Gå til innhold

Trenger hjelp til hva jeg skal gjøre i forhold til barnesamvær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er helt knust her. Jeg og min ex har gått frahverandre. Dette er 2 år siden, og har den tid leid etter bruddet. Hun fikk arv og kunne beholde huset vi bygde. Som er veldig bra for barna. 

Det skal sies at mye av skylden for bruddet har vært at jeg var i en ulykke å fikk slått hodet, som resulterte i kronisk hodepine(PCS) + kronisk komplisert migrene.

Vi har hatt 50% deling og har gått fint med skaden og å ha barna. Men blitt ufør. Dette har resultert i fattigdom for min del. Etter norsk (standard) Jeg leide et sted som var fint, men slet veldig med å få ting til å gå rundt og den minste regning utenom veltet lasset og jeg måtte ringe hjem for å låne penger..

han som bodde over der jeg leide viste seg og ikke være helt god, og ble støtt og stadig hentet av politiet og sykebil. Dette vsr ikke stedet å bo for barna og Jeg bestemte meg da for å flytte hjem til mitt barndomshjem som er 1t unna, da min far døde samtidig. Og jeg kunne hjelpe min mor.  Nå kommer spm:

Her bor jeg og barna greit. Vi har da egen leilighet i huset, jeg betaler ingenting for å bo her, som gjør at jeg kan ta med barna på ting samt at det økonomiske går rundt. Har da barna hver helg + ferier. Samt at jeg er den som tar de med på alt av ting i regi av skole og barnehage. Lege, sykehus besøk osv da jeg ikke jobber. Jeg kan også fint kjøre ned for fotbslltrening osv..

Nå er det slik at barna liker å være her i helger (enn så lenge) de er 5 og 7 og jeg tenker kanskje å fortsette å ha denne ordningen, noe som er greit for mor til barna. Men jeg blir helt fra meg av å ikke ha hverdagen annet enn mandag morgen og fredag etter skole og bhg... MEN om jeg tenker litt på det, så vil det at jeg har dem 50% resultere med at jeg må ut med 12.000 i leie hver mnd+strøm som gjør økonomien min helt krise.. og det vil gå utover min psyke.. da det ikke går rundt engang og den minste regning kan velte hele lasset..

Barna kan da bo hos mor i ukedagene og far i helger. Mor og jeg har god tone og vi er fleksible. Vil barna ta noe skade av dette? Jeg vet ikke mine arme råd.. men om jeg greier på en eller annen måte å godta at jeg ser barna kun hver helg og ferier, er dette for det bedre for i alle fall meg som far...

tar gjerne tilbakemeldinger  

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres helt riktig ut å dele slik dere gjør. Sørg for å vær der for barna dine når du kan, og vær en god forelder i den tiden du har med barna. Da vil ikke barna ta noen skade av det. Når de blir eldre, kan du jo ha mye kontakt via sosiale medier, spille over nett etc. 

Anonymkode: 5c253...188

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender deg mange varme tanker. Det er et vondt utgangspunkt du beskriver, men det virker jo som om dere har funnet mange gode løsninger for barna sin skyld. 

Mange barn strever med å ha to hjem. Ofte handler det da om foreldre som krangler mye, jobber mot hverandre og generelt har lite til overs for den andre parten. Ofte er det veldig ulike grenser og stemninger i de to ulike hjemmene. Du beskriver jo at dere samarbeider godt, med en god tone. At du stiller opp for barna gjennom uken, og at de trives hos deg i helgene. 

At de bor i ett hjem gjennom ukedagene vil ikke være til ulempe for dem, jeg synes dere gjør en god jobb ut ifra de rammene dere har. 

Anonymkode: a4e6c...ce3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du stiller jo veldig bra opp for barna som du gjør nå også. Det er jo så viktig at de har en far med god psyke, det vil jo gjøre det bedre for barna.  Tror dette er en god løsning for deg og barna. Om du også følger til trening osv virker det som du kanskje møter de litt oftere enn enn bare i helgen også. Lykke til❤️  

Anonymkode: 0c1e1...13c

• Hjerte 1
Skrevet

Takk for alle svar så langt. Ja føler dette kan være til det beste for alle, om jeg greier å jobbe med det mentale rundt å ikke ha hverdagen. Men om barna ringer og vil at jeg skal f.eks hente i morgen å finne på noe, er jeg jo der med en gang. Det viktigste er at de vet at pappa er der for dem uansett. Og de når de blir store skjønner hvorfor det ble sånn. Ifht uføre, økonomi. Ikke gøy å sitte i en liten sokkel med 2 barn og ikke penger til noe og redd for at noe skal skje som velter lasset.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres ut som en fin ordning jeg :) 

Du har mulighet til å stille opp på kort varsel, kan ta alt av ting som skjer på dagtid. I tillegg får du helgene, som er koslige dager og du får mye ut av samværet med dem. Det er ganske mange timer, spesielt om du har dem hver helg (om ikke hver eneste helg, foreslå 2/3 kanskje?). I denne perioden ville jeg prøvd å spart så mye penger som mulig. Når barna blir eldre (typ tenåringer) vil vennene bli viktigere. Da hadde det vore bra med oppsparte midler, slik at du kanskje kan flytte nærmere venner og det daglige miljøet :) 

Anonymkode: d6bc9...f2e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye bedre å ha en engasjert helgepappa som barna er trygg på, enn å ha en uengasjert og opptatt hverdagspappa som aldri stiller opp og aldri har tid. 

Anonymkode: 5c253...188

• Hjerte 1
Skrevet

Tenker at ungene dine er heldige som har en pappa som er helt dedikert til dem hver helg 🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Som skilsmissebarn selv tenker jeg at en engasjert helgepappa som har tid og råd og lyst og energi og alt det der er bedre og viktigere enn en 50%-pappa med dårlig økonomi, kanskje dårlig samvittighet over å ha dårlig råd og dårligere psyke som følge av dårligere økonomi!

Anonymkode: 92287...e15

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo vunnet du i samvær! Er du som har den beste tiden. Du har alltid god tid for du skal ikke rekke jobb og siden du har helg og ferie så skal ikke barna rekke skolen heller. Ædu slipper det evige hverdagskaoset men suser gjerne på trening om de ønsker.  Du får 100% kvalitet på deres tid og du får tid til deg og hvile. Det trenger du nok siden du er ufør. Du vant jo!

Anonymkode: 14cb1...531

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det høres ut som en fin ordning jeg :) 

Du har mulighet til å stille opp på kort varsel, kan ta alt av ting som skjer på dagtid. I tillegg får du helgene, som er koslige dager og du får mye ut av samværet med dem. Det er ganske mange timer, spesielt om du har dem hver helg (om ikke hver eneste helg, foreslå 2/3 kanskje?). I denne perioden ville jeg prøvd å spart så mye penger som mulig. Når barna blir eldre (typ tenåringer) vil vennene bli viktigere. Da hadde det vore bra med oppsparte midler, slik at du kanskje kan flytte nærmere venner og det daglige miljøet :) 

Anonymkode: d6bc9...f2e

Absolutt, det som er planen. Få en buffer, komme ned så fort det lar seg gjøre økonomisk. Og da så fort de hinter om at de heller vil være med venner enn å dra til pappa i helgen :) åh dette var godt å lese. Har dratt ut håret siste par mnd uten å vite hva man skal gjøre. Men som en sa over, bedre med en helge og ferie pappa som har lyst energi økonomi til å stille opp enn en 50% pappa med dårøig psyke, dårlig samvittighet for dårøig økonomi osv. Den traff meg veldig, for var akkurat sånn jeg følte..

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...