Gå til innhold

Når bytte ut rammemadrass? Forskjell på senger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en rammemadrass med overmadrass som nå er bikket 15 år. Merker at den har blitt veldig vond å ligge i. Leser på nett at overmadrass burde vært byttet etter 6-7 år. Så skjønner at den skulle vært byttet ut for lengst, ikke bare levert på rens. Men hva med resten av sengen?

Bør vi bare kjøpe ny overmadrass, eller bør vi bytte ut hele sengen? Litt vanskelig å velge, vi synes kontinentalsenger er veldig høye, men er de mye bedre å ligge på enn rammemadrasser? 

Anonymkode: 4451e...90d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontinentalsenger er høyere, og dermed lettere å komme seg i og ut av.  Du kan velge fasthet individuelt på hver side, og jeg synes personlig de er bedre å ligge i enn en rammemadrasseng.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på kvaliteten på madrassen, men etter 15 år ville jeg nok byttet. 

Kontinentalsenger er mye bedre, og høyden varierer fra produsent og modell. Hva dere bør kjøpe avhenger av budsjett og hva dere foretrekker mtp liggekomfort. Jeg liker best senger fra Jensen, men de koster mer. Men det er mange forskjellige modeller, alt fra "billig" til veldig dyrt. De kjører ofte kampanjer, så det kan være mye å spare hvis man kan vente. 

Anonymkode: 79399...0bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...