Gå til innhold

Får alltid høre at jeg er pen, men aldri blitt spurt ut på date. Hva er greia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På fredag var jeg i Oslo for å blant annet shoppe og spise. Denne gangen ble det en solotur, så jeg var stort sett alene i mitt eget selskap (noe jeg elsker).

Jeg vet ikke om det var noe i luften på fredag, men jeg fikk stadig vekk jenter som kom opp til meg for å fortelle meg at de syntes jeg var vakker. Trodde de kom opp til meg for å spørre om veien eventuelt noe annet, men fikk det samme komplimentet flere ganger. Dette var jo selvsagt koselig, og jeg får høre det samme i den lille byen jeg er fra. Kanskje ikke til like stor grad, men jeg er klar over at jeg presenterer meg selv ordentlig. Dvs rene og pene klær siden mote er min lidenskap, enkel men fint applikert sminke osv osv. Noen sekunder før jeg skulle av trikken, hørte jeg to amerikanske jenter snakke om hvor pen jeg var. Jeg hadde headset på hodet, så jeg regner med at de ikke trodde jeg fikk med meg samtalen, men jeg forsto alt de snakket om. Jeg skjønte at det var meg de snakket om, ettersom jeg var den eneste på trikken med svart, krøllete hår (som var det de også utpekte under samtalen).

Folk titter på meg hele tiden.  Noe som jeg ikke har noe imot de fleste ganger, men jeg har aldri opplevd at noen har spurt meg ut. Hverken i sosiale settinger eller generelt bare på gaten. Det nærmeste har vel vært intens stirring, og en fyr som sa at han ønsket "spesielt" at jeg skulle komme innom restauranten han jobbet på foran alle venninnene mine. 

Er det bare at gutter er for sjenerte? Jeg ser ikke sur ut, men kan forstå dersom folk er litt "intimidated" eller hva det nå enn måtte være, selv om jeg anser meg selv som ekstremt jordnær og hyggelig. Har venninner som alltid har noe pågående med karer, men har ikke opplevd det selv. Nå er jeg ikke akkurat desperat etter det, men det er en tanke som er der i underbevisstheten noen ganger. 

Andre som er i samme båt, eller tidligere har vært det? Har aldri kysset en kar, holdt på osv og jeg er ei 21 år gammel jente.

Anonymkode: 0af38...38c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bedt ut på date. 

Vanskelig å si, men har du en personlighet som virker litt vanskelig å komme inn på?  Hva gjør du for å bli kjent med folk?  Venter du bare, lissom?  Det er en svært dårlig taktikk, ettersom du aldri får sjansen til å velge det som kan være bra for deg. 

Anonymkode: 16a9d...fd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker du litt lukket, så holder de fleste menn seg unna, du må selv vise at du er tilgjengelig og at du er interessert. Noen har bare en utstråling som sier "ikke kom bort til meg" 

Anonymkode: 586b1...b2a

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De er vel forutinntatt, og tar for gitt at de ikke har sjans😅 Jeg synes at jeg er ganske pen på en god dag, men har aldri opplevd at fremmede "stadig vekk" kommer bort for å fortelle meg hvor vakker jeg er. Det at du i såpass stor grad fanger andres oppmerksomhet indikerer at du er veldig pen. 

Anonymkode: 90923...e63

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må invitere til å bli sjekket opp, se på menn, øyekontakt, smile, snakke med de. Ikke tro at de kommer bort å sjekker deg opp når du sitter å leser en bok på cafe i fred og ro 

Anonymkode: e9dbc...0d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

På fredag var jeg i Oslo for å blant annet shoppe og spise. Denne gangen ble det en solotur, så jeg var stort sett alene i mitt eget selskap (noe jeg elsker).

