Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en kjip situasjon. Er i midten av 30 årene og blitt gravid etter et ons… er nå ca 8 uker på vei. Er det noen her som har beholdt barnet som vil dele erfaringer rundt det… har leilighet og fast jobb. Jobber turnus, dette blir et problem etter permisjon grunnet lite og ingen familie til hjelp. Har veldig lyst på barn, men skulle så gjerne hatt en far i bildet. 

Anonymkode: 57ec8...6ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I midten av 30 årene så har du ikke all verdens tid.. Er han en ok fyr han du hadde ons med? 

Anonymkode: 7e1ba...99d

AnonymBruker
Skrevet

Ons kan også bli fedre. Så si i fra, kanskje han vil bidra.

Anonymkode: 3ee44...ba7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si det til ons og ta det derfra.

Anonymkode: 1fa75...721

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sett ons opp som far, eventuelt vurder en dag/ natt mamma?😊

Anonymkode: 5d3d7...225

Skrevet

Klokka tikker, og du bør jo tenke på om du i det hele tatt ønsker barn? Det meste ordner seg. Du kan enten flytte nærmere «hjem», eller så ordner der seg nok med en dagtidsjobb etterhvert ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør dette mot ungen din da, hjelpes. Hva hvis han ikke vil ha noe med barnet å gjøre da? Skal barnet vokse opp uten en tilstedeværende pappa? Hva hvis denne mannen sliter pyskisk eller har masse fysiske og psykiske sykdommer? Mye av det et arvelig. 

Anonymkode: 73609...3a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Følg hjertet ditt! 
beholder du barnet kan du kanskje flytte nærmere nettverket ditt? Har du venner som kan avlaste? Har du jobb og leilighet så går dette bra! 

Anonymkode: 9455a...c02

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg opplevde akkurat det samme, var så utrolig usikker. Jeg til valget om å beholde før jeg fortalte ons om dette (tok litt tid før jeg fikk tak i hans etternavn)

Uansett, nå ligger jeg og ammer en deilig jente på nesten 6 mnd. Hun har så og si sovnet. I stuen er hennes pappa og min kjæreste. Vi bestemte oss for å prøve å date, gikk litt trått under graviditeten, men etter at jenta ble født, så har vi blitt ordentlig forelsket i både henne og hverandre. 

hvordan fremtiden blir, det vet vi ikke, men akkurat nå har vi det utrolig fint vi tre. 

lykke til ned valget 

Anonymkode: 0c83d...a55

• Liker 1
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger ❤️ har informert barnefar, som også er godt utdannet og tilsynelatende livet på stell. Vi møttes noen ganger etter ons’et (før jeg visste jeg var gravid) uten særlig kjemi oss imellom. Da han fikk vite om det ble han først glad, men noen dager etter kuttet han kontakt… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for tilbakemeldinger ❤️ har informert barnefar, som også er godt utdannet og tilsynelatende livet på stell. Vi møttes noen ganger etter ons’et (før jeg visste jeg var gravid) uten særlig kjemi oss imellom. Da han fikk vite om det ble han først glad, men noen dager etter kuttet han kontakt… 

Du kan sikkert få et fint liv med barnet alene og, et barn gir så mye glede man ikke visste fantes. 💖 mange herlige stadier og fine stunder. 

Anonymkode: 00d84...f0f

AnonymBruker
Skrevet

Har du rett på noe tilrettelegging hvis du blir alenemor? Han skal jo betale bidrag, så mulig du kan hå noe ned i stilling en periode?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å prøve å påvirke altså… ONS- babyen min 

008460D6-C930-4A54-B8E7-51B681725410.jpeg

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke for å prøve å påvirke altså… ONS- babyen min 

008460D6-C930-4A54-B8E7-51B681725410.jpeg

Åå smelter🥹 så nydelig!! Er barnefar i bilde?

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hva jeg har krav på, har googlet litt. Ser ut til at overgangsstønad er mulig. Men jeg er helt blank på dette. Bestilt tidlig ultralyd nå, håper det gjør valget lettere

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Åå smelter🥹 så nydelig!! Er barnefar i bilde?

Det er jeg som skrev at vi faktisk har blitt kjærester nå

men, jeg hadde planer om å beholde uavhengig av ham.. Er sykepleier, jobber turnus, men tenkte at alt vil løse seg uansett.. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Aner ikke hva jeg har krav på, har googlet litt. Ser ut til at overgangsstønad er mulig. Men jeg er helt blank på dette. Bestilt tidlig ultralyd nå, håper det gjør valget lettere

Lykke masse til

Kommer til p følge spent med på veien din videre 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke gjør dette mot ungen din da, hjelpes. Hva hvis han ikke vil ha noe med barnet å gjøre da? Skal barnet vokse opp uten en tilstedeværende pappa? Hva hvis denne mannen sliter pyskisk eller har masse fysiske og psykiske sykdommer? Mye av det et arvelig. 

Vokste opp uten en far i bilder, og han er en rusmisbruker med masse psykiske underliggende problemer. Har gått bra med meg uten han i bildet. Kjenner også flere som har vokst opp uten den ene foreldren i bildet, og jammen gått bra med de også 🙂 

Anonymkode: 7cd55...5b8

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på barnet. De trenger er stabilt hjem. Helst to foreldre

Anonymkode: 7c4cb...71e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vokste opp uten en far i bilder, og han er en rusmisbruker med masse psykiske underliggende problemer. Har gått bra med meg uten han i bildet. Kjenner også flere som har vokst opp uten den ene foreldren i bildet, og jammen gått bra med de også 🙂 

Anonymkode: 7cd55...5b8

Statistikk sier noe helt annet. Jeg jobber også innen psykiatri og lover deg at for svært mange går det ikke bra. Rusmisbruk går også i arv. Det ser vi også mye av. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...