg ikke helt hva budskapet til den filmen var. Føltes mer ut som et reality-program.

Budskap? Å vise den brutale virkeligheten som unge jenter opplever. Den vant priser for det budskapet.

Anonymkode: bf188...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 9.33):

Budskap? Å vise den brutale virkeligheten som unge jenter opplever. Den vant priser for det budskapet.

Vel var vel mest slik de jentene i filmen opplevde det. Dessuten var det uklart hvordan det gikk med dem etterpå. Mye som ikke ble avklart med konfliktene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 0.57):

Jeg gikk på skolen der filmen ble spilt inn, gikk der også samtidig, så filmen har gjort inntrykk på meg.

Kan du bekrefte/avkrefte at der ikke var mye regi likevel? Var nok mange jenter som gjorde en greie ut av det…aka som i et reality show. For å bli mest mulig filmet og få oppmerksomhet.

Anonymkode: d3817...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mye som ikke ble avklart med konfliktene der.

Det var vel ikke meningen heller…som i en film med ‘åpen slutt’. Rom for diskusjon og debatt videre.

Anonymkode: d3817...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kan du bekrefte/avkrefte at der ikke var mye regi likevel? Var nok mange jenter som gjorde en greie ut av det…aka som i et reality show. For å bli mest mulig filmet og få oppmerksomhet.

Hendte vi fikk beskjed om at det ville bli filmet. Regissøren var bare der i bakgrunnen med kameraet sitt og noen hjelpere. Men jeg var ikke mye involvert i dette. Jeg regner med at det stort sett er de delene hvor det bare to som snakker med hverandre eller sånn som muligens har noe regi i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...