Jeg vet ikke om det var noe i luften på fredag, men jeg fikk stadig vekk jenter som kom opp til meg for å fortelle meg at de syntes jeg var vakker. Trodde de kom opp til meg for å spørre om veien eventuelt noe annet, men fikk det samme komplimentet flere ganger. Dette var jo selvsagt koselig, og jeg får høre det samme i den lille byen jeg er fra. Kanskje ikke til like stor grad, men jeg er klar over at jeg presenterer meg selv ordentlig. Dvs rene og pene klær siden mote er min lidenskap, enkel men fint applikert sminke osv osv. Noen sekunder før jeg skulle av trikken, hørte jeg to amerikanske jenter snakke om hvor pen jeg var. Jeg hadde headset på hodet, så jeg regner med at de ikke trodde jeg fikk med meg samtalen, men jeg forsto alt de snakket om. Jeg skjønte at det var meg de snakket om, ettersom jeg var den eneste på trikken med svart, krøllete hår (som var det de også utpekte under samtalen).

Folk titter på meg hele tiden.  Noe som jeg ikke har noe imot de fleste ganger, men jeg har aldri opplevd at noen har spurt meg ut. Hverken i sosiale settinger eller generelt bare på gaten. Det nærmeste har vel vært intens stirring, og en fyr som sa at han ønsket "spesielt" at jeg skulle komme innom restauranten han jobbet på foran alle venninnene mine. 

Er det bare at gutter er for sjenerte? Jeg ser ikke sur ut, men kan forstå dersom folk er litt "intimidated" eller hva det nå enn måtte være, selv om jeg anser meg selv som ekstremt jordnær og hyggelig. Har venninner som alltid har noe pågående med karer, men har ikke opplevd det selv. Nå er jeg ikke akkurat desperat etter det, men det er en tanke som er der i underbevisstheten noen ganger. 

Andre som er i samme båt, eller tidligere har vært det? Har aldri kysset en kar, holdt på osv og jeg er ei 21 år gammel jente.

Er veldig forskjellig fra person til person hvordan en går fram og hva som skal til for at en gjør det. Ta meg selv som eksempel: Jeg er veldig forsiktig (introvert) i møte med nye mennesker og det skal en del til for at jeg går fram. Jeg ønsker gjerne å vite litt mer om personen før jeg tar det steget - men uten å ta det første steget blir det ofte litt vanskelig å finne ut litt om personen. Grunnen til dette er at jeg søker noen med omtrent samme verdier som meg og ikke minst en som er snill og hyggelig. Dette er viktig for meg da jeg søker etter noe langvarig. Dermed ville det vært unaturlig å gå bort til noen som eksempelvis sitter ute og spiser uavhengig av deres skjønnhet.

Du høres jo ut som en bra jente/dame så du finner nok en skal du se - du har ingen hastverk. Når det kommer til å finne partner er jo dette viktig. Selv er jeg en mann på 25 som aldri har kysset en dame eller holdt på osv så du er ikke alene. Bare å vente til en spesiell en dukker fram. Lykke til 😊

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så fint å vite at alle synes du er så vakker. Veldig interessant.

Anonymkode: e9c77...ef3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Høres ut som at du er en bra dame. Tipper du hadde fått melding fra menn her om du ikke hadde skrevet som anonym. For det høres ut som at du skulle ønske at noen tok kontakt. Et par meldinger skader ikke. Du finner fort ut om dem som sender melding er noe å samle på eller ikke. Bare en tanke

Anonymkode: 0dcee...1d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Høres ut som at du er en bra dame. Tipper du hadde fått melding fra menn her om du ikke hadde skrevet som anonym. For det høres ut som at du skulle ønske at noen tok kontakt. Et par meldinger skader ikke. Du finner fort ut om dem som sender melding er noe å samle på eller ikke. Bare en tanke

Mennene som henger her er ikke den type mann noen vil ha som partner så råder ts til å la være å poste med synlig brukernavn. Det er en grunn til at vi andre ikke gidder det. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mennene som henger her er ikke den type mann noen vil ha som partner så råder ts til å la være å poste med synlig brukernavn. Det er en grunn til at vi andre ikke gidder det. 

