Gå til innhold

Sender chat meldinger fra telefon. Endre til SMS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Med noen mottakere kan det stå: sender chat melding med "navn på person". Det gjelder ikke alle men noen, blant annet med mamma. Dette krever at mottaker er tilkoblet nettet. Mamma bruker ikke å ha på mobildata, det betyr at hun ikke får meldingene om hun ikke er hjemme. Dette er irriterende. Det kommer opp på telefon melding ikke levert, og man får da valg å sende som sms. Men det er ikke alltid jeg ser dette. Siden SMS er gratis å sende, tenker jeg at det er bedre å sende som sms da jeg er sikker på at mottaker får meldingen med det samme. Er det noen måte å endre slik at telefon alltid sender SMS?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også sliter med dette. Eneste måten å ikke sende chat fra meg på er å slå av nett før jeg sender, da sendes det som sms

Anonymkode: 2432a...d60

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken mobil bruker du, ts? Hvilken meldingsapp? Vanskelig å hjelpe med så lite opplysninger.

Anonymkode: a987a...99e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er Iphone, kan du gå innpå Innstillinger -> Meldinger -> Slå på Send som SMS. Da blir meldingene alltid sendt som SMS når IMessage ikke er tilgjengelig. 

Anonymkode: a1cbb...657

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvilken mobil bruker du, ts? Hvilken meldingsapp? Vanskelig å hjelpe med så lite opplysninger.

Anonymkode: a987a...99e

Ja, dette lurte jeg også på... Det kan kanskje høres ut som en såkalt iPhone fra Apple.

Anonymkode: 7b7b2...492

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, dette lurte jeg også på... Det kan kanskje høres ut som en såkalt iPhone fra Apple.

Anonymkode: 7b7b2...492

Sånt får jeg i meldinger med svigers og kun dem. Nå på min Samsung Galaxy, før på Motorola. Trykker bare på "send som sms" alternativet jeg får opp på snakkeboblen etter jeg får beskjed om at den ikke kunne sendes pga mottakers nett.

Skrevet

Hei,

Det er android. Telefon er Xiaomi. Meldingapp er vel den som er standard på telefon/android?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...