Noen menn ja andre menn nei. Ikke riktig å si at alle er dårlige. Har sett flere menn her som skriver fornuftige ting her liksom

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal nok mer til enn å kun være "vakker". Ut fra det du skriver, antar jeg du utstråler både innbilskhet og at du er overkant høy på deg selv. Da blir du plutselig vakker, men lite attraktiv. Selvtillit kan være attraktivt, men selvgodhet kan slå andre veien. Du kan tro at menn er overfladiske og kun ser på utseendet, men de fleste ser på utstråling, karisma og personlighet i tillegg. Litt ydmykhet skader ingen. 

Anonymkode: a0e24...15c

• Liker 7
Skrevet

Ordinære damer har ofte høye krav og vi vet at de fleste av de peneste har enda høyere krav. Kanskje noen av de kjekkeste og mest vellykkede mennene kunne vist interesse, men vil tro at de aller fleste menn, utenom optimistiske raringer, bare lar det være.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tipper du ikke er så heit som du tror

Anonymkode: 98770...a41

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kjenner til alle som er på forumet da eller? 

AnonymBruker
Skrevet

Noen pene jenter virker avskrekkende på folk fordi de på en måte oser av "jeg vet jeg er pen" og det er liksom lite tiltrekkende... Andre pene jenter oser at "ikke intresert" eller "what do I care" holdning som heller ikke er imøtekommende - så heller enn å spørre hvorfor andre slik og sånn se litt på deg selv, hva er din greie? siden du sier du VET du er fin, kan det være din væremåte som er avvisende? 

Anonymkode: fe71d...2a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal nok mer til enn å kun være "vakker". Ut fra det du skriver, antar jeg du utstråler både innbilskhet og at du er overkant høy på deg selv. Da blir du plutselig vakker, men lite attraktiv. Selvtillit kan være attraktivt, men selvgodhet kan slå andre veien. Du kan tro at menn er overfladiske og kun ser på utseendet, men de fleste ser på utstråling, karisma og personlighet i tillegg. Litt ydmykhet skader ingen. 

Anonymkode: a0e24...15c

Hvordan er inbilskhet og "i overkant høy på seg selv" i det hele tatt reelt i denne sammenhengen når jenter SELV kommer opp til meg? Skal man da ha innbilt at det også har skjedd? Må nesten le av hvor latterlige og på grensen av patetiske noen av dere på KG er. Og jo, menn er overfladiske... hate to break it to you. Spesielt ved første øyekast. Er en person som selv ikke baserer min verdi på utseendet, men jeg hadde jo vært en tulling om jeg ikke hadde innsett fordelene det gir meg, samt at det er noe andre gjør meg bevisst på gjennom komplimenter. Dette er 2023, janteloven er lenge over. TS

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Tipper du ikke er så heit som du tror

Anonymkode: 98770...a41

Får høre det av andre, har ikke selv påstått at jeg er så sykt "heit". Igjen... KG bitterhet 

TS

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Mitt inntrykk er at det er svært uvanlig at norske menn eller gutter tar initiativ til å treffe kvinner på dagtid og sannheten er vel at de færreste gjør det selv på byen med mye alkohol innenbords. Slik var det i hvert fall når jeg var en aktiv skjørtejeger for ti år tilbake og hvor jeg selv var et hederlig unntak blant norske menn. Fra mine erobringer fikk jeg ofte høre hvor forfriskende det var at jeg tok kontakt i hverdagen - selv blant de som var opptatt og måtte avvise meg. 

Slik utviklingen har vært det siste tiåret med stadig mer digitalisering og en pandemi hvor vi kanskje ble enda mer distanserte fra hverandre, så tviler jeg på norske menn er mer frempå i dag.
:)  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke pen i det hele tatt men får likevel henvendelser fra menn. Kanskje menn ikke er så opptatt av utseende som du går ut fra og at det skorter på andre områder hos deg.

Anonymkode: d3fe3...5dd

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke noe på at du er ei 21 år gammel jente. Stemmer ikke med skrivestil, ordvalg, problemstilling…. Og hele scenariet er ekstremt merkelig.

Hvilken 21-åring skriver «kar»? 😂😂

Anonymkode: 28a82...0fe

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de tenker at du er for ung? 

Anonymkode: d361a...c69